Newport expanderar globalt

| 8 juni, 2022 | 0 kommentarer

Newport expanderar till 30 nya länder och satsar på lojalitetsprogrammet Voyado. I samband med nysatsningen rekryterar inredningsbolaget CRM-experten Hanna Gåverud som närmast kommer från en roll som Head of CRM på Stadium.

Efter 23 år på den svenska marknaden och en framgångsrik introduktion av onlinehandeln i Norge och Finland är det dags att ta klivet mot fler internationella marknader. Under sommaren lanseras Newports onlinehandel på 30 nya europeiska marknader på de lokala språken.

Lockades av tillväxtresan

Som ett led i expansionen rekryterar Newport Hanna Gåverud. Efter 13 år på Stadium, varav de senaste 6 åren som ansvarig för sportmodebolagets CRM, Customer Relationship Management, väljer Hanna att vara med på inredningsbolagets tillväxtresa. Tillsammans med andra kompetenser på Newport ska Hanna Gåverud bygga långsiktiga och väl fungerande relationer med bolagets kunder.

– Att erbjuda kundservice i världsklass har alltid varit högprioriterat för oss. I samband med expansionen växlar vi upp vårt CRM-arbete genom att bland annat skapa ett unikt lojalitetsprogram, säger Bo-Wilhelm Horndahl, vd och ägare av Newport. 

Som ett led i att bygga relationer med både potentiella och nuvarande kunder implementerar Newport CRM-systemet Voyado, den marknadsledande plattformen inom marketing automation för retailbranschen. 

Voyado – en ännu bättre kundupplevelse

– Ett dedikerat och väldesignat lojalitetsprogram är ett kraftfullt verktyg som stärker kundernas relation till varumärket. Att bygga tillit tar tid och jag är enormt glad och stolt över att få förtroendet att leda detta arbete på Newport, säger Hanna Gåverud.

Hanna Gåverud har precis tillträtt den nyinrättade rollen som CRM-ansvarig på Newport. Hon kommer i ett första skede att sätta den nya strategin och fokusera på vilka insatser som krävs för att skapa en ännu bättre upplevelse för Newports alla nuvarande och framtida kunder.

– Att skräddarsy kommunikationen utifrån kundens behov och preferenser är lika viktigt för våra digitala affärer som i våra fysiska butiker. Med hjälp av det smarta systemet Voyado och vår nytillträdda CRM-chef har vi stora möjligheter att bygga allt från personifierade kundresor till att sömlöst sy ihop till exempel köpen i våra fysiska butiker med e-handelsköpen, säger Bo-Wilhelm Horndahl. 

Vid frågor kontakta:
Bo-Wilhelm Horndahl
vd och ägare Newport
070 – 727 87 50
[email protected]

Om Newport
Newport Collection AB är ett svenskt företag som äger och utvecklar det internationella livsstilsvarumärket Newport. Koncernen har nio fysiska butiker och en kraftigt växande e-handel. Bolaget designar och säljer inredningsdetaljer och möbler i en klassisk och tidlös inredningsstil med internationell känsla. Newport, med huvudkontor i Norrköping, är ett vertikalintegrerat bolag som bedriver all sin verksamhet i egen regi, med allt från varumärkesutveckling till egendesignade produkter. Koncernens omsättning för 2022 beräknas uppgå till 500 miljoner.

Taggar:

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.