Connect with us

Marknadsnyheter

Bambuser ingår avtal med amerikanska ridsportmärket Kerrits – åttonde amerikanska kunden på mindre än tre månader

Published

on

Bambuser AB har ingått ett kommersiellt avtal med Kerrits Activewear LLC. Avtalet som avser Live Video Shopping för detaljhandel löper initialt i nio månader och bygger på en fast månatlig licensavgift, samt en rörlig del beroende på användning. Kerrits är det åttonde amerikanska varumärket att ingå avtal för Live Video Shopping på mindre än tre månader. USA blir därmed Bambusers näst-största marknad inom Live Video Shopping.

Kerrits Activewear LLC (kerrits.com) är ett USA-baserat varumärke riktat mot allt från ridsportentusiaster till professionella ryttare. Sedan starten 1986 har varumärket gjort sig känt för sina unika och funktionella kollektioner designade för en mängd miljöer, kroppsformer, discipliner och ridnivåer. 

Bambuser har idag tecknat ett nytt kommersiellt avtal med Kerrits avseende Live Video Shopping för detaljhandel. Avtalet löper initialt i nio månader och bygger på en fast månatlig licensavgift, samt en rörlig del beroende på användning. Den rörliga delen kan ej uppskattas i förväg då den är kundspecifik och drivs av en kombination av ett antal olika parametrar.  

Bland de parametrar som ingår är antal marknader, varumärken, tittare och visningslängd, sändningar och sändningslängd, överförd datamängd, lagrad datavolym för tidigare utförda sändningar, önskad videokvalitet, samt eventuella tilläggstjänster. Majoriteten av avtalsvärdet förväntas härledas till den rörliga delen. Med anledning av det, kan Bambuser idag inte bedöma hur stor den fasta delen i avtalet utgör av det totala avtalsvärdet.  

Bambuser har tidigare ingått avtal med konceptbutiken Showfields 26 februari, samt sex varumärken inom en av världens största skönhetskoncerner 6 april. Kerrits är det åttonde amerikanska varumärket att ingå avtal för Live Video Shopping på mindre än tre månader. USA blir därmed Bambusers näst-största marknad inom Live Video Shopping.

 

Kontaktinformation

Maryam Ghahremani, vd | 08-400 160 02 | maryam@bambuser.com 

eller besök bambuser.com/ir

Certified Adviser

Erik Penser Bank AB | 08-463 83 00 | certifiedadviser@penser.se 

Denna information är sådan information som Bambuser AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-05-15.

Bambuser AB grundades 2007 som världens första företag med en plattform för interaktiv mobil live-video-sändning och är en ledande leverantör inom livevideosegmentet. Under 2019 introducerade Bambuser Live Video Shopping vilket möjliggör live shopping direkt på varumärkens hemsida. Bambuser är noterat på Nasdaq First North Growth Market och har huvudkontor i Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Attana påbörjar det tredje året av ett femårigt service och supportkontrakt från ett ledande hälsoinstitut i USA

Published

on

By

Kontraktet går nu in på sitt tredje år och det är en viktig del i bolagets plan på att etablera starka referenskunder i USA. Det gångna året har flera användare tränats i Attanas teknik och förnärvarande pågår studier av T-cellers interaktioner med animala cancerceller. Förhoppningen är att data från experimenten kommer kunna publiceras under hösten och att projektet därefter även utförs på cancerbiopsier.

Värdet på serviceavtalet är drygt 200kkr per år och till det tillkommer försäljning av sensorchip och tillhörande förbrukningsvaror.

Kunden är en viktig del i att etablera starka referenskunder i USA. Projektens karaktär är valda så att de vid slutförandet tydligt kommer att belysa Attana teknikens fördelar och värdeskapande jämfört med traditionella metoder. Eftersom experimenten hos den aktuella kunden går hand i hand med kliniska studier och djurförsök löper projektet totalt över fem år och är nu ungefär halvvägs.

För ytterligare information, kontakta:

Teodor Aastrup

VD Attana AB
ir@attana.com

+46 708862300

Styrelsen för Attana AB bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.

Om Attana

Attana AB grundades 2002 med idén att effektivisera forskning och utveckling av nya läkemedel genom biologisk interaktionskarakterisering i realtid. Baserat på sina patenterade teknologier säljer bolaget uppdragsforskning och egenproducerade analysinstrument samt ett in vitro diagnostiskt (IVD) verktyg, Attana Virus Analytics (AVA), till läkemedelsbolag, bioteknikföretag och akademiska institutioner. Mer information om Attanas forskningstjänster och produkter finns på www.attana.com eller kontakta sales@attana.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Stockholm tar över stafettpinnen för Yrkes-SM

Published

on

By

Nu står det klart att Yrkes-SM för första gången kommer till Stockholm. Den 4 – 6 maj 2026 på Stockholmsmässan i Älvsjö ska hundratals yrkesskickliga ungdomar tävla mot varandra.

Yrkes-SM har sedan 2004 vartannat år samlat tusentals besökare på olika platser runt om i Sverige. Under tre dagar tävlar hundratals yrkesskickliga ungdomar om titeln svensk mästare. Det finns totalt cirka 50 yrken att bli svensk mästare i, exempelvis: målare, träarbetare, plattsättare, it-tekniker, webbutvecklare, automationstekniker, svetsare, frisör, kock, undersköterska eller fordonslackerare.

 Vi i Region Stockholm är glada och förväntansfulla att tillsammans med World Skills Sweden, Stockholms stad och övriga 25 kommuner i vårt län få arrangera Yrkes-SM 2026. Vi arbetar redan intensivt med att stärka yrkesutbildningens roll och status, detta går helt i linje med det, säger Aida Hadžialić (S), finansregionråd, Region Stockholm.

Evenemanget skapar intresse för yrkesutbildningar, främjar samverkan mellan skola och arbetsliv och visar utbildningens betydelse för Stockholms utveckling som helhet. Region Värmland och Karlstad var värdar för Yrkes-SM 2024. Vid en avslutningsceremoni under torsdagen lämnades den symboliska stafettpinnen över till Region Stockholm och Stockholm Stad.

 Det känns oerhört roligt att Stockholm 2026 kan stå värd för Yrkes-SM, och att unga från hela Sverige kan komma hit och visa upp alla färdigheter de har. Förhoppningsvis kan evenemanget också inspirera fler unga stockholmare att framöver välja yrkesgymnasium. Vi har en arbetsmarknad som skriker efter yrkesutbildad arbetskraft, och i dessa yrken finns så mycket att hämta, säger Emilia Bjuggren (S), skol-, arbetsmarknads-, och personalborgarråd i Stockholms stad.

Under Yrkes-SM möts mellanstadie- högstadie- och gymnasieelever, jobbsökande, yrkesväxlare och allmänt intresserade. Inträdet är fritt och besökare kan titta på tävlingarna, ställa frågor och själva prova på olika yrken.

FAKTA

  • Yrkes-SM har arrangerats vartannat år sedan 2004 på olika platser runt om i Sverige. Evenemanget lockar tusentals besökare och är öppet för alla med är fritt inträde. Publikrekordet är från Växjö 2022 med 22 403 besökare.
  • På plats kan man följa när Sveriges yrkesskickligaste ungdomar gör upp om SM-titlarna inom en mängd olika yrken. Besökare har möjlighet att upptäcka, utforska och prova på yrken och yrkesmoment.
  • Exempel på medverkande yrken är målare, träarbetare, plattsättare, it-tekniker, webbutvecklare, automationstekniker, svetsare, frisör, kock, undersköterska, fordonslackerare med flera.
  • Under Yrkes-SM utses Sveriges yrkesskickligaste ungdomar som sedan har möjligheten att ta en plats i Sveriges viktigaste landslag – Yrkeslandslaget.
  • Syftet med Yrkes-SM är att öka kunskapen och kännedomen om vilka olika karriärvägar som finns inom yrkesutbildningsområdet samt att höja dess status

Presskontakt
Naomi Grossman
076 122 92 53
naomi.grossman@stockholm.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Dedicare uppdaterar lönsamhetsmålet inför 2024

Published

on

By

Dedicare har haft ett finansiellt lönsamhetsmål om att rörelsemarginalen (EBIT-marginal) ska överstiga 7,0 procent. Styrelsen i Dedicare har beslutat att ändra lönsamhetsmålet till en EBITA-marginal om 7,0 procent över tid.

 

Dedicares strategi är tillväxt genom förvärv. Anledningen till förändringen är att kunna följa lönsamhetsutvecklingen utan påverkan av förvärvsrelaterade tillgångar. Övergången till ett EBITA-baserat mått är också i linje med hur andra större bemannings- och konsultbolag följer upp sina lönsamhetsmål, vilket därmed ökar jämförbarheten mot andra bolag på den europeiska marknaden.

 

Denna information är sådan information som Dedicare AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 april 2025 kl 15:00.

Krister Widström, Koncernchef och VD, 070-526 79 91
Anette Sandsjö, CFO, 073-343 44 68

Ringvägen 100, uppgång E, 10 tr
118 60 Stockholm
Tel: 08-555 656 00

www.dedicaregroup.com
Org.nr: 556516–1501

Kort om Dedicare

På Dedicare brinner vi för att tillföra kompetens till vård, life science och socialt arbete. Vår drivkraft är att på ett ansvarsfullt och hållbart sätt bidra till människors hälsa, utveckling och livskvalitet. Dedicare grundades 1996 och är Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag inom vår sektor. Vi har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, och sedan hösten 2022 finns vi även i Storbritannien och på Irland. Dedicare är noterade på Nasdaq Stockholm och omsatte 1,7 miljarder 2022. På en daglig basis har vi över 2 000 anställda ute på uppdrag. Vi ser Europa som vår framtida marknad med en vision att på sikt växa till ett av Europas ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom vård, life science och socialt arbete.
Läs mer om Dedicare på dedicaregroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.