Connect with us

Marknadsnyheter

Everysport Media Group förvärvar 50% av Klövern Padel och lanserar Every Padel

Published

on

Everysport Media Group AB (publ.) (ESMG) har idag ingått avtal om att förvärva 50% av aktierna i Klövern Padel AB (Klövern Padel). Köpeskillingen uppgår till 24,25 MSEK och består dels av en kontant del (3,0 MSEK), dels en aktiedel av nyemitterade aktier i ESMG (vederlagsaktierna) (21,25 MSEK). Säljare är strategiskt viktiga personer som genom transaktionen blir aktieägare i ESMG. 50% av Klövern Padel ägs av fastighetsbolaget Klövern vars ägande förblir oförändrat. ESMG och Klövern lanserar därmed gemensamt en ny strategi för fortsatt expansion samtidigt som ett namnbyte på Klövern Padel till Every Padel planeras. Klövern Padel driver idag fem padelanläggningar i Sverige med över 30 000 kunder och har avtal om expansion under 2021 till ytterligare fyra anläggningar i Sverige.

ESMGs portfölj av högkvalitativa mediaprodukter och digitala tjänster inom SportsTech utökas nu genom investeringen i Klövern Padel. ESMG positioneras genom förvärvet inom en av världens snabbast växande sporter och nya förutsättningar skapas för framtida expansion och produktlanseringar.

Kommentar från ESMGs styrelseordförande Paul Fischbein:

“Jag är väldigt glad att kunna presentera förvärvet och det strategiska samarbetet med Klövern. Vi tror väldigt mycket på padelsportens fortsatta utveckling och påbörjade satsningen på padel för en tid sedan genom lanseringen av PadelDirekt, Padelgalan och den kommande lanseringen av vår internationella mediasajt Padel Alto. Vi tar nu nästa steg genom det 50%-iga förvärvet och ser fram emot att bygga konceptet kring Every Padel. Padel växer i popularitet och det känns stimulerande att genom denna transaktion möjliggöra för allmänheten att investera i ESMG som nu i hög utsträckning är exponerad mot den fortsatta padelutvecklingen.”

Kommentar från ESMGs VD Hannes Andersson:

“Padel är här för att stanna och i många länder har resan bara börjat. ESMG blir nu tillsammans med Klövern en av de ledande aktörerna och ska positionera Every Padel som ett av de främsta varumärkena inom padel inte bara nationellt, utan även internationellt. Inom ESMG har vi utvecklat en mycket lönsam slutkundsaffär inom media och mycket av det arbetet går direkt att applicera på padelverksamheten. Jag ser nu fram emot att gemensamt med ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag ta greppet om padel på riktigt.”

Kommentar från Klöverns chef för konceptutveckling, Jakob Mörndal:

“Vi ser fram emot att fortsätta denna resa tillsammans med ESMG. Klövern Padel har vuxit mycket snabbt och tillsammans finns nu två ägare som kompletterar varandra väl för att kunna fortsätta expansionen både i Sverige och internationellt. Namnbytet till Every Padel känns naturligt när verksamheten nu även söker sig bortom Klöverns fastighetsbestånd. Padel som sport växer otroligt snabbt och nu finns alla förutsättningar på plats för att samma utvecklingstakt ska ske för bolaget.”

Förvärvet i korthet:

– Klövern Padel är ett av Sveriges största bolag inom den snabbt växande sporten padel. Bolaget bedriver verksamhet genom uthyrning av bantider i egna hallar, försäljning av padelbanor, events, samt försäljning av padelrelaterad utrustning.

– Förvärvet är en del av ESMGs strategi att växa till produktområden inom SportsTech och ytterligare växa portföljens slutkundsintäkter. Klövern Padel har redan idag 30 000 kunder och kommer under 2021 passera 50 000 kunder.

– Klövern Padel är inne i en stark tillväxtfas och omsatte 2020 totalt 30,9 MSEK med ett resultat om 4,3 MSEK. Under 2021 är bolagets bedömning att verksamheten kommer att minst dubbleras i storlek.

– Namnbyte på Klövern Padel är planerat till Every Padel, villkorat av sedvanliga godkännanden.

– ESMG förvärvar 50% av Klövern Padel för en köpeskilling om 24,25 MSEK. Köpeskillingen består av en kontant del om 3,0 MSEK som finansieras av ESMGs kassa, samt 816 993 nyemitterade aktier i ESMG. Teckningskursen för de nyemitterade aktierna uppgår till 26,01 SEK per aktie vilket motsvarar en rabatt om cirka 13,3% jämfört med stängningskursen om 30,00 SEK för ESMG på handelsplatsen Spotlight den 25 mars 2021. Teckningskursen om 26,01 SEK motsvarar den volymviktade genomsnittskursen på Spotlight under perioden 11 mars – 24 mars 2021.

– Vederlagsaktierna kommer att omfattas av ett s.k. lock-up avtal under en period av 12 respektive 18 månader.

– Övriga 50% av Klövern Padel ägs av fastighetsbolaget Klövern.

– Säljare är Andreas Ehrnvall Consulting AB (Andreas Ehrnvall): 20%, Andersson Group AB (Hannes Andersson): 12%, JK Eriksson Consulting AB (Johan Eriksson): 10%, Aktiebolaget Björk & Blandat (Martin Björk): 5%, Camvi AB (Camilla Godberg): 3%.

– Säljare Hannes Andersson, VD i ESMG, har ej varit delaktig i förhandling och beslut å ESMGs vägnar på grund av jäv.

 – Ett aktieägaravtal med Klövern har tecknats där det bland annat framgår att ESMGs VD, Hannes Andersson, efter tillträdet, kommer att bli styrelseordförande i Klövern Padel och att ESMG tillsätter ytterligare en plats i styrelsen. Klövern tillsätter två styrelseledamöter, som utgörs av Jakob Mörndal och Erik Polding.

– ESMG kommer att konsolidera verksamheten i sina räkenskaper med start vid tillträdet.

Om Klövern Padel

Klövern Padel AB är idag ett av Sveriges största padelbolag och i dagsläget är fem hallar i drift; Librobäck (Uppsala), Fyrislund (Uppsala), Klövern Padelcenter (Kista), Klövern Padel Åby Arena (Göteborg), samt en tillfällig etablering på Scandinavian XPO (Arlanda). Mot sommaren öppnar första hallen i Jönköping och mot slutet av året planeras för tre nya hallar: i Västerås, Norrköping och ytterligare en hall i Jönköping. Under vintern 21/22 öppnar troligen den första anläggningen utomlands. Utöver hallverksamheten finns även andra intäktskällor i form av försäljning av egna banor , mäss- och eventverksamhet kring padelsporten samt försäljning av utrustning. Idag består Klövern Padel av ett 20-tal anställda.

Motiv för förvärvet

ESMGs primära verksamhetsområde är SportsTech och därinom är majoriteten av verksamheten inriktad på sportmedia. Centralt i tillväxtstrategin är den stora mängd besöks- och användardata som kommer genom koncernens över 40 sportsajter. Genom förvärvet av Klövern Padel och namnbytet till/lanseringen av Every Padel, ses stora möjligheter att kapitalisera ytterligare på den stora mängd användardata bolaget har. ESMG har idag redan mediaprodukter inom padel (PadelDirekt samt nyligen lanserade Padel Alto) och en rad synergier mellan Klövern Padels verksamhet och befintlig produktportfölj i ESMG kommer att uppstå. Inom ramen för varumärket Every Padel övervägs och undersöks dessutom nya produkter och tjänster, samt en internationell expansion till marknader där ESMG idag redan är aktiv (Nordamerika, Norden, Tyskland etc).

Huvudsakliga villkor och tidsplan

Tillträde sker 1 april 2021 och inkluderar 50% av aktierna i Klövern Padel. Köpeskilling för aktierna i Klövern Padel består av en kontant del om 3,0 MSEK samt en aktiedel om 816 993 nyemitterade aktier i ESMG. Teckningskursen för de nyemitterade aktierna uppgår till 26,01 SEK per aktie, vilket motsvarar en rabatt om cirka 13,3 % jämfört med stängningskursen om 30,00 SEK för ESMG på handelsplatsen Spotlight den 25 mars 2021. Styrelsen i ESMG kommer att fatta beslut om att emittera vederlagsaktierna i enlighet med bemyndigandet från årsstämman den 26 maj 2020. Genom att emittera vederlagsaktierna ökar antalet aktier i ESMG med 816 993 aktier, från, just nu, 4 542 496  aktier till totalt 5 359 489 aktier. Det motsvarar en utspädning om cirka 15,24 %.
 

Eventuella frågor besvaras av:

Hannes Andersson, VD Everysport Media Group AB, tel: +46 70 736 56 25 e-mail: hannes.andersson@esmg.se

Paul Fischbein, styrelseordförande Everysport Media Group AB, e-mail: ordforande@esmg.se

Jakob Mörndal, Affärsområdeschef Konceptutveckling Klövern AB, tel: +46 73-069 70 59, e-mail: jakob.morndal@klovern.se

Denna information är sådan information som Everysport Media Group (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 mars 2021.
 

Everysport Media Group (publ) är en svensk mediakoncern djupt rotad inom sport och spel. Vår strategi utgår från två huvudkomponenter: Content och Media. Inom Content är ESMG en ledande leverantör av resultatdata, speltips och sportnyheter. Kunder är allt från ledande spelbolag världen över, till svenska mediahus, idrottsförbund och slutkonsumenter. Två miljoner besökare interagerar varje vecka med ESMGs produktportfölj inom Media. Ledande digitala sajter som SvenskaFans, EliteProspects, FotbollDirekt, HockeySverige, InnebandyMagazinet, Everysport, Stallskriket, Travtjänsten, Sporttjänsten med flera ryms inom detta produktområde.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kvinnor med obesitas behöver inte gå upp i vikt under graviditeten, enligt ny studie

Published

on

By

Riktlinjerna för viktuppgång under graviditet hos kvinnor med obesitas har länge varit ifrågasatta. Ny forskning vid Karolinska Institutet stödjer idén om att sänka eller ta bort rekommendationen om en viktuppgång på minst 5 kg. Resultaten publiceras i The Lancet.  

Enligt internationella riktlinjer från amerikanska Institute of Medicine (IOM) rekommenderas en kvinna med obesitas, fetma, gå upp totalt 5–9 kg under graviditeten, jämfört med 11,5–16 kg för normalviktiga. Riktlinjerna har länge varit ifrågasatta, men det har saknats evidens för att ändra dem. 

En ny studie vid Karolinska Institutet visar nu att det inte finns några ökade hälsorisker varken för modern eller för barnet vid utebliven viktuppgång hos kvinnor med obesitas klass 1 och 2 (BMI på 30-34,9 respektive 35-39,9). För kvinnor med obesitas klass 3 (BMI över 40) är utebliven viktuppgång tvärtom associerad med minskade hälsorisker.  

Studien stödjer tidigare uppmaningar om att sänka eller ta bort rekommendationen om en viktuppgång på minst 5 kg, enligt Kari Johansson, docent vid institutionen för medicin, Solna. 

– Vi hoppas att vår forskning kan ge underlag till en framtida uppdatering av nationella och internationella riktlinjer för viktuppgång under graviditet, säger hon. 

Studien är baserad på elektroniska patientjournaler och registerdata för 15 760 kvinnor med obesitas i Stockholm och på Gotland (den så kallade Stockholm Gotland Perinatal-kohorten). 11 667 av kvinnorna hade obesitas klass 1, 3160 hade obesitas klass 2 och 933 hade obesitas klass 3. De studerade graviditeterna ägde rum mellan 2008 och 2015 och gällde enkelbörd. Kvinnorna följdes upp med en medianuppföljningstid på åtta år efter förlossningen.  

Tio kända risker förknippade med viktuppgång under graviditet studerades: havandeskapsförgiftning, graviditetsdiabetes, kvarstående viktuppgång efter graviditeten, kardiometabol sjukdom hos modern, kejsarsnitt, för tidig födsel, för låg eller för hög födelsevikt hos barnet, dödföddhet och spädbarnsdöd. Riskerna viktades sedan beroende på allvarlighetsgrad i ett samlat utfallsmått. 

Sammantaget visar studien inga ökade hälsorisker vid en viktuppgång under nuvarande rekommendation eller vid utebliven viktuppgång för kvinnor med obesitas klass 1 och 2. För kvinnor med obesitas klass 3 minskade tvärtom riskerna, vid 0 kg viktuppgång sågs en riskreduktion på omkring 20 procent.  

– Utifrån detta har vi dragit slutsatsen att det inte är förknippat med några ökade risker för kvinnor med obesitas med en lägre viktuppgång än de 5 kg som dagens riktlinjer anger, säger Kari Johansson. 

Resultaten indikerar också att det finns anledning att ge särskilda rekommendationer till kvinnor med obesitas klass 3.  

– Till skillnad från idag skulle denna grupp kunna få separata rekommendationer, säger Kari Johansson. 

Forskarna ska nu gå vidare med liknande studier på de övriga BMI-klasserna övervikt, normalvikt och undervikt. 

Studien har skett i samarbete med University of British Columbia, Kanada, University of Pittsburgh, USA, och University of California, USA. Finansiärer var Karolinska Institutets stiftelser och fonder och Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development (NICHD).

Kari Johansson och medförfattarna Lisa Bodnar, och Jennifer Hutcheon ingår i ett WHO-initiativ för globala standarder för viktuppgång under graviditet. Åsikterna som uttrycks i studien återspeglar dock inte WHO:s åsikter. Olof Stephansson är medgrundare och medägare av en svensk graviditetsapp, One Million Babies. Inga andra intressekonflikter rapporteras. 

Publikation: ”Safety of low weight gain or weight loss in pregnancies with class 1, 2, and 3 obesity: a population-based cohort study”, Kari Johansson, Lisa M Bodnar, Olof Stephansson, Barbara Abrams, Jennifer A Hutcheon, The Lancet, online 28 March 2024, doi: 10.1016/ S0140-6736(24)00255-1. 
https://doi.org/10.1016/ S0140-6736(24)00255-1 

För mer information, kontakta:  
Kari Johansson, docent 
Avdelningen för klinisk epidemiologi (KEP), Institutionen för medicin, Solna, Karolinska Institutet 
E-post: kari.johansson@ki.se
Telefon: 070-695 49 26 

Olof Stephansson, professor, överläkare 
Avdelningen för klinisk epidemiologi (KEP), Institutionen för medicin, Solna, Karolinska Institutet
 
E-post: olof.stephansson@ki.se  
Telefon: 070-748 78 25 

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet med visionen att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. I Sverige står Karolinska Institutet för den enskilt största andelen medicinsk akademisk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Varje år utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kvinnor med obesitas behöver inte gå upp i vikt under graviditeten, enligt ny studie

Published

on

By

Riktlinjerna för viktuppgång under graviditet hos kvinnor med obesitas har länge varit ifrågasatta. Ny forskning vid Karolinska Institutet stödjer idén om att sänka eller ta bort rekommendationen om en viktuppgång på minst 5 kg. Resultaten publiceras i The Lancet.  

Enligt internationella riktlinjer från amerikanska Institute of Medicine (IOM) rekommenderas en kvinna med obesitas, fetma, gå upp totalt 5–9 kg under graviditeten, jämfört med 11,5–16 kg för normalviktiga. Riktlinjerna har länge varit ifrågasatta, men det har saknats evidens för att ändra dem. 

En ny studie vid Karolinska Institutet visar nu att det inte finns några ökade hälsorisker varken för modern eller för barnet vid utebliven viktuppgång hos kvinnor med obesitas klass 1 och 2 (BMI på 30-34,9 respektive 35-39,9). För kvinnor med obesitas klass 3 (BMI över 40) är utebliven viktuppgång tvärtom associerad med minskade hälsorisker.  

Studien stödjer tidigare uppmaningar om att sänka eller ta bort rekommendationen om en viktuppgång på minst 5 kg, enligt Kari Johansson, docent vid institutionen för medicin, Solna. 

– Vi hoppas att vår forskning kan ge underlag till en framtida uppdatering av nationella och internationella riktlinjer för viktuppgång under graviditet, säger hon. 

Studien är baserad på elektroniska patientjournaler och registerdata för 15 760 kvinnor med obesitas i Stockholm och på Gotland (den så kallade Stockholm Gotland Perinatal-kohorten). 11 667 av kvinnorna hade obesitas klass 1, 3160 hade obesitas klass 2 och 933 hade obesitas klass 3. De studerade graviditeterna ägde rum mellan 2008 och 2015 och gällde enkelbörd. Kvinnorna följdes upp med en medianuppföljningstid på åtta år efter förlossningen.  

Tio kända risker förknippade med viktuppgång under graviditet studerades: havandeskapsförgiftning, graviditetsdiabetes, kvarstående viktuppgång efter graviditeten, kardiometabol sjukdom hos modern, kejsarsnitt, för tidig födsel, för låg eller för hög födelsevikt hos barnet, dödföddhet och spädbarnsdöd. Riskerna viktades sedan beroende på allvarlighetsgrad i ett samlat utfallsmått. 

Sammantaget visar studien inga ökade hälsorisker vid en viktuppgång under nuvarande rekommendation eller vid utebliven viktuppgång för kvinnor med obesitas klass 1 och 2. För kvinnor med obesitas klass 3 minskade tvärtom riskerna, vid 0 kg viktuppgång sågs en riskreduktion på omkring 20 procent.  

– Utifrån detta har vi dragit slutsatsen att det inte är förknippat med några ökade risker för kvinnor med obesitas med en lägre viktuppgång än de 5 kg som dagens riktlinjer anger, säger Kari Johansson. 

Resultaten indikerar också att det finns anledning att ge särskilda rekommendationer till kvinnor med obesitas klass 3.  

– Till skillnad från idag skulle denna grupp kunna få separata rekommendationer, säger Kari Johansson. 

Forskarna ska nu gå vidare med liknande studier på de övriga BMI-klasserna övervikt, normalvikt och undervikt. 

Studien har skett i samarbete med University of British Columbia, Kanada, University of Pittsburgh, USA, och University of California, USA. Finansiärer var Karolinska Institutets stiftelser och fonder och Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development (NICHD).

Kari Johansson och medförfattarna Lisa Bodnar, och Jennifer Hutcheon ingår i ett WHO-initiativ för globala standarder för viktuppgång under graviditet. Åsikterna som uttrycks i studien återspeglar dock inte WHO:s åsikter. Olof Stephansson är medgrundare och medägare av en svensk graviditetsapp, One Million Babies. Inga andra intressekonflikter rapporteras. 

Publikation: ”Safety of low weight gain or weight loss in pregnancies with class 1, 2, and 3 obesity: a population-based cohort study”, Kari Johansson, Lisa M Bodnar, Olof Stephansson, Barbara Abrams, Jennifer A Hutcheon, The Lancet, online 28 March 2024, doi: 10.1016/ S0140-6736(24)00255-1. 
https://doi.org/10.1016/ S0140-6736(24)00255-1 

För mer information, kontakta:  
Kari Johansson, docent 
Avdelningen för klinisk epidemiologi (KEP), Institutionen för medicin, Solna, Karolinska Institutet 
E-post: kari.johansson@ki.se
Telefon: 070-695 49 26 

Olof Stephansson, professor, överläkare 
Avdelningen för klinisk epidemiologi (KEP), Institutionen för medicin, Solna, Karolinska Institutet
 
E-post: olof.stephansson@ki.se  
Telefon: 070-748 78 25 

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet med visionen att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. I Sverige står Karolinska Institutet för den enskilt största andelen medicinsk akademisk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Varje år utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Påskhälsningar från Attana

Published

on

By

Det är med många nya idéer som jag är åter vid rodret av Attana.

Från sensommaren fram tills nu har jag haft möjligheten att ägna mig nästan uteslutande åt det som jag är bäst på och som bygger värde åt Attana; Att tillsammans med mina kollegor samverka med våra kunder för att öka användningen av vår teknik hos dem, men också att samla in deras idéer om hur vi kan göra vårt erbjudande ännu bättre, givet den unika teknik vi har.

Daniel Wallinder, som är den som kan Attanas instrument utan och innan allra bäst, har tillsammans med mig besökt flera kunder och samlat in deras feedback. Daniel har utvecklat en beta-version av ny mjukvara som knyter samman instrument med utvärdering på ett effektivt sätt. Den kommer att öka användarvänligheten och effektiviteten signifikant. Koncepten kommer från flera håll men är till stor del baserat på det förenklade användandet som vi använt inom diagnostiken med våra immunitetsprofiler. Jag är övertygad om att detta kommer att generera merförsäljningen till våra befintliga kunder och bidra till ökad nyförsäljning.

 

En annan viktig lärdom under åren har varit att säkerställa flera användare hos kunderna. Vi ser att detta ökar nyttjandegraden av instrumenten och därigenom värdet av Attanas teknik ute hos våra kunder. Ahmed Ibrahim, som är ansvarig för våra applikationer, har lett vårt arbete med förbättrad online utbildning, som också inkludera flertalet instruktionsvideor. Som ett resultat har vi under det senaste halvåret breddat användandet hos våra viktigaste kunder. Detta har redan genererat merförsäljning av sensorchip och vi ser positiva tendenser att öka försäljningen av serviceavtal.

 

För att möta den ökade efterfrågan av sensorchip är vi mitt i en process att skala upp produktionen. Även här har Daniel och Ahmed tillsammans med Prasad Anaspure genomfört viktiga förbättringar som kommer att sänka produktionskostnaderna av förbrukningsvaror och förenkla logistiken vid kundleveranser.

 

Prasad är placerad i Kalmar och leder utvecklingen av immunitetsprofiler i samverkan med Prof. Ian Nicholls vid Linneuniversitetet. Vi har riktigt lovande resultat på gång inom flera sjukdomar, men framför allt vill jag lyfta fram hepatit B och borrelia, där vi ser att vi kommer kunna göra skillnad i närtid. Det leder oss också vidare till att vi har identifierat kommersiella samarbetspartners för våra immunitetsprofiler. Vi hoppas att under hösten komma i gång i mindre kommersiell skala i ett europiskt land som visat stor kommersiell mognad för immunitetsprofiler. Då det är många aktörer involverade för att få hela kedjan att fungera på ett affärsmässigt skalbart sätt, blir det en av mina huvuduppgifter det kommande halvåret.

 

Thomas Ljungberg, vår säljchef, har strukturerat processen kring våra kunder i USA. Vi har haft utmaningar med transporter och logistik till USA under och efter pandemin, men nu har vi löst det, vilket bl.a. exemplifieras av den uppgraderingsordern om 1,5MSEK vi fick nu i mars 2024 från en av våra USA-kunder. Thomas och teamet har gjort en fantastisk insatts här och vi räknar med flera positiva nyheter från USA inom 12 månader. Som ett led i detta börjar Sebastin Santosh Martin i april som applikationsspecialist med inriktning på USA. Sebastin tar även med sig ett bra nätverk i Sverige och kommer att ansvara för ett projekt tillsammans ett svenskt universitet som är under uppstart.

 

Vi har haft mycket bra och täta dialoger med många kunder och det finns inte utrymme att nämna alla i denna påskhälsning, men som en liten blänkare inför påsken är det värt att lyfta fram att vår italienska kund, Mario Negri institutet, som utför riktigt spännande forskning med hjälp av Attanas teknik. Jag hoppas på att inom kort återkomma med mer information från dem.

 

Glad Påsk!

Teodor Aastrup

Grundare och VD Attana AB

 

 

För ytterligare information, kontakta:

Teodor Aastrup

VD Attana AB
ir@attana.com

+46 708862300

Styrelsen för Attana AB bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.

Om Attana

Attana AB grundades 2002 med idén att effektivisera forskning och utveckling av nya läkemedel genom biologisk interaktionskarakterisering i realtid. Baserat på sina patenterade teknologier säljer bolaget uppdragsforskning och egenproducerade analysinstrument samt ett in vitro diagnostiskt (IVD) verktyg, Attana Virus Analytics (AVA), till läkemedelsbolag, bioteknikföretag och akademiska institutioner. Mer information om Attanas forskningstjänster och produkter finns på www.attana.com eller kontakta sales@attana.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.