Marknadsnyheter
Sex stycken nya återförsäljare i USA och ny amerikansk hemsida för Lightfry
Eatgood har via vår distributör, HB Specialty Foods i USA, signat sex nya återförsäljare, MAFSI reps – se mer på www.mafsi.org, som täcker 19 delstater i USA med fokus på östkusten inkluderandes de mycket folktäta områdena kring New York och Philadelphia. Genom MAFSI gruppen och signade återförsäljare får vi tillgång till 100-tals säljare ute på fältet hos kunderna som säljer och marknadsför Lightfry aktivt. MAFSI representanter för restaurangutrustningsmarknaden är en mycket viktig nyckel till marknaden då MAFSI reps är mellanledet mellan producent/distributör och slutanvändare. MAFSI sköter införsäljning, kundkontakter, har marknadskännedom, sköter installationer, utför service och kanske viktigaste av allt – de har direktkontakter med alla kunder från den mindre restaurangen till alla de stor kedjekunderna. Nu har Eatgood hamnat helt rätt med Lightfry i kanaler som har betydelse och som är traditionellt vedertagna att gå för restaurangutrustningsproducenter. På toppen av detta har dessutom en amerikansk landningsplattform, genom en ny hemsida www.lightfryusa.com, för USA- och Kanada-kunder samt återförsäljare precis lanserats. Posititionerna har satts under 2020 och nu är det dags att se resultatet av ett långsiktigt positioneringsarbete, under 2021, med försäljning som resultat. Intresse från marknaden för Lightfry – Air Fry Technology/luftfritering, finns definitivt!
MAFSI – en god kombination med en ny hemsida för USA – www.lightfryusa.com
Med en historia som sträcker sig nästan 70 år tillbaka i tiden så är MAFSI en organisation att räkna med.
MAFSI består av 270+ representanter i de olika regionerna, representerar mer än 220 tillverkare av restaurangutrustning och har 2400 medlemmar. MAFSI har en betydande del av den 13 miljarder US Dollar stora marknaden för restaurangutrustning, möbler, förbrukningsartiklar samt övrig utrustning för restaurangändamål. Få tillgång till en säljkår av denna storleken är ett stort steg framåt för att placera Lightfry på kartan. Parallellt med flertalet signade MAFSI reps så har www.lightfry.com gått live och som kommer agera plattform för kunder och MAFSI återförsäljarna i kontakt med kunderna för att få lätt tillgång till relevant information inför beslut om köp etc. På denna hemsida finns det gott om förslag och inställningar för olika matprodukter, det finns filmer om hur att hantera Lightfry, hur Lightfry fungerar med dess processteknik, men även länkar för att komma åt reservdelar samt kanske något av det viktigaste, kontaktuppgifter till säljarna inom MAFSI organisationen och dess regioner samt mycket, mycket mer!
”Detta är riktigt kul och spännande och ett stort steg framåt för Lightfry och Eatgoods fortsatta resa inom restaurangutrustningsindustrin. Vi fortsätter dock arbetet med att signa fler MAFSI reps under året 2021 för att täcka ett större område i Nordamerika. För varje steg och ny position vi tar på marknaden så ligger Lightfry allt mer rätt i tiden med värden som hälsa, hållbarhet, matkvalitet, miljö, säkerhet, bättre ekonomi etc – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”
Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan stående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 februari 2021.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB
Telefon: 0736-87 21 26
E-post: henrik@eatgood.se
Kort om EatGood
EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar
Marknadsnyheter
DevPort AB (publ) redovisar års- och hållbarhetsredovisning för år 2023
Pressmeddelande den 17 april 2024, kl. 21:00 CET
DevPort AB (publ) (”DevPort” eller ”Bolaget”) offentliggör års- och hållbarhetsredovisning för 2023. Publikationen finns tillgänglig på Bolagets webbplats under https://www.devport.se/rapporter/
Den tryckta versionen kommer finnas tillgänglig från och med den 24 april och kan beställas från följande adress: DevPort AB, Theres Svenssons gata 10, 417 55 Göteborg eller genom att sända e-post till victor.appelqvist@devport.se.
För ytterligare information
Nils Malmros, VD DevPort AB, tfn: 073 620 87 00 eller e-post: nils.malmros@devport.se
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 april 2024, kl. 21:00 CET.
DevPort är en svensk teknikkonsultkoncern och agerar som oberoende rådgivare och utvecklingspartner med kundens bästa för ögonen. DevPorts verksamhet delas in i tre affärsområden; Produktutveckling, Produktionsutveckling och Digitala lösningar. Huvudkunderna återfinns inom fordonsindustrin och övrig utvecklingsintensiv industri. DevPort sysselsätter över 500 personer fördelat på egna anställda och underkonsulter. DevPort grundades 2008 och listades i december 2017 på Nasdaq First North Premier Growth Market. Huvudkontoret ligger i Göteborg med lokalkontor i Linköping, Jönköping, Stockholm, Helsingborg och Karlskrona.
Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB.
För mer information, besök www.devport.se.
Taggar:
Marknadsnyheter
Tess Medina är vinnare av Sveriges mästerkock 2024. Nästa stopp: LA, Paris och Stockholm
Tess Medina har vecka efter vecka imponerat på både juryn och tittarna. Från den första torsken, vinsten med syrlig pavlova, till finalrätten som gjorde henne till Sveriges mästerkock 2024. Med vinnarboken À table med Tess vill hon nu dela med sig av sina favoritrecept från städerna hon levt i och älskar – Los Angeles, Paris och Stockholm.
Fotograf: Eva Hildén
Mästerkocken Tess Medina älskar att vara kreativ och improvisera i köket. I boken À table med Tess delar hon med sig av recept från städerna som hon älskar, där hon levt och funnit den matglädje som hon har idag. Recepten spänner från barndomens tuna melt i LA där Tess växte upp, stekt strömming i hemstaden Stockholm, till mängder av ost, löksoppa och ratatouille i Paris där hon spenderade flera år som 20-åring.
– Äntligen kan jag skrika ut att jag vunnit, släppa boken och låta andra ta del av alla mina favoritrecept. Jag vill att boken ska inspirera till att laga god mat från mina favoritstäder och att laga så mycket som möjligt från grunden. Jag ville skapa en bok där du slår upp en sida och direkt känner ”det här vill jag minsann laga”, säger Tess.
Tess generösa matlagning präglas av en rustik elegans med få och enkla ingredienser. Hon är expert på att koka soppa på en spik och vill nu fortsätta inspirera med sina recept. Härnäst kommer Tess börja en ny etapp på sin resa inom matlagning och dela den på Instagramkontot @foodiebytess.
Boken À table med Tess utkommer på Bonnier Fakta den 18 april 2024.
Om författaren:
Tess Medina är vinnare av Sveriges mästerkock 2024. Tess är 29 år och bor på Södermalm i Stockholm. Hennes inspiration kommer från hemstaden Stockholm, men även från Los Angeles där hon växte upp, och Paris där hon levde under några år som vuxen. Tess är aktuell med boken À table med Tess och Instagramkontot @foodiebytess.
För intervjuförfrågan, recensionsexemplar eller bildpublicering, kontakta:
Ida Lindgren
ida.lindgren@bonnierforlagen.se
Bonnier Fakta är ett av Sveriges ledande fackboksförlag. Vi ger ut unika illustrerade böcker som är nyskapande och snyggt formgivna, tillför ny kunskap, underhåller, berör och inspirerar. Till våra viktigaste ämnen hör mat, hälsa, trädgård, handarbete, föräldraskap, kultur och mode. Bonnier fakta är en del av Bokförlaget Forum.
Taggar:
Marknadsnyheter
HUMBLE GROUP PUBLICERAR ÅRSREDOVISNING FÖR 2023
Humble Groups årsredovisning för 2023 har idag offentliggjorts och finns tillgänglig på koncernens hemsida www.humblegroup.se.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Simon Petrén, VD, Humble Group AB
E-mail: simon.petren@humblegroup.se
Telephone:+468 61 32 888
Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Humbles nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.
OM HUMBLE
Humble Group är en svensk FMCG-koncern som levererar nästa generations konsumentprodukter som är bättre för människor och planeten. Humbles verksamhet består av affärssegmenten Future Snacking, Quality Nutrition, Sustainable Care och Nordic Distribution, vilka har en inriktning mot hälsa och hållbarhet. Bolaget strävar efter att driva organisk och strukturell tillväxt genom förvärv och med synergier i verksamhetsenheterna. För mer information besök www.humblegroup.se
Humble är noterat på Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under tickern HUMBLE. FNCA Sweden AB är Humbles certified adviser.
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients