Marknadsnyheter
MICHELIN CrossClimate 2 SUV, Experten på Europeiska all-season däck för SUVar: Bästa resultat i alla kategorier
- Den senaste familjen MICHELIN CrossClimate däck, experten på Europeiska all-season däck för SUVar
- Bästa resultat för bromsning på snö, och på torrt och vått underlag, så väl som för grepp på snö1
- Bästa resultat för livslängd, utan att kompromissa med säkerheten1: behåller sina egenskaper fram till att däcket har slitits ned till den lagliga gränsen
Den senaste medlemmen i MICHELIN CrossClimate familjen, experten på europeiska all-season däck för SUVar
Den första maj lanserade Michelin, MICHELIN CrossClimate 2 SUV däcken i Europa.
En ny generation av Europeiska all-season däck som kombinerar flera egenskaper. MICHELIN CrossClimate 2 SUV däck gör det möjligt att hantera de flesta väderlekar. Det är ett 3PMSF (3 Peak Mountain Snow Flake) certifierat däck, som klarar temperaturfall och tillfälligt snöfall (för tuffa vintervägar rekommenderar Michelin nordiska vinterdäck).
Bästa resultat för bromsning på snö och på torrt och vått underlag, såväl som för grepp på snö1
MICHELIN CrossClimate SUV däcket drar nytta av en innovativ kombination av banbrytande tekniker såsom MICHELIN EverGrip teknik, som bidrar till att optimera bromsning på torrt, vått respektive snötäckt underlag.
Specialisten på europeiska all-season däck, MICHELIN CrossClimate 2 SUV visar det bästa resultatet:
- för bromsning på:
- snö2 ett genomsnitt på 5 meter;
- vått underlag3, 2 meter i genomsnitt (slitbanan vid gränsen för lagligt djup)
- alla torra underlag4
Jämfört med konkurrenterna får man alltså 20 procent5 förbättrat grepp på snö.
MICHELIN CrossClimate 2 SUV däcket är godkänt för vinterbruk och har följaktligen 3PMSF märkning. Dock rekommenderar Michelin nordiska vinterdäck för tuffa vintervägar.
Bästa resultat vad gäller livslängd, utan att ge avkall på säkerheten1: prestanda är fullgoda enda ned till det lagliga slitbanedjupet.
Tack vare MaxTouch Construction tekniken, kan MICHELIN CrossClimate 2 SUV däck rulla i genomsnitt ytterligare 5000 kilometer jämfört med konkurrerande premiumdäck, samtidigt som den höga säkerhetsnivån bibehålls, även när däckmönstret är slitet ner till den lagliga gränsen2-3-4, och oavsett väderförhållanden.
Från och med maj, finns MICHELIN CrossClimate 2 SUV tillgängligt i 40 dimensioner från 17 till 20 tum. Det riktar sig först och främst till förare som prioriterar en säker färd, oavsett vilken kategori av SUV som det gäller.
För fler nyheter och bilder, news.michelin.se.
För det fullständiga pressmeddelandet, klicka här.
1 Balance of performance – Balance of performance proven by tests conducted in 2020 and 2021 on Dry braking, Wet braking new and worn, Snow braking new and worn, Snow traction new and worn, Longevity – see test details in legal mentions 2, 3, 4, 5, 6 – MICHELIN CrossClimate 2 SUV grabs 8 leading positions out of 8 tests. Legal wear limit or ”worn” mean when worn on machine (buffed) to the depth of Tread Wear Indicator according to European regulation: ECE R30r03f.
2 Snow braking tests – Snow braking tests, conducted by TÜV SÜD Product Service on Michelin’s request, between 50 and 0 kph, October 2021 – January 2022 (on new and on 2mm buffed), on dimension 235/60 R18 107V and 107W on Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp comparing MICHELIN CrossClimate 2 SUV (new : 30,5m – worn : 38,4m) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (new : 37,1 m – worn : 57,3 m) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (new : 32,6 m – worn : 46,0 m) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (new : 33,9 m – worn : 45,8 m) ; PIRELLI Scorpion Vere All Season SF (new : 42,5 m – worn : 62,7 m). Extrapolation from 30-10 km/h to 50-0 km/h is based on the mean decelerations resulting from the measured braking distances achieved in the actual tests.
3 Wet braking tests – Wet braking tests, conducted by TÜV SÜD Product Service on Michelin’s request, between 80 and 20 kph, October 2021 – January 2022 (on new and on 2mm buffed), on dimension 235/60 R18 107V and 107W on Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp comparing MICHELIN CrossClimate 2 SUV (new : 26,5m – worn : 37,3m) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (new : 27,5 m – worn : 37,9 m) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (new : 28,0m – worn : 40,7 m) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (new : 27,7 m – worn : 37,6 m) ; PIRELLI Scorpion Vere All Season SF (new : 30,4 m – worn : 41,3 m). Average of the performance on high and low μ wet surface with two different temperature ranges each.
4 Dry braking test – Dry braking tests, conducted by TÜV SÜD Product Service on Michelin’s request, between 100 and 0 kph, October 2021 – January 2022 (on new and on 2mm buffed), on dimension 235/60 R18 107V and 107W on Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp comparing MICHELIN CrossClimate 2 SUV (34,7m) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (36,0 m) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (36,1 m) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (36,3 m) ; PIRELLI Scorpion Vere All Season SF (36,6m).
5 Snow traction tests – Snow traction tests, conducted by TÜV SÜD Product Service on Michelin’s request, between 5 to 30 kph, October 2021 – January 2022 (worn means when worn on machine (buffed) to the depth of Tread Wear Indicator according to European regulation: ECE R30r03f), on dimension 235/60 R18 107V and 107W on Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp comparing MICHELIN CrossClimate 2 SUV (new : 100% – worn : 100%) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (new :75,2% – worn : 67,3%); CONTINENTAL AllSeasonContact (new : 93,4% – worn :84,1%) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (new : 88,8% – worn : 80,9%) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (new : 64,3% – worn: 46,3%). Calculations based on the mean accelerations resulting from the measured acceleration times from 5-30 km/h achieved in the actual tests.
KONTAKTA
Maira Zöller
Head of Public Relations Michelin Europe North
+49 (0) 1 525 469 8848
maira.zoeller@michelin.com
Elma Sabanovic
Koordinator extern kommunikation Michelin Nordic AB
+46 (0) 723 184 949
elma.sabanovic@coast.se
news.michelin.se
@MichelinPress
The Squaire 17, Am Flughafen, 60549 Frankfurt
Om Michelin
Michelin, det ledande mobilitetsföretaget, är dedikerat att förstärka kunders mobilitet ur ett hållbarhetsperspektiv; genom design och distribution av de lämpligaste däcken, tjänsterna och lösningarna för kundernas behov genom att utveckla högteknologiskt material som tjänar en mängd olika branscher. Med huvudkontor i Clermont-Ferrand, Frankrike, finns Michelin idag i 177 länder med 124,760 anställda och driver 68 anläggningar som tillsammans producerade omkring 173 miljoner däck under 2021. (www.michelin.com)
Taggar:
Marknadsnyheter
Rightbridge Ventures portföljbolag Adventure Box lanserar Crazy Frog tävling på Kogama-plattformen
Rightbridge Ventures portföljbolag Adventure Box lanserar en första tävling tillsammans med Crazy Frog. Tävlingen syftar till att öka användarbasen för båda parterna och startar den 21 mars.
Rightbridge Ventures presenterade det strategiska partnerskapet mellan Crazy Frog och Adventure Box den 22 februari, och de två parterna har sedan dess arbetat tillsammans för att lansera ett första samarbete. Det inledande projektet kommer att släppas den 21 mars 2024 och pågår till den 30 april. Tävlingen är en kreativ, rolig, engagerande och enkel tävling där fans av Crazy Frog och användare av Adventure Box-plattformen Kogama kommer att skapa bilder, scener och spel baserade på deras favoritkaraktär från musikvideorna av det globala fenomenet Crazy Frog och tävlar om limited edition priser.
Claes Kalborg kommenterar: “Vi är glada över att lansera det första projektet tillsammans med Adventure box och Crazy Frog. Denna tävling är ett fantastiskt sätt att engagera användare och fans över hela världen. Vi tror att det kommer att bli en rolig resa för alla inblandade, oavsett ålder. Dessutom är det en win-win för båda sidor! Vi förväntar oss nya användare som hoppar på Kogama, och Crazy Frog-fans kan dyka djupare in i sin fandom.”
Detta samarbete och tävling görs mellan de två parterna där Adventure Box, med sina 500 000 aktiva användare per månad och över fyra miljoner skapade spel, kommer att initiera samarbetet med det världsberömda fenomenet Crazy Frog, som har totalt mer än åtta miljarder visningar på sina berömda YouTube-videor och mer än 15 miljoner följare på YouTube.
Se tävlingsdetaljer och kampanjvideo här:
Game-Making Contest: Crazy Frog! – KoGaMa – Play, Create And Share Multiplayer Games
KOGAMA – CRAZY FROG!! Builder competition. 2024 – YouTube
För ytterligare förfrågningar, vänligen kontakta:
Claes Kalborg – VD för Rightbridge Ventures Group AB
Telefon: +46 73 444 55 07
E-post: Claes.Kalborg@rightbridge.se
Om Rightbridge Ventures:
RightBridge Ventures är ett compounder- och investeringsföretag baserat i Stockholm (Sverige) som är dedikerat till att investera i företag som formar framtiden för e-sport och spel som en del av den digitala medie- och underhållningsindustrin. För mer information besök www.rightbridge.se. RightBridge Ventures Group AB (publ)’s aktier handlas på Nasdaq First North Growth Market och bolagets certifierade rådgivare är Corpura Fondkommission AB.
Marknadsnyheter
Elons huvudägare växlar ut aktier till sina ägare
Elons huvudägare växlar ut 14% av sitt innehav till sina ägare (från 65% till 56% av totalt ägande).
Elons största ägare Elon Group Holding AB (som ägs av Elons butiksägare i samtliga nordiska länder) har sedan december 2023 växlat ut delar av sitt aktieinnehav i Elon AB till sina ägare. Efter förändringen har Elon Group Holding AB 56,2% av aktierna i Elon AB. Minskningen från 65% innebär en ökad tillgänglighet av aktier på marknaden.
”Genom vår huvudägares agerande har vi två positiva effekter; en stark stabil ägare samtidigt som det frigörs aktier för öppen handel”, säger Stefan Lebrot VD Elon Group AB.
Stefan Lebrot, VD Elon Group AB
Mail: stefan.lebrot@elongroup.se
Tel: +46 76-762 63 29
Camilla Waldmark, IR- & Kommunikationsansvarig Elon Group AB
Mail: camilla.waldmark@elongroup.se
Tel: +46 70 570 11 94
Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. I Sverige finns idag ca 335 Elon-butiker under varumärket Elon och Elon Ljud & Bild. Elon-butikernas fokus ligger på vitvaror och hemelektronik som gör kundens vardag lite enklare. Lokala, drivna entreprenörer med ett starkt varumärke och centrala funktioner som logistik, IT och marknadsföring gör Elon till en stark spelare. Under 2020 mottog Elon priserna som Årets vitvarukedja av Retailer of the Year och Årets ledare vid Retail Awards. 2020, 2021 och 2022 tog Elon hem segern i Empati Grand Prix.
Elon bedriver verksamhet i tre affärssegment; Business to Business (B2B), Business to Consumer (B2C) och Logistics and Servicec (L&S), har sitt säte i Stockholm, men även verksamhet i Örebro och Kalmar. Bolagets aktie (ELON) är noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Marknadsnyheter
SLP uppnår sitt mål om installerad effekt i solceller i förtid
SLP har uppnått sitt mål om att ha 15 MW installerad effekt i solceller. Målet antogs vid ingången av 2023 med ambitionen att uppnås vid utgången av 2025. De 15 MW är fördelade på 35 olika fastigheter av totalt 99 fastigheter.
”Det är mycket glädjande att vi redan nu uppnår målet för installerad solcellseffekt. Vi fortsätter vår expansion och arbetar kontinuerligt med att optimera våra fastigheter med fokus på minskade driftskostnader och ökad hållbarhet. På detta sätt har vi framgångsrikt energioptimerat delar av vår fastighetsportfölj men det finns mycket kvar att göra”, säger Tommy Åstrand, vd på SLP.
SLP förädlar och förvaltar logistikfastigheter som har stora och platta tak vilket ger goda förutsättningar för att installera solcellsanläggningar. Investeringar i solceller leder inte bara till förbättrat driftsnetto utan minskar också risken för prisvolatilitet och kapacitetsbrist på el.
SLP:s hållbarhetsramverk revideras vartannat år varpå nya målsättningar antas från och med 2025.
För ytterligare information:
Tommy Åstrand, vd på SLP, telefon: 0705-455 997
Om SLP – Swedish Logistic Property
Swedish Logistic Property – SLP – är ett svenskt fastighetsbolag som förvärvar, förädlar och förvaltar logistikfastigheter med hållbarhet i fokus. Värdetillväxt skapas genom löpande utveckling och förädling av fastigheterna, som är belägna i Sveriges viktigaste logistikpunkter. Fastighetsbeståndet omfattar en uthyrningsbar yta om cirka 970 000 kvm. SLP är en partner som tar ansvar och därmed skapar värden för såväl hyresgäster som för bolaget och dess aktieägare. SLP:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Mid Cap. För mer information om SLP: slproperty.se
Taggar:
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients