Connect with us

Marknadsnyheter

Hallvarsson & Halvarssons expansion fortsätter – rekryterar elva nya konsulter

Published

on

Kommunikationsrådgivaren Hallvarsson & Halvarsson stärker sitt team med rekryteringar från bland annat två börsbolag och systerbyråer. Sedan i våras har byrån anställt elva nya konsulter, som bidrar med spetskompetens inom investerar- och medierelationer, hållbarhetskommunikation, varumärkesutveckling, public affairs och finansiell rapportering.

”Verksamheten fortsätter att utvecklas positivt och vi är stolta över att ha fått många nya kunder, men också ödmjuka inför det faktum att efterfrågan på våra tjänster är fortsatt hög, pandemiår till trots. Vi är naturligtvis också oerhört glada över att fortsatt vara en attraktiv arbetsgivare för såväl erfarna som yngre medarbetare. Rekryteringarna ligger i linje med vår strategi att vara våra kunders mest respekterade och uppskattade rådgivare” säger Anna Grönlund Krantz, VD på Hallvarsson & Halvarsson.

Bland andra börjar Pernilla Grennfelt, tidigare ansvarig för Gränges globala kommunikationskanaler samt för bolagets kommunikation med investerare och finansmarknad. Pernilla har även varit IR-ansvarig på ICA Gruppen och arbetat som journalist på Nyhetsbyrån Direkt. Pernilla kommer vara practiceansvarig för IR och Transaktioner på H&H.

”Med lång erfarenhet och med medarbetare som besitter en bred kompetens kan Hallvarsson & Halvarsson erbjuda sina kunder ett starkt kommunikationserbjudande som få andra aktörer kan matcha. För mig känns det otroligt spännande att få ansluta och bidra med mitt perspektiv och mina erfarenheter från noterade bolag”, säger Pernilla Grennfelt.

Hallvarsson & Halvarsson har även rekryterat Louise Honnér Kammenhed som senast kommer från Telia där hon varit ansvarig för bolagets internkommunikation. Louise arbetade tidigare i Regeringskansliet, som politiskt sakkunnig och stabschef under Fredrik Reinfeldt.

“Det känns väldigt spännande att bli en del av Hallvarsson & Halvarsson. Jag tar med mig erfarenheter från Regeringskansliet samt Telia och ser fram emot att arbeta tillsammans med kunder som vill stärka sina interna och externa kommunikationsinsatser, säger Louise Honnér Kammenhed. 

Även Karin Ljungmark Malmström rekryteras, som kommer från H&Hs systerbyrå Identx där hon varit VD och partner sedan 2005. Karin är också ordförande i Östsvenska Handelskammaren.

”Jag har genom Identx varit knuten till H&H-koncernen under många år, men är nu ny på Halvarsson & Halvarsson och jag tycker att det är jätteroligt att vara här. Kreativa möten med kund är något jag tror vi alla kan bli bättre på och jag ser fram emot att få lära känna och träffa alla nya kollegor”, säger Karin Ljungmark Malmström.

De personer som anställts under våren 2021 av Hallvarsson & Halvarsson är:

Pernilla Grennfelt – kommer senast från en tjänst som ansvarig för kommunikation och IR på Gränges och har de senaste 15 åren jobbat med frågor som rör kommunikation mot finansmarknaderna, bland annat på ICA Gruppen. Pernilla har även en bakgrund som journalist från Nyhetsbyrån Direkt.

Karin Ljungmark Malmström – kommer senast från H&Hs systerbyrå Identx där hon varit VD och partner i över 15 år. Karin har mångårig erfarenhet av strategisk varumärkesutveckling och har i rollen som VD även ansvarat för organisations-, produkt- och affärsutveckling.

Louise Honnér Kammenhed – kommer senast från en tjänst som ansvarig för Telias internkommunikation och har tidigare erfarenhet från politiken där hon bland annat jobbat som stabschef på statsministerns kansli.

Maja Cronstedt – kommer från en tjänst som marknadsansvarig för Svenskt Näringslivs nyhetstjänst, Tidningen Näringslivet, och har tidigare arbetat med digital strategi och spridning i sociala medier på samma organisation. På H&H ska Maja arbeta med att utveckla erbjudandet inom digital strategi.

Johanna Björklund – har mångårig erfarenhet av att jobba som grafisk designer och illustratör. Innan hon började på H&H drev hon eget företag och var skribent för CAP&Design. Johanna har också arbetat på H&Hs systerbyrå Springtime Intellecta.

Patrick Lindström – kommer senast från en tjänst som konsult inom krishantering och har tidigare jobbat som IR-konsult och som säljansvarig på bank. Han har en magisterexamen i finansiell ekonomi och kandidatexamen i filosofi från Stockholms universitet.

Sara Kallstenius – kommer senast från en tjänst som projektledare och grafisk rådgivare på Rehngruppen. Hon har en kandidatexamen i företagsekonomi och marknadsföring från Södertörns högskola.

Klara Gullström – kommer senast från en tjänst på Business Sweden i Mexiko och har en masterexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

Elin Agorelius – kommer senast från en tjänst på Jung Relations där hon arbetade under studietiden på Berghs School of Communications. Innan dess var hon verksamhetschef på Ung Privatekonomi och frilansade bland annat som ekonomikrönikör för Aftonbladet.

Evelina Loftén – kommer från en tjänst som revisorsassistent på Deloitte och har en masterexamen i hållbart företagande från Örebro universitet.

Malcolm McGrath – kommer senast från Handelshögskolans startup-inkubator, SSE business lab, och har en kandidatexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

För ytterligare information, kontakta:

Anna Grönlund Krantz, VD, anna.gronlund.krantz@halvarsson.se, +46 70 637 33 51

Om Hallvarsson & HalvarssonHallvarsson & Halvarsson är Sveriges ledande byrå med särskild tyngd inom finansiell kommunikation. Vi arbetar med förtroendeskapande kommunikation med expertis inom Financial Communication, Corporate Communication, Corporate Marketing, Sustainability Affairs och Public Affairs. Kundportföljen är bred och inkluderar både små och stora företag och organisationer. Svenska såväl som internationella. Byrån drivs under ledning av vår vd Anna Grönlund Krantz och vi är drygt 70 medarbetare. Tillsammans med systerbyråerna Berntzon:Bylund, Bysted, Comprend, Consilio International, Creo, Hilanders, Identx, Involve, Jung Relations, Mindmakers PR, Savvy, Socialminds, Springtime Intellecta, Tomorrow, Wonderland och Axiom Insight bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp ‐ H&H Group. Hallvarsson & Halvarsson är medlem i AMO, det ledande globala nätverket av strategiska och finansiella kommunikationskonsultföretag.

Continue Reading

Marknadsnyheter

BioArctic och Eisai ingår forskningsutvärderingsavtal avseende BAN2802

Published

on

By

Stockholm, Sverige den 20 april 2024 – BioArctic AB (publ) (Nasdaq Stockholm: BIOA B) meddelade idag att BioArctic AB och Eisai Co., Ltd., ingått ett samarbetsavtal avseende BAN2802, en potentiell ny behandling som kombinerar BioArctics egenutvecklade BrainTransporter™-teknologi med en läkemedelskandidat mot Alzheimers sjukdom. Vid slutet av samarbetet kommer Eisai att utvärdera den data som genererats och besluta om de vill utnyttja en option att licensiera BAN2802 för behandling av Alzheimers sjukdom.

BioArctic och Eisai har sedan 2005 ett långvarigt samarbete gällande utveckling och kommersialisering av läkemedel för behandling av Alzheimers sjukdom. Samarbetet har lett fram till Leqembi® (lecanemab) – världens första godkända[1] läkemedel som visat sig bromsa utvecklingen av tidig Alzheimers sjukdom. Det nya samarbetet bygger på företagens gemensamma kunskap inom Alzheimers sjukdom. Kostnader för forskningsutvärderingsprogrammet kommer att delas mellan bolagen och programmet kommer att utvärdera vad som skulle kunna bli nästa generations sjukdomsmodifierande behandling för Alzheimers sjukdom.

– Jag är mycket glad över att vår Brain Transporter-teknologi fortsätter att utvecklas väl och att vi nu ingått detta första avtal där denna teknik används. Teknologin har en stor potential att kunna förbättra många olika läkemedelsprojekt och hjälpa företag i deras strävan att utveckla läkemedel mot hjärnans sjukdomar, sa Gunilla Osswald, vd på BioArctic. Eisai har varit en värdefull partner till BioArctic under de senaste två decennierna, och vi är mycket glada över att förlänga och fördjupa vår relation genom detta nya forskningssamarbete med BAN2802. Tillsammans har vi tagit fram lecanemab, den första fullt godkända sjukdomsmodifierande behandlingen vid Alzheimers sjukdom i USA, Japan och Kina och vi ser fram emot att fortsätta vårt givande samarbete och leda utvecklingen av nästa generations läkemedel för att hjälpa patienter med den här förödande sjukdomen.

BioArctics egenutvecklade BrainTransporter-teknologi hjälper till att transportera biologiska läkemedel över blod-hjärnbarriären in i hjärnan. Tekniken har potential att medföra snabbare och starkare effekt av behandlingar riktade till hjärnan, samtidigt som den minskar behandlingsbördan för både patienter och samhället. BrainTransporter-teknologin är en viktig del i BioArctics hållbarhetsarbete och bolagets strävan efter att kontinuerligt förbättra klinisk och kommersiell nytta.

Detta pressmeddelande berör en läkemedelskandidat under utveckling och avser inte att förmedla några slutsatser gällande effekt och säkerhet. Det finns ingen garanti för att denna läkemedelskandidat vare sig kommer att slutföra det kliniska utvecklingsprogrammet eller erhålla godkännande av relevanta myndigheter.

Denna information är sådan information som BioArctic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 april 2024, kl. 09.40 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:  
Oskar Bosson, VP Communications and Investor Relations 
E-mail: oskar.bosson@bioarctic.se  
Telefon: +46 70 410 71 80 

Om samarbetet mellan BioArctic och Eisai  
BioArctic har sedan 2005 ett långsiktigt samarbete med Eisai kring utveckling och kommersialisering av läkemedel för behandling av Alzheimers sjukdom. De viktigaste avtalen är utvecklings- och kommersialiseringsavtalet avseende antikroppen lecanemab som ingicks 2007 och utvecklings- och kommersialiseringsavtalet avseende antikroppen Leqembi back-up för Alzheimers sjukdom som ingicks 2015. 2014 ingick Eisai och Biogen ett gemensamt utvecklings- och kommersialiseringsavtal som innefattar lecanemab. Eisai ansvarar för den kliniska utvecklingen, ansökan om marknadsgodkännande och kommersialisering av produkterna för Alzheimers sjukdom. BioArctic har rätt att kommersialisera lecanemab i Norden och för närvarande förbereder Eisai och BioArctic en gemensam kommersialisering i regionen. BioArctic har inga utvecklingskostnader för lecanemab inom Alzheimers sjukdom och har rätt till betalningar i samband med myndighetsgodkännanden och försäljningsmilstolpar samt royalties på den globala försäljningen.  

Om BioArctic AB  
BioArctic AB (publ) är ett svenskt forskningsbaserat biofarmabolag med fokus på innovativa läkemedel som kan fördröja eller stoppa sjukdomsförloppet av neurodegenerativa sjukdomar. Företaget ligger bakom Leqembi® (lecanemab) – världens första läkemedel som bevisat bromsar sjukdomsutvecklingen och minskar den kognitiva försämringen vid tidig Alzheimers sjukdom. Leqembi har utvecklats i samarbete med BioArctics partner Eisai, som ansvarar för kommersialisering och regulatoriska processer globalt. Utöver Leqembi har BioArctic en bred forskningsportfölj med antikroppar mot Parkinsons sjukdom och ALS samt ytterligare projekt mot Alzheimers sjukdom. I flera av projekten används bolagets egenutvecklade teknologiplattfrom BrainTransporter™ som hjälper till att förbättra transporten av antikroppar in i hjärnan. BioArctics B-aktie (BIOA B) är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. För ytterligare information, besök www.bioarctic.com.

[1] Godkänt i USA, Japan och Kina.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nu lanseras Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal

Published

on

By

Statens fastighetsverk, logotyp.

    

Att berätta om de natur- och kulturmiljöer som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar är en viktig del av myndighetsuppdraget. Den 20 april lanseras den nya strömningstjänsten Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal, så att hela Sverige ska kunna ta del av berättelserna.

    

Det finns många sevärda platser i SFV:s förvaltning. De är spridda från norr till söder och är – i den mån de går att hålla öppna – ofta välbesökta av dem som bor inom rimliga avstånd. Nu skapas möjligheten för fler att ta del av dessa skatter.

         Våra fastigheter är allas angelägenhet och målet är att de ska engagera ännu fler genom kunskap, spännande berättelser och intagande miljöer, säger generaldirektör Max Elger.

För dem som inte har möjlighet att fysiskt besöka fastigheterna har SFV via bland annat filmer och podd försökt nå ut till fler. Nu förenas resultatet i Sevärt, en öppen playtjänst med strömmat material om SFV:s natur- och kulturmiljöer. Tittarna får följa med in i hantverkares verkstäder, se hemliga rum, uppleva historiska trädgårdar och besöka många andra sevärdheter.

Lanseringen sker den 20 april. Plattformen kommer sedan kontinuerligt att fyllas på med nytt innehåll. Tanken är att Sevärt också ska kunna innehålla material i samarbete med andra aktörer.

Under Stockholms kulturnatt passar Statens fastighetsverk även på att öppna upp ett sevärt, hemligt rum – det gamla vattentornet på Skeppsholmen. Där blir det filmvisning, liveinspelning av podden På plats i historien och popcorn.

För mer information kontakta

Maria Uggla, pressekreterare

010-478 76 00

073-332 22 14

maria.uggla@sfv.se

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Uppdatering Industribrand Linnarhult

Published

on

By

Branden på Långavallsgatan är nu under kontroll. Det brinner fortfarande på platsen och räddningsarbetet kommer att fortgå under lördagen med en minskad resurs. Vissa avstängningar kvarstår men Gråbovägen är åter öppen för trafik.

Vakthavande befäl

Anders Lundblad

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.