Connect with us

Marknadsnyheter

LADY GAGA HYLLAR SITT ALBUM LOVE FOR SALE MED ETT INTIMT JAZZUPPTRÄDANDE ONLINE, EXKLUSIVT PRESENTERAT TILL FANS AV WESTFIELD

Published

on

ETT PARTNERSKAP SOM GER KUNDER EXKLUSIV ÅTKOMST TILL UPPTRÄDANDET GENOM STREAMINGPLATTFORMEN LIVE.WESTFIELD.COM OCH FAN ZONES I MER ÄN 20 FLAGSHIPDESTINATIONER

  • Fans och besökare världen över är inbjudna att lyssna till när Lady Gaga framför låtar från det nya duettalbumet med Tony Bennett, Love For Sale.
  • Virtuellt, och genom Westfield’s nätverk av globala flagship-destinationer kan kunder
    • Få åtkomst till förköp av Love For Sale-albumet via Live.Westfield.com innan det officiella släppet den första oktober, och ha möjligheten att vinna en personlig hälsning från Lady Gaga.  
    • Fira i officiella fan zones i 21 köpcentrum globalt, i 12 länder inom USA, Storbritannien och Europa.
    • Interagera med Gaga-inspirerat innehåll som visas på digitala mediaskärmar i tio länder över USA, Storbritannien och Europa. 
  • Partnerskapet stöttar Born This Way Foundation, en icke vinstdrivande organisation som grundats av Lady Gaga och hennes mamma Cynthia Germanotta, i syfte att bygga en snällare och modigare värld. Det stöttar även Exploring the Arts som grundats av Tony Bennett och hans fru Susan Benedetto för att förändra ungas liv genom utbildning inom olika konstformer.
  • Exklusiv tillgång till uppträdandet som streamas den 30 september öppnar för registrering idag på Live.Westfield.com.

Westfield – världens främsta shopping-, livsstils-, och underhållningsvarumärke – presenterar idag ett exklusivt globalt event med den Grammyvinnande artisten Lady Gaga, online och i sitt globala nätverk av flagship-destinationer, för att lansera hennes kommande album med Tony Bennett, Love For Sale.  

Megastjärnan kommer att sätta upp ett streamat uppträdande där hon hyllar jazzklassiker och hennes nya duettalbum med Tony Bennett, Love For Sale, inför det officiella släppet av albumet till allmänheten den första oktober. Partnerskapet med Westfield bygger på bolagets virtuella närvaro och fysiska platser för att föra samman fans och besökare världen över i en virtuell-möter-fysisk hybridkonsert som är unik i sitt slag

Den digitala- såväl som den fysiskt närvarande publiken kommer lyssna till när Lady Gaga uppträder med flera nya låtar från albumet, antingen på plats i en fan zone i någon av de 21 Westfieldköpcentrumen i Europa och USA, inklusive Westfield Mall of Scandinavia, eller online, där upplevelsen kommer att skapa närhet i publiken genom en ”Titta Tillsammans”-funktion där Gaga’s fans kan träffas online i grupper av sex, i privata digitala rum.

”Jag älskar att sjunga jazz, och är väldigt förväntansfull över att låta alla höra mitt nya album med Tony Bennett, Love for Sale. Jag är tacksam över att Westfield hjälper till att ta mig och mitt uppträdande till fans över hela världen även när jag inte kan resa till dem.” säger Lady Gaga i en kommentar.

“Att ingå ett partnerskap med Lady Gaga, som är en sådan ikonisk och mäktig kraft i nöjesindustrin, är en enorm möjlighet för oss att föra ihop konsumenter, både virtuellt och fysiskt, för att lansera hennes nya album. Vårt nätverk av destinationer erbjuder styrkan i att samla människor för minnesvärda upplevelser, i partnerskap med artister och varumärken. Säkerheten för våra besökare på Westfield är av yttersta vikt för oss, och därför finns ett stort antal åtgärder på plats i alla våra center, exempelvis handdesinfektionsmedel och extra städning för att hjälpa till att skapa ett lugn hos våra gäster i dessa speciella tider. Vi är så glada att leverera den här 360° Gaga-upplevelsen till fans och kunder, speciellt i de center som nyligen blivit Westfield, och vi hoppas att publiken ska njuta av upplevelsen.” kommenterar Caroline Puechoultres, Chief Customer Officer for Unibail-Rodamco-Westfield.

“Efter att ha arbetat med Westfield vid ett stort antal livemusikevent är det väldigt spännande att få möjlighet att lyfta ett artistuppträdande till nästa nivå hos Westfields publik, både on- och offline. Samarbetet är det första i sitt slag för oss där fans kommer att få möjlighet att vara en del av Lady Gagas uppträdande med klassiska jazzsånger i det intimt streamade eventet, eller på plats i en av de 21 fan zones som finns i tio olika länder, som verkligen för publik över hela världen samman.” säger Jurgen Grebner Executive Vice President International Interscope Records i ett uttalande.

Redan idag kan man registrera sig på Live.Westfield.com för exklusiv tillgång till uppträdandet den 30 september, och biljetter till den officiella fan zonen kommer att vara tillgängliga från den 20 september och kommer då att finnas här.

Westfields nätverk av flagship-destinationer, som tillsammans når över en miljard konsumenter varje år, erbjuder en unik global plattform för retailföretag, artister och varumärken att skapa livestreamade events, experimentella aktiveringar, pop-up butiker och 360° mediakampanjer. Med flagship-destinationer över USA och Europa, har bolaget meddelat att ytterligare sex köpcentrum kommer bli en del av nätverket, däribland de första köpcentrumen i Spanien, Tyskland och Österrike. Att säkerställa hälsa och säkerhet för alla våra besökare, hyresgäster och anställda i dessa och alla våra center är fortsatt en prioritet. Hälso- och säkerhetsarrangemang mot covid-19 finns på plats och följer regeringens och Folkhälsomyndighetens riktlinjer och vi fortsätter att arbeta tillsammans med vår oberoende partner Bureau Veritas för att implementera väldigt strikta standards gällande hälsa och säkerhet i våra shoppingcenter.

För mer information om kommande händelser i Westfield Mall of Scandinavia, vänligen besök www.westfieldmallofscandinavia.com.

För mer information angående det globala streamingeventet, vänligen kontakta: urw@hkstrategies.com eller klara.nygren@urw.com (tel. 073-092 90 47).

Om Unibail-Rodamco-Westfield: 

Unibail-Rodamco-Westfield är världens främsta utvecklare och förvaltare av flagshipdestinationer, med en portfolio värderad till 55.0 miljarder euro 30 juni 2021, fördelad med 86% inom handel, 7% inom kontorslokaler, 5% inom utställnings- och konferenscentrum och 2% inom service. Bolaget äger och driver för nuvarande 86 köpcentrum, varav 53 är flagshipdestinationer i Europas och USA:s mest dynamiska städer. Genom att närvara på två kontinenter och i tolv länder, erbjuder Unibail-Rodamco-Westfield en unik plattform för handelsföretag och andra varumärken att verka genom att konstant skapa nya och exceptionella upplevelser för besökare.

Med hjälp av sina 2 900 professionella medarbetare, unika meritlista och expertis har Unibail-Rodamco-Westfield en ideal position att generera överlägset värde och utveckla projekt i världsklass.

Unibail-Rodamco-Westfield utmärker sig för sin hållbarhetsagenda ”Better Places 2030”, som sätter ambitionen att skapa bättre platser som respekterar de högsta miljömålen och bidrar till bättre städer.

Unibail-Rodamco-Westfield är listad på Euronext Amsterdam och Euronext Paris, med en sekundär listning i Australien genom Chess Depositary Interests. Bolaget innehar en BBB+ rating från Standard & Poor’s, samt en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, vänligen besök www.urw.com, eller besök vårt mediagalleri via https://mediacentre.urw.com.

Håll dig uppdaterad om gruppen på Twitter @urw_group, Linkedin @Unibail-Rodamco-Westfield and Instagram @urw_group

Om Born This Way Foundation:

Born This Way Foundation, som grundades och leds av Lady Gaga och hennes mamma Cynthia Germanotta, stöder den psykiska hälsan hos unga och arbetar tillsammans med dem för att bygga en vänligare och modigare värld. Genom program med stor effekt, ungdomsledda samtal och strategiska, sektorövergripande partnerskap syftar stiftelsen till att göra vänlighet coolt, bekräfta ungdomars känslor och eliminera stigmat kring psykisk ohälsa. Läs mer om hur stiftelsen uppmuntrar människor att praktisera vänlighet mot sig själva och sina samhällen på bornthisway.foundation och dess plattform för berättelser, Channel Kindness, på channelkindness.orgVälgörenhetsorganisationens registreringsnummer är EIN 45-2752227.

Om Exploring the Arts

Exploring the Arts grundades 1999 av Tony Bennett och Susan Benedetto och är en offentlig välgörenhetsorganisation vars uppdrag är att förändra ungdomars liv genom en utbildning inom olika konstformer. Det startade med Frank Sinatra School of the Arts i Astoria, Queens (Tonys hemstad), och Tony och Susans vision om att hjälpa till att bygga upp robusta, hållbara program för utbildning inom konsten når nu 39 skolor på mellanstadiet och högstadiet i New York och 14 i Los Angeles. Till grund för ETA:s arbete ligger en vision om att ge tonåringar, som historiskt varit marginaliserade, större resurser och möjligheter att utvecklas inom det konstnärliga området. Läs mer om ETAs inverkan och arbete på exploringthearts.orgFederalt ID-nummer 13-4069251.  

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Cykellandet Kroatien växer

Published

on

By

Kroatien satsar allt mer på cykelturism med fler leder. Från 2024 täcks hela ön Mljet av märkta cykelrutter men så är också Kroatien numera en ”måste-destination” för cyklister. Den storslagna och varierande naturen, fantastiska vyer, gröna nationalparker och en 1 777 km lång kust lockar. Här finns cykling på alla nivåer, allt från enkla timslånga turer till 1 000 km långa EuroVelo 8.

Kroatien ingår i cykelnätverket EuroVelo som förbinder hela den europeiska kontinenten. I Kroatien sträcker sig EuroVelo 8 ända från den norra till den södra delen av landet. Halvön Istrien är den mest populära cykeldestinationen med gott om service, nivåmärkta leder och anpassat boende för cyklister. Kroatien erbjuder kontrastrika upplevelser oavsett om man cyklar utmed kusten, i nationalparker, i inlandet eller mellan öar under en dag eller flera veckor. Proffs, MTB eller nöjescyklist? Här finns rutter för alla, även för de som vill kombinera med segling!

Kroatiens 6 bästa cykelrutter

1.Istrien – klassiskt cykelland

Den 78 km långa Parenzana-turen lockar entusiaster från hela världen. Den följer en övergiven järnvägslinje genom ett kuperat landskap fyllt av vinodlingar, olivlundar och små byar. Vin-, gastro- eller tryffeltur? Istrien passar alla.

2.Nya cykelrutter på Mljet

Natursköna Mljet kan upptäckas under en dagsutflykt från Dubrovnik. Mljet har från och med i år tio märkta cykelleder. De täcker hela ön, allt från nationalparken, de två turkosglittrande saltvattensjöarna till 1200 – tals klostret och ruinen av ett romerskt palats.

3.Game of Thrones finns i Split

Kroatien är ett måste för Game of Thrones-fantaster då många av inspelningsplatserna finns i Dubrovnik och Split. Runt Split finns en 55 km lång rutt som inkluderar den romerska kejsaren Diocletianus palats, Vila Dalmatia, fortet Klis och stenbrottet i Žrnovnica.

4.Ö-hoppa med cykel

En kombo med flera öar görs enkelt från Split. Härifrån utgår färjor till vackra öar som Brac och Hvar. Hvar är ett cykelparadis med både lätta och svåra leder. Den 23 km långa UNESCO 704-rutten börjar i fiskebyn Jelsa, går via hamnen i Starigrad genom lavendelfält och avslutas i Hvar stad.

5.Krka – vattenfallens lustgård

I inlandet från kuststaden Šibenik ligger nationalparken Krka med sina sju vattenfall längs floden Krka. Kaskader av vatten fyller smaragdgröna pooler och det kristallklara vattnet skimrar i olika nyanser av grönt och blått. Här finns även utmanande leder i kuperad terräng för mountainbike-entusiaster.

6. Vin och våtmarker i Slavonien

Den oupptäckta cykelstaden Osijek i östra Kroatien är en bra utgångspunkt för den som vill cykla på flack mark längs några av landets bästa cykelvägar utmed gigantiska vete-, solros- och vinodlingar. Cykla mellan vingårdar i Kroatiens största vindistrikt eller studera det rika fågellivet i Kopački Rit – en av Europas största våtmarker.

Kontakt: 
Kroatiska turistbyrån – Stockholm: Jungfrugatan 24, 114 44 Stockholm – Sweden 
Tel:+46(0)8 534 820 80
Email: info.se@croatia.hr 
Web: https://croatia.hr/en

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bland speldosor och positiv – en oskriven norsk historia

Published

on

By

Historien om tidiga mekaniska musikinstrument som speldosor, vevpositiv och spelur är väldokumenterad ur ett teknologiskt perspektiv, när det kommer till innovatörer, patent och modellnamn. Men hur såg framväxten och spridningsvägarna ut? Hur användes instrumenten och vad betydde de för människorna? Det visar en avhandling i musikvetenskap om tidiga mekaniska musikinstrument i Norge.

Genom att både undersöka bevarade instrument på norska museer och söka i mängder av digitaliserade tidningar och litteratur i Nasjonalbibliotekets Nettbibliotek har Mats Krouthén undersökt framväxten av tidiga mekaniska musikinstrument i Norge, främst under 17- och 1800-talen.

Krouthén är sedan 25 år intendent för musikinstrument vid Ringve och Rockheim Musikkmuseum, som är Norges nationalmuseum för musik och musikinstrument, och han disputerar nu vid Göteborgs universitet.

En av huvudteserna i avhandlingen är att alla uppfinningar har en förhistoria – ingenting springer ur intet. När Edison uppfann fonografen för lagring av ljud 1878 så var förvisso tekniken ny, men den hade föregåtts av en sedan många år etablerad distributionskedja.

– Jag visar hur såväl musikindustrin som de mekaniska musikinstrumenten länge hade erbjudit konsumtionsmönster som kunde tas över av den nya ljudåtergivningstekniken, säger Mats Krouthén.

– Beteendet fanns där under hela 1800-talet: Att köpa en fysisk representation av musiken, låta den släppa taget från avsändaren och transporteras i tid och rum till en mottagare som spelade upp det oförändrade innehållet.

Förebådade grammofonskivan
Med de tvådelade mekaniska instrumenten, som skivspeldosor och organetter med separata utbytbara skivor, förebådades grammofonskivan som gjorde sitt intåg i slutet av 1800-talet.

– Perspektivförflyttningen från teknik till beteende öppnar för att gränsen mellan ljudinspelning och spelinstruktioner suddas ut. I bägge fallen sker en fixering av musiken, säger Mats Krouthén.

Flera saker har överraskat honom i arbetet med avhandlingen. Till exempel hur repertoaren på 1700-talets norska golvur med inbyggda spelverk skilde sig från den gängse beskrivna internationella repertoaren. Istället för danssatser och små musikstycken av Händel, Haydn och Beethoven framfördes vanligtvis en psalm på norska spelur, innan de slog hel timme, vilket var ett arv från senmedeltida katedralers kollektiva budskap.

– Dans och förströelse var annars de vanliga bruksområdena för mekaniska instrument.

Genom att läsa annonser framträder också olika säljargument för de mekaniska instrumenten, som att de erbjöd tröst åt den sjuke, kunde upprätthålla moral för upptäcktsresande eller användas för att förundras eller överraskas – eller för att skryta.

I materialet har Mats Krouthén funnit en rik flora av historiska termer på norska för olika mekaniska instrument: Fugleorgel, Sangdaase, Engelsk Positiv med flera.

– Dessa varianter, med små eller stora betydelseförskjutningar, redovisas i avhandlingen som en modell för vidare museiforskning. Den stora rikedomen av termer manar till varsamhet i tolkningen av ord i stora textmassor som är skrivna i olika sammanhang och tider, säger Mats Krouthén.

Avhandlingen Människorna, musiken och de mekaniska musikinstrumenten i Norge cirka 1480-1890 försvaras vid en disputation den 26 april, klockan 13 i hörsal J222 på Humanisten, Renströmsgatan 6 i Göteborg.

Avhandlingen är fritt tillgänglig digitalt: https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/79506

Kontakt:
Mats Krouthén, tel: 0730-316 671 eller +47 926 966 46, e-post: mats.krouthen@mist.no

Johanna Hillgren
Kommunikatör, Humanistiska fakulteten, Göteborgs universitet
Telefon: 076–618 10 68
E-post: johanna.hillgren@gu.se

Göteborgs universitet är ett av de stora i Europa med 53 800 studenter och 6 700 anställda. Verksamheten bedrivs av åtta fakulteter, till allra största del i centrala Göteborg. Utbildning och forskning har stor bredd och hög kvalitet – det vittnar sökandetryck och nobelpris om. www.gu.se.  Följ oss på Twitter. Gilla oss på Facebook. Följ oss på Instagram.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pressinbjudan till LKAB:s årsstämma torsdag 25 april 2024

Published

on

By

LKAB:s årsstämma hålls den 25 april klockan 15.00 på Vetenskapens Hus, Luleå.

Årsstämman är öppen för allmänheten och i samband med årsstämman kommer ett panelsamtal om energifrågan i norr att hållas.

Notera att filmning och ljudupptagning är tillåten endast före och efter själva årsstämmoförhandlingarna.

Klockan 16.55-17.15 finns tid för kortare enskilda intervjuer med LKAB:s styrelseordförande och vd.

Kontakt: Anders Lindberg, presschef, +46 72-7178355, anders.lindberg@lkab.com

LKAB:s delårsrapport för första kvartalet 2024 publiceras den 25 april cirka klockan 13.00 på LKAB:s webbplats. Rapporten skickas som pressmeddelande och publiceras i finansiell information på lkab.com.

LKAB:s vd och koncernchef Jan Moström finns tillgänglig för kommentarer om rapporten via telefon. Samtal bokas genom Niklas Johansson, direktör kommunikation och klimat +46 10 144 52 19 eller Frida Dagertun, investor relations +46 920 380 70.

Kontakt: Anders Lindberg, Presschef LKAB, Tel: 46 (0)72 717 83 55. E-mail: anders.lindberg@lkab.com

LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern som erbjuder hållbara järnmalms-, mineral- och specialprodukter. Vi leder omställningen av järn- och stålindustrin och vår plan är att utveckla koldioxidfria processer och produkter fram till år 2045. Sedan 1890 har vi utvecklats genom unika innovationer och tekniklösningar och drivs framåt av närmare 5200 medarbetare i 12 länder. LKAB-koncernen omsatte cirka 43 miljarder kronor år 2023. lkab.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.