Connect with us

Marknadsnyheter

Greater Than – Kvartalsrapport Q1, 2022

Published

on

Koncernen januari – mars 2022 (TSEK)

• Totala intäkter exkl. aktiverat arbete 5 195 (3 970) +31%

• Nettoomsättning* 2 269 (1 014) +124%

• Rörelseresultat -12 201 (-3 692)

• Periodens resultat före skatt -12 317 (-3 605)

• Resultat per aktie före och efter utspädning -0,98** (-0,30)

* Intäkter från Enerfy Global, EIC, Customer R&D har klassats om till övriga rörelseintäkter

** Resultat per aktie efter skatt beräknat på periodens resultat och det genomsnittliga antalet aktier för perioden januari-mars 12 624 171st aktier

VD har ordet

Stark början på 2022

Det första kvartalet har börjat starkt med flera bra affärer, nya kunder och att helt nya kundsegment har lagts till vår pipeline. Som ett bra exempel vill jag nämna affären med ABAX, ett av Europas största telematikföretag. Kunden har en stor lojal kundbas, mycket bra teknik och här kan vi med vår spetsteknologi leverera komponenter som direkt hjälper ABAX att snabbt ta fram nya produkter som ger mervärde för deras kundbas. En spännande aspekt med just detta kunduppdrag är den uppenbara affärsnyttan våra produkter ger till telematikbolag.

Även inom försäkringssegmentet ser vi snabbare förändringar än tidigare, drivna av ett förändrat konsument-och köpbeteende. Konsumenter efterfrågar ökad kostnadstransparens och vill betala för egen, inte för andras konsumtion. Företagssegmenten söker och efterfrågar flexibla och hållbara försäkringslösningar. Båda dessa trender ökar efterfrågan på våra produkter, både direkt från försäkringsbolagen och från deras nuvarande underleverantörer. Med hjälp av vår teknologi kan de snabbt och stabilt vässa sitt produktutbud med kostnadsbesparande, miljöanpassade och personifierande lösningar. Dessutom har vi blivit bättre på att identifiera vilka försäkringsbolag som vill ligga tidigt i digitaliseringsprocessen och därmed passar ihop med oss.

Generellt i marknaden ökar behovet av bättre och snabbare information som direkt ger ökat affärsnytta. Vårt sätt att med hjälp av AI analysera fordonsdata som i realtid tillhandahåller harmoniserade data och prognoser över risk, hjälper alla inom värdekedjan ”mobilitet” med helt nya insikter och förutsättningar för att göra bättre, säkrare och miljövänligare affärer. Jag är verkligen stolt över att vi på Greater Than kan ge världen denna möjlighet – som för många fortfarande framstår som rena science fiction – att i realtid se nuvarande och framtida kostnader för risk. För mig är kostnader inte bara sparande av pengar utan än mer viktigt: att kunna minska antalet olyckor och dess följder.

Välkommen till framtiden!

Liselott Johansson

VD, Greater Than

Denna information är sådan som Greater Than är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-05-12 16:35 CET.

För mer information, vänligen kontakta:
Liselott Johansson, VD Greater Than AB
+46 70 – 654 20 58
liselott.johansson@greaterthan.eu
www.greaterthan.eu

Om Greater Than
Greater Than är ett AI-data analysföretag som förutspår sannolikhet för olyckor och CO2-påverkan per förare i realtid, vilket revolutionerar prissättningen för bilförsäkringar och nya affärslösningar för fordonsindustrin, ny mobilitetstjänster och bilflottor.

Vår AI har erfarenhet av motsvarande 855 000 manår av verklig bilkörning och har hittills upptäckt över 7 miljarder unika sätt att köra bil: kunskap som gör vår AI till den mest erfarna föraren i världen.

Greater Than har listats som ett av InsurTech100-företag och utsetts till årets AI Automotive Product, 2021. Greater Than (GREAT:SE) är noterat på Nasdaq First North Growth Markets. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. För mer info: www.greaterthan.eu

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.