Marknadsnyheter
Digitala lösningar med potential att transformera servicen inom järnvägsindustrin
Med den digitala omvandlingen av järnvägsindustrin följer en ökad efterfrågan på uppdaterad service- och underhållsinformation. Genom att se till att servicetekniker får rätt slags utbildning och har tillgång till den senaste produktinformationen kan kostnaden för stillestånd och service minskas. Semcon planerar nu att växa sin verksamhet inom järnvägsindustrin för att möta den snabbt ökande efterfrågan på nya servicelösningar.
– På Semcon ser vi stor potential att växa genom att erbjuda digitala dokumentations- och utbildningslösningar för järnvägsindustrin. Idag är vi en av de ledande leverantörerna inom produktinformation till ett flertal branscher, och järnvägsindustrin är en av de branscher där vi har ambitionen att expandera kraftigt de kommande åren, säger Johan Ekener, Business Area President på Semcon.
Just nu förändrar digitaliseringen både tågdrift, infrastruktur och andra centrala processer inom järnvägsindustrin. Service- och underhållsområdet är inget undantag. Exempel på detta är ”big data” och avancerade lösningar för dataanalys som öppnar upp för en högre andel predictive maintenance.
Lång erfarenhet från järnvägsindustrin
– I slutändan är det människor som ser till att våra järnvägar drivs kostnadseffektivt och säkert. Självklart behöver våra kunder investera i uppdaterade verktyg, nya lösningarna, effektiva processer, etc. för att uppnå en hög servicebarhet. Men, det är dessutom en bra anledning till att investera i människors färdigheter och kompetenser. Alternativet kan bli kostsamt, med en minskad tillgänglighet till våra tåg som en följd, säger Johan Ekener.
Semcon har lång erfarenhet av att leverera produktinformationslösningar till järnvägsindustrin. Genom förvärvet av det tysklandsbaserade produktinformations-företaget HAAS-Publikationen 2018 stärktes erbjudandet mot järnvägsindustrin med mer än 35 års erfarenhet av att arbeta med ledande leverantörer i branschen såsom Bombardier, Stadler och Knorr-Bremse. Med denna erfarenhet kommer också en djup kunskap om olika målgruppers specifika krav inom järnvägssektorn.
Produktinformation för en digitaliserad järnväg
I vår digitala era är möjligheterna att skapa produktinformationslösningar, som verkligen gör nytta för användaren, näst intill oändliga. Exempelvis kan Semcons experter erbjuda kompletta lösningar som förser personalen ombord på tågen med specifik och uppdaterad information genom bara en knapptryckning.
– De flesta av våra anställda utvecklar och producerar digital produktinformation dagligen, eftersom digitalisering är den enskilt starkaste trenden inom eftermarknadsinformation. Vi utnyttjar vår kunskap från andra branscher, till exempel telekom och fordonsindustrin, och anpassar lösningarna därifrån till de specifika krav som finns inom järnvägsindustrin, säger Johan Ekener.
Med nästan 800 anställda inom affärsområdet Produktinformation tillhandahåller Semcon expertis inom områden som ontologier, teknisk dokumentation och grafik & illustrationer, samt lösningar inom digital distribution och konsumtion, inklusive Virtual & Augmented Reality.
Läs mer om Semcons erbjudande mot järnvägsindustrin.
Läs mer om Semcons erbjudande inom produktinformation.
För mer information, vänligen kontakta:
Per Nilsson, kommunikations-, marknads- och hållbarhetschef, Semcon
Tel.: +46 (0)739 737 200 Email: per.nilsson@semcon.com
Semcon är ett internationellt teknikföretag som utvecklar produkter baserat på mänskliga behov och beteenden. Genom att alltid utgå från slutanvändaren stärks kundernas konkurrenskraft, eftersom den som vet mest om användarens behov skapar bäst produkter och tydligast nytta för människor. Semcon samarbetar främst med företag inom branscherna fordon, industri, energi och life science. Med över 2 00 specialiserade medarbetare finns förmåga att ta hand om hela produktutvecklingscykeln. Från strategi och teknikutveckling till design och produktinformation. Semcon grundades 1980 i Sverige och har kontor på fler än 30 platser i åtta olika länder. År 2019 omsatte koncernen 1,9 miljarder kronor. Läs mer på semcon.com.
Taggar:
Marknadsnyheter
DevPort AB (publ) redovisar års- och hållbarhetsredovisning för år 2023
Pressmeddelande den 17 april 2024, kl. 21:00 CET
DevPort AB (publ) (”DevPort” eller ”Bolaget”) offentliggör års- och hållbarhetsredovisning för 2023. Publikationen finns tillgänglig på Bolagets webbplats under https://www.devport.se/rapporter/
Den tryckta versionen kommer finnas tillgänglig från och med den 24 april och kan beställas från följande adress: DevPort AB, Theres Svenssons gata 10, 417 55 Göteborg eller genom att sända e-post till victor.appelqvist@devport.se.
För ytterligare information
Nils Malmros, VD DevPort AB, tfn: 073 620 87 00 eller e-post: nils.malmros@devport.se
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 april 2024, kl. 21:00 CET.
DevPort är en svensk teknikkonsultkoncern och agerar som oberoende rådgivare och utvecklingspartner med kundens bästa för ögonen. DevPorts verksamhet delas in i tre affärsområden; Produktutveckling, Produktionsutveckling och Digitala lösningar. Huvudkunderna återfinns inom fordonsindustrin och övrig utvecklingsintensiv industri. DevPort sysselsätter över 500 personer fördelat på egna anställda och underkonsulter. DevPort grundades 2008 och listades i december 2017 på Nasdaq First North Premier Growth Market. Huvudkontoret ligger i Göteborg med lokalkontor i Linköping, Jönköping, Stockholm, Helsingborg och Karlskrona.
Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB.
För mer information, besök www.devport.se.
Taggar:
Marknadsnyheter
Tess Medina är vinnare av Sveriges mästerkock 2024. Nästa stopp: LA, Paris och Stockholm
Tess Medina har vecka efter vecka imponerat på både juryn och tittarna. Från den första torsken, vinsten med syrlig pavlova, till finalrätten som gjorde henne till Sveriges mästerkock 2024. Med vinnarboken À table med Tess vill hon nu dela med sig av sina favoritrecept från städerna hon levt i och älskar – Los Angeles, Paris och Stockholm.
Fotograf: Eva Hildén
Mästerkocken Tess Medina älskar att vara kreativ och improvisera i köket. I boken À table med Tess delar hon med sig av recept från städerna som hon älskar, där hon levt och funnit den matglädje som hon har idag. Recepten spänner från barndomens tuna melt i LA där Tess växte upp, stekt strömming i hemstaden Stockholm, till mängder av ost, löksoppa och ratatouille i Paris där hon spenderade flera år som 20-åring.
– Äntligen kan jag skrika ut att jag vunnit, släppa boken och låta andra ta del av alla mina favoritrecept. Jag vill att boken ska inspirera till att laga god mat från mina favoritstäder och att laga så mycket som möjligt från grunden. Jag ville skapa en bok där du slår upp en sida och direkt känner ”det här vill jag minsann laga”, säger Tess.
Tess generösa matlagning präglas av en rustik elegans med få och enkla ingredienser. Hon är expert på att koka soppa på en spik och vill nu fortsätta inspirera med sina recept. Härnäst kommer Tess börja en ny etapp på sin resa inom matlagning och dela den på Instagramkontot @foodiebytess.
Boken À table med Tess utkommer på Bonnier Fakta den 18 april 2024.
Om författaren:
Tess Medina är vinnare av Sveriges mästerkock 2024. Tess är 29 år och bor på Södermalm i Stockholm. Hennes inspiration kommer från hemstaden Stockholm, men även från Los Angeles där hon växte upp, och Paris där hon levde under några år som vuxen. Tess är aktuell med boken À table med Tess och Instagramkontot @foodiebytess.
För intervjuförfrågan, recensionsexemplar eller bildpublicering, kontakta:
Ida Lindgren
ida.lindgren@bonnierforlagen.se
Bonnier Fakta är ett av Sveriges ledande fackboksförlag. Vi ger ut unika illustrerade böcker som är nyskapande och snyggt formgivna, tillför ny kunskap, underhåller, berör och inspirerar. Till våra viktigaste ämnen hör mat, hälsa, trädgård, handarbete, föräldraskap, kultur och mode. Bonnier fakta är en del av Bokförlaget Forum.
Taggar:
Marknadsnyheter
HUMBLE GROUP PUBLICERAR ÅRSREDOVISNING FÖR 2023
Humble Groups årsredovisning för 2023 har idag offentliggjorts och finns tillgänglig på koncernens hemsida www.humblegroup.se.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Simon Petrén, VD, Humble Group AB
E-mail: simon.petren@humblegroup.se
Telephone:+468 61 32 888
Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Humbles nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.
OM HUMBLE
Humble Group är en svensk FMCG-koncern som levererar nästa generations konsumentprodukter som är bättre för människor och planeten. Humbles verksamhet består av affärssegmenten Future Snacking, Quality Nutrition, Sustainable Care och Nordic Distribution, vilka har en inriktning mot hälsa och hållbarhet. Bolaget strävar efter att driva organisk och strukturell tillväxt genom förvärv och med synergier i verksamhetsenheterna. För mer information besök www.humblegroup.se
Humble är noterat på Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under tickern HUMBLE. FNCA Sweden AB är Humbles certified adviser.
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients