Connect with us

Marknadsnyheter

Prologis stärker kundupplevelsen med ny organisation

Published

on

Prologis strävar alltid efter att komma närmare sina kunder. Nu skapas en helt ny organisation med två kompletta team för östra och västra Sverige. Målet är att våra kunder snabbare och enklare ska nå oss, få hjälp med sina frågor och få en bättre kundupplevelse.

Den nya organisationen består av två kompletta team som vi kallar Customer Experience Teams. Det är korsfunktionella team där alla de funktioner som kunden kan behöva finns med. Fokus är att leverera ännu snabbare responstider vid service och samtidigt kunna förutse kundernas behov redan innan något hänt.

Via en kontaktperson ska kunden snabbt nå den funktion som efterfrågas vara sig det gäller förvaltning, skötsel eller hyresfrågor. Teamen kommer också att kunna hjälpa till med produkter från vår marknadsplats Prologis Essentials.

– Den här organisationsmodellen gör att vi kommer närmare våra kunder för att ytterligare höja servicenivån och bli en ännu bättre partner, säger Gunnar Gillholm, VP, Country Manger Nordics. Våra team kommer att se till att våra kunder ska känna sig trygga med att fokusera på sin egen verksamhet.

Det här ingår i teamen:

Real Estate and Customer Experience Manager
Ansvarig för kundupplevelsen och ersätter fastighetsförvaltaren.

Real Estate & Customer Experience Coordinator
Den som ser till att du snabbt kommer i kontakt med den kan lösa din fråga.

Facility Manager
Den som tar hand om all skötsel som din fastighet kan behöva på plats.

Leasing Manager
Den som hanterar all affärsutveckling, alla hyresfrågor och vår inköpsplattform Prologis Essentials.

Operations, Construction Manager
Den som hanterar alla projekt som kan dyka upp när du vill utveckla eller ändra något i din fastighet.

 

De två teamen kommer att ha ansvar västra respektive östra Sverige enligt följande uppdelning:

Team East: Stockholm, Västerås, Eskilstuna, Örebro

Team West: Göteborg, Helsingborg, Jönköping, Norrköping

För mer information gå in på www.prologis.se eller kontakta:
Jan Borg, StrandbergHaage
Tel: 0708-388505
Mail: jan@strandberghaage.se

OM PROLOGIS. Prologis, Inc. är världsledande inom logistikfastigheter med fokus på marknader med höga inträdeshinder och hög tillväxt. Per den 31 mars 2021 ägde Prologis eller hade investeringar i, antingen på helägd basis eller genom saminvesteringsprojekt, fastigheter och utvecklingsprojekt som förväntas uppgå till cirka 92 miljoner kvadratmeter i 19 länder. Prologis hyr ut moderna distributionsanläggningar till mer än 5 500 kunder uppdelade huvudsakligen i två kategorier: businesstobusiness och handel/e-handel.

FORWARD LOOKING STATEMENTS. The statements in this document that are not historical facts are forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended. These forward-looking statements are based on current expectations, estimates and projections about the industry and markets in which we operate as well as management’s beliefs and assumptions. Such statements involve uncertainties that could significantly impact our financial results. Words such as ”expects,” ”anticipates,” ”intends,” ”plans,” ”believes,” ”seeks,” and ”estimates,” including variations of such words and similar expressions, are intended to identify such forward-looking statements, which generally are not historical in nature. All statements that address operating performance, events or developments that we expect or anticipate will occur in the future — including statements relating to rent and occupancy growth, development activity, contribution and disposition activity, general conditions in the geographic areas where we operate, our debt, capital structure and financial position, our ability to form new co-investment ventures and the availability of capital in existing or new co-investment ventures — are forward-looking statements. These statements are not guarantees of future performance and involve certain risks, uncertainties and assumptions that are difficult to predict. Although we believe the expectations reflected in any forward-looking statements are based on reasonable assumptions, we can give no assurance that our expectations will be attained and, therefore, actual outcomes and results may differ materially from what is expressed or forecasted in such forward-looking statements. Some of the factors that may affect outcomes and results include, but are not limited to: (i) national, international, regional and local economic and political climates; (ii) changes in global financial markets, interest rates and foreign currency exchange rates; (iii) increased or unanticipated competition for our properties; (iv) risks associated with acquisitions, dispositions and development of properties; (v) maintenance of real estate investment trust status, tax structuring and changes in income tax laws and rates; (vi) availability of financing and capital, the levels of debt that we maintain and our credit ratings; (vii) risks related to our investments in our co-investment ventures, including our ability to establish new coinvestment ventures; (viii) risks of doing business internationally, including currency risks; (ix) environmental uncertainties, including risks of natural disasters; and (x) those additional factors discussed in reports filed with the Securities and Exchange Commission by us under the heading ”Risk Factors.” We undertake no duty to update any forward-looking statements appearing in this document except as may be required by law.

CONTACTS
Investors: Tracy Ward, Tel: +1 415 733 9565, tward@prologis.com, San Francisco
Media: Melissa Sachs, Tel: +1 415 733 9597, msachs@prologis.com, San Francisco

Continue Reading

Marknadsnyheter

Heliospectra AB senarelägger kvartalsrapport för Q1 2024 till 3e maj

Published

on

By

(Göteborg, Sverige, 24 april 2024, kl 13:50) – Heliospectra AB (publ) (First North Growth Market: HELIO), har idag beslutat att senarelägga publiceringen av Bolagets kvartalsrapport för perioden januari-mars 2024. Tidigare kommunicerat datum var fredagen den 26 april 2024. Nytt datum för publicering har bestämts till fredagen den 3 maj 2024.

Anledningen till senareläggningen är implementeringen av ett nytt ERP-system.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Rebecca Nordin, Head of IR | +46 (0)72 536 8116 | ir@heliospectra.com

http://www.heliospectra.com

Denna information lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 24 april 2024 kl. 13:50 CET.

Heliospectra AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: HELIO) grundades 2006 i Sverige av växtforskare och biologer med visionen att göra kommersiell växtproduktion mer intelligent och resurseffektiv. Idag, med kunder på sju kontinenter, är Heliospectra världsledande inom intelligent belysningsteknik, ljuskontrollsystem och tjänster för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer. I samarbete med odlare, tar Heliospectra fram kundanpassade LED-strategier och kontrollsystem för att automatisera produktionsplaner, förutsäga avkastning och övervaka växternas välmående och tillväxt med realtid-data och respons för att kunna leverera de konsekventa resultat odlare behöver. 

För mer information, besök https://www.heliospectra.com.

Bolag HELIO är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.  

Continue Reading

Marknadsnyheter

Största återbäringen någonsin – 150 miljoner tillbaka till nordöstra Skåne och Österlen

Published

on

By

Efter ett för många ansträngt 2023 kommer LF Göinge-Kristianstad nu med glädjande besked – det blir en återbäring till bolagets sakförsäkringskunder. Det blir dessutom den största återbäringen någonsin, på hela 150 miljoner kronor. Återbäringen betalas ut i oktober.

– Glädjande på många sätt. Vi vet att många av våra kunder har det tufft och då känns det extra bra att vår kundägda modell kan vara med och ge tillbaka. Samtidigt är det glädjande att vi trots ett turbulent år fortsätter vara våra kunders givna förstahandsval, säger vd Niklas Larsson.
Enkelt uttryckt är en återbäring när LF Göinge-Kristianstad betalar tillbaka premier till sina kunder. Den premien kunderna betalar ska täcka bolagets utgifter och då främst att alla som har rätt till ersättning i sin försäkring ska få hjälp när en skada uppstår. När skadekostnaden inte blir lika hög som beräknat och kapitalet utvecklats väl, finns det pengar över som betalas tillbaka till kunderna via återbäring. 
Det fina resultatet är med andra ord ett gemensamt arbete, från bolagets anställda till den enskilda kunden som har brandvarnare på plats, vattenlarm vid sina golvbrunnar och på andra sätt ser till att minska skadekostnaderna.
– Så utöver återbäringen, som kommer i slutet av hösten, kommer vi vilja träffa alla våra kunder under året. Vi vill fira tillsammans, för det är våra gemensamma ansträngningar som gjort återbäringen möjlig. 

För pressfrågor kontakta:

Niklas Larsson, vd LF Göinge-Kristianstad, 0708-34 21 88

Renée Carlsson, hållbarhets- & kommunikationschef, LF Göinge-Kristianstad, 0733-18 29 96

För mer information om återbäringen – besök vår webbplats: Återbäring till vår del av Skåne (lansforsakringar.se)

Här kan du träffa oss under året:

– Kvarnens dag, Skepparslöv 26 maj
– Broby Marknad, Broby. 1 juni
– Nationaldagsfirandet, Bromölla, 6 juni
– Åhus Beach, 11-13 juli.
– Citysommar i Kristianstad, 8-9 augusti
– Sommar i Hässleholm, 10 augusti
– Familjefesten i Osby, 31 augusti
– Ånglokets dag i Brösarp, 22 september
– Äppelmarknaden i Kivik, 28-29 september
– Hjuldagen i Hässleholm, 26 oktober

Med reservation för eventuella ändringar – följ oss gärna på sociala medier för uppdateringar

Continue Reading

Marknadsnyheter

Största återbäringen någonsin – 150 miljoner tillbaka till nordöstra Skåne och Österlen

Published

on

By

Efter ett för många ansträngt 2023 kommer LF Göinge-Kristianstad nu med glädjande besked – det blir en återbäring till bolagets sakförsäkringskunder. Det blir dessutom den största återbäringen någonsin, på hela 150 miljoner kronor. Återbäringen betalas ut i oktober.

– Glädjande på många sätt. Vi vet att många av våra kunder har det tufft och då känns det extra bra att vår kundägda modell kan vara med och ge tillbaka. Samtidigt är det glädjande att vi trots ett turbulent år fortsätter vara våra kunders givna förstahandsval, säger vd Niklas Larsson.
Enkelt uttryckt är en återbäring när LF Göinge-Kristianstad betalar tillbaka premier till sina kunder. Den premien kunderna betalar ska täcka bolagets utgifter och då främst att alla som har rätt till ersättning i sin försäkring ska få hjälp när en skada uppstår. När skadekostnaden inte blir lika hög som beräknat och kapitalet utvecklats väl, finns det pengar över som betalas tillbaka till kunderna via återbäring. 
Det fina resultatet är med andra ord ett gemensamt arbete, från bolagets anställda till den enskilda kunden som har brandvarnare på plats, vattenlarm vid sina golvbrunnar och på andra sätt ser till att minska skadekostnaderna.
– Så utöver återbäringen, som kommer i slutet av hösten, kommer vi vilja träffa alla våra kunder under året. Vi vill fira tillsammans, för det är våra gemensamma ansträngningar som gjort återbäringen möjlig. 

För pressfrågor kontakta:

Niklas Larsson, vd LF Göinge-Kristianstad, 0708-34 21 88

Renée Carlsson, hållbarhets- & kommunikationschef, LF Göinge-Kristianstad, 0733-18 29 96

För mer information om återbäringen – besök vår webbplats: Återbäring till vår del av Skåne (lansforsakringar.se)

Här kan du träffa oss under året:

– Kvarnens dag, Skepparslöv 26 maj
– Broby Marknad, Broby. 1 juni
– Nationaldagsfirandet, Bromölla, 6 juni
– Åhus Beach, 11-13 juli.
– Citysommar i Kristianstad, 8-9 augusti
– Sommar i Hässleholm, 10 augusti
– Familjefesten i Osby, 31 augusti
– Ånglokets dag i Brösarp, 22 september
– Äppelmarknaden i Kivik, 28-29 september
– Hjuldagen i Hässleholm, 26 oktober

Med reservation för eventuella ändringar – följ oss gärna på sociala medier för uppdateringar

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.