Connect with us

Marknadsnyheter

SPIS & SERVIS STORSATSAR PÅ E-HANDEL

Published

on

Spis & Servis startade 1994 som en restauranggrossist för snacks under namnet Snacksbolaget. Idag har företaget landets bredaste och främsta sortiment av restaurangutrustning, barutrustning och engångsmaterial. Nu lanserar Spis & Servis en ny högeffektiv e-handel för HoReCa med målet att femdubbla omsättningen de närmaste åren.  

Spis Servis ehandel

När coronapandemin slog till valde Spis & Servis grundare Martin Herrström tillsammans med den digitala transformationsexperten Tobias Kristoffersen att expandera istället för att övervintra krisen.

I samarbete med e-handelsleverantören Easyfy har bolaget nu utvecklat landets mest effektiva och moderna näthandel för hotell, restaurang och café. I juni bytte företaget namn till Spis & Servis för att bättre avspegla verksamheten och 7 september lanseras nu den nya e-handeln.

– Alla som arbetar hos oss har en restaurang- eller hotellbakgrund samt en genuin kärlek till branschen, säger Martin Herrström som är vd på Spis & Servis. Även om vi genomgått en enorm digital transformation kommer vår personliga service och expertis alltid finnas kvar bakom varje order. Vårt jobb är att stötta branschen genom effektiva beställningar, transparent prissättning samt kunskap och service.

I Spis & Servis nya e-handel kan kunder skapa ett konto, lägga en första order och betala på ungefär en minut. Samtliga betalningsalternativ finns tillgängliga inklusive leasing och avbetalning genom ett knapptryck. Leveranser till Storstockholm sker samma dag samt inom 24 timmar i hela landet. För själva funktionaliteten står Johan Uddh på Easyfy som utvecklat flera prisvinnande e-handlare inklusive Bygghemma.se, Snusbolaget.se och Meds.se.

Spis & Servis arbetar idag med drygt 400 leverantörer och har fler än 10 000 kunder från stjärnkrogar, restauranggrupper och hotellkedjor till små caféer och kvarterskrogar.

Genom den nya satsningen förväntar sig Spis & Servis att öka omsättningen från hundra miljoner till en halv miljard kronor år 2025.  

För mer information kontakta:
Sophie Berlin, presskontakt för Spis & Servis
Mail: sophie@kitchenpr.se
 
Mobil: 070-956 56 96

Om Spis & Servis
Spis & Servis startade 1994 som en restauranggrossist av popcorn, nötter och chips. Idag har Spis & Servis vuxit till att erbjuda landets största sortiment av restaurangmaskiner, barutrustning, tallrikar och glas. På huvudkontoret och centrallagret i Frihamnen arbetar 19 personer. Försäljningen sker till restauranger, hotell, caféer, mässor och food trucks i hela landet.

www.spisservis.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Claes Lindholm utsedd till ny CFO för Alpcot

Published

on

By

Claes Lindholm har utsetts till ny CFO för Alpcot Holding AB och dotterbolaget Alpcot AB. Claes tillträder sin nya position senast 1 juli 2024. Claes har en lång och gedigen erfarenhet inom finans och försäkring och blir en stor tillgång för Alpcots fortsatta tillväxtresa med lönsamhet i fokus.

Claes Lindholm har över 15 års erfarenhet inom finans och försäkring i flera ledande befattningar. Senast har Claes varit CFO på Hedvig AB där han byggt upp ekonomifunktionen från grunden. Dessförinnan var Claes CFO och partner på Coeli i fyra år. Han har en masterexamen från Handelshögskolan i Göteborg och har en kandidatexamen i Finance från University of Mississippi.

”Jag är mycket nöjd med att Claes tillträder som CFO. Claes har precis den erfarenhet som behövs för att Alpcot ska fortsätta sin tillväxtresa. Claes kommer ingå i Alpcots ledningsgrupp där hans gedigna erfarenhet och strategiska tänkande kommer bidra positivt. Jag är övertygad om att hans insatser kommer att hjälpa oss att uppnå våra finansiella mål tillsammans med övriga medarbetare”, kommenterar Dusko Savic, VD i Alpcot.

“Jag vill samtidigt tacka vår avgående ekonomichef Gunnar Danielsson för goda insatser med att bygga upp vår nuvarande ekonomiavdelning, som Claes nu kommer att fortsätta att utveckla”, fortsätter Dusko Savic, VD i Alpcot.

Kontaktperson

Dusko Savic
Verkställande direktör
dusko.savic@alpcot.se
+46 70 358 12 57

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Presenterar idag bolaget hos Aktieportföljen live

Published

on

By

Umida Group AB (publ) kommer idag att presenteras vid Aktieportföljens liveevent. Bolaget kommer att presenteras av VD Filip Lundquist kl 15.20 och det finns möjlighet att ställa frågor till bolaget efter presentationen.

Aktieportföljen genomför den 25 april ett nytt liveevent där 8 bolag presenteras. Kl 15.20 kommer Umida att presenteras av VD Filip Lundquist. Sändningen kan följas via denna länk:

https://www.youtube.com/live/86SXnhDXEj4?si=o3oGurV8uxI9hOZ3

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

Studsviks delårsrapport första kvartalet 2024

Published

on

By

  • Försäljningen uppgick till 209,4 (188,8) Mkr med ett rörelseresultat på 12,0 (9,9) Mkr och en rörelsemarginal på 5,8 (5,3) procent.
  • Under kvartalet tecknade affärsområde Scandpower ett långsiktigt avtal med ett amerikanskt energibolag avseende programvaran GARDEL.
  • Studsvik har utsett Peter Teske till ekonomi- och finansdirektör och medlem av koncernens ledningsgrupp. Han tillträder tjänsten den 29 april 2024.

Koncernen i sammandrag

Q1 Jan-dec
2024 2023 2023
Försäljning, Mkr 209,4 188,8 826,0
Rörelseresultat, Mkr 12,0 9,9 73,4
Rörelsemarginal, % 5,8 5,3 8,9
Resultat efter skatt, Mkr 8,5 9,2 48,6
Fritt kassaflöde, Mkr -18,6 1,6 51,4
Nettoskuld, Mkr 48,3 -19,2 31,0
Nettoskuldsättningsgrund, % 11,7 -4,3 8,0
Resultat per aktie efter skatt, kr 1,03 1,12 5,91
Eget kapital per aktie, kr 50,32 54,18 47,36

Delårsrapporten presenteras vid en telefonkonferens idag kl 14:00, enligt separat utsänd inbjudan.

Hela delårsrapporten finns i bifogad fil.

För mer information vänligen kontakta:

Niklas Karlsson ekonomidirektör, tfn 076-002 10 53

Kort om Studsvik

Studsvik erbjuder en rad avancerade tekniska tjänster till den globala kärnkraftsindustrin. Studsviks fokusområden är bränsle- och materialteknik, programvara för härdövervakning och bränsle-optimering, avvecklling och strålskyddstjänster samt tekniska lösningar för hantering, konditionering och volymreduktion av radioaktivt avfall. Företaget har över 75 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Studsvik har 530 anställda i 7 länder och företagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

Denna information är sådan information som Studsvik AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 april 2024 kl.12:00.

www.studsvik.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.