Connect with us

Marknadsnyheter

Streamify offentliggör bokslutskommuniké för 2022

Published

on

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed bokslutskommuniké för 2022. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på bolagets hemsida (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.

Streamify offentliggör bokslutskommuniké

2023-01-11

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed bokslutskommuniké för perioden januari-december 2022. Bokslutskommunikén finns tillgänglig som bifogat dokument samt på hemsidan (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av bokslutskommunikén.

  • Nettoomsättning uppgick till 679 KSEK (340 KSEK)
  • Nettoomsättningstillväxt 100% YoY
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 061 KSEK (-3 434 KSEK).
  • Resultat per aktie uppgick till -0,04 SEK (-0,29 SEK)
  • MRR* 210 KSEK, ARR 2 520 KSEK**
  • MRR tillväxt QoQ 75%

2022-01-01- 2022-12-31 (tolv månader)

  • Nettoomsättning uppgick till 2 425 KSEK (1 168 KSEK).
  • Nettoomsättningstillväxt 108% YoY
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -12 219 KSEK (-9 496 KSEK).
  • Resultat per aktie uppgick till -0,71 SEK (-1,06 SEK).
  • MRR* 210 KSEK, ARR 2 520 KSEK**

 

 

Definitioner:

MRR (eng. Monthly Recurring Revenue) definieras som månatliga återkommande intäkter genererade från aktiva kundabonnemang per den sista i månaden, engångsintäkter exkluderade.

ARR (eng. Annual Recurring Revenue) definieras som MRR * 12

Väsentliga händelser

  • Den 6 oktober 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med Influencerkubatorn Hubso. Med Live Shopping från Streamify applicerar de ytterligare en säljkanal för profilerna att kommunicera via med sin målgrupp, men där huvudfokus är värdeskapande innehåll, inkludering och “community building”.
  • Den 9 oktober 2022 meddelade Streamify att företrädesemissionen blev tecknad till 73,6% och bolaget tillförs ca 4,4 MSEK före emissionskostnader.
  • Den 10 oktober 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med IHM Business School. IHM har några av Sveriges populäraste utbildningar inom e-handel, marknadsföring och affärsutveckling. Tillsammans med Streamify breddar de nu kursutbudet med utbildning i Live Shopping för att möta branschens behov.
  • Den 21 oktober 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med det nya outdoormärket Garphyttan. Med hjälp av livestreaming från mjukvaruleverantören Streamify vill de kommunicera med sitt kund-community och dela deras expertis inom outdoor med syfte att skapa interaktion i gränslandet mellan det fysiska och digitala.
  • Den 2 november 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med Fjällturismbolaget SkiStar som skapar minnesvärda fjällupplevelser som den ledande semesterarrangören för Skandinavien.
  • Den 3 november 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med Akademibokhandeln som väljer Streamify som ny leverantör i sin fortsatta satsning på live shopping. Med live shopping från Streamify ska Akademibokhandeln fortsätta inspirera till läsglädje för alla – både fysiskt och digitalt.
  • Den 7 november 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med PostNord. Streamify bidrar med konceptet Live Shopping som kommer bli en del i rekryteringsprocessen av nya terminalarbetare, chaufförer och brevbärare.
  • Den 1 december 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med Mshop som under det senaste året har fokuserat på att ge samma service digitalt som i butik. Med hjälp av live shopping tror Mshop att de kan addera en ytterligare inkluderande dimension till sin webbshop.
  • Den 1 december 2022 meddelande Streamify att Bolaget Chandla som är Sveriges första renodlade kanal för live video shopping förnyat avtalet med Streamify på ytterligare ett år. Chandla bjuder in tittare till en interaktiv och inspirerande upplevelse och produkterna som säljs hos Chandla, säljs endast via live shopping-kanalen.

Väsentliga händelser efter periodens utgång

  • Den 10 januari 2023 meddelade Streamify att Bolaget ingått avtal med GLOWid som säljer koreansk hudvård, smink och hårvård via sin e-handel och är ledande återförsäljare och distributör av utvalda varumärken i Norden. Med hjälp av live shopping från Streamify vill de komma närmare sina kunder ich stärka sitt community globalt.
  • Den 11 januari 2023 meddelade Streamify att kunden Naturkompaniet väljer att förlänga avtalet. Under 2022 lanserade Naturkompaniet konceptet i Sverige och Norge och fick positiv respons från kunderna. Syftet med formatet är att skapa kunskapsbaserat innehåll som inspirerar och utbildar kunden inom olika områden och aktiviteter kopplat till friluftsliv.

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: [email protected]
Hemsida: www.streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Rizzo Group meddelar byte av interim CFO

Published

on

By

STOCKHOLM 3 februari 2023 Rizzo Group AB (”Rizzo Group” eller ”Bolaget”) meddelar idag att Bolagets interim CFO, Jonas Ohrzén, har sagt upp sig från sin anställning. Som hans efterträdare har Bolaget idag utsett Natalja Schneider till ny interim CFO. Natalja kommer senast från rollen som Head of Group Control på DHL Freight och har tidigare varit CFO på bland annat Nordic Morning Group. Rekryteringen av en permanent CFO pågår och är i sin slutfas.

Jonas Ohrzén kommer att fortsätta i sin nuvarande tjänst till den 6 februari 2023, Natalja Schneider tillträder tjänsten som interim CFO samma dag.

Jag vill tacka Jonas för hans tid och insats i Rizzo Group och önskar honom all lycka framtiden säger Jonas Stille, VD Rizzo Group.

För vidare information, vänligen kontakta:
Jonas Stille, VD, tel: +46 (0) 70 721 03 07, email: [email protected]

Denna information är sådan information som Rizzo Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s markandsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 3 februari 2023 kl.17:15 CET.

Om Rizzo Group
Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt cirka 60 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0016276109 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se

Rizzo Group
+46 8 508 99 200
[email protected]

Rizzo Group AB, Kungsholmstorg 6B, 112 21 Stockholm

Telefon 08-508 99 200. Organisationsnummer 556540-1493. www.rizzogroup.se  

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Market Notice 28/23 Information regarding Vultus AB’s LEI

Published

on

By

Report this content

Vultus AB’s (VULTS) LEI has been updated from a previous incorrect LEI. 

Correct LEI: 984500C635EA7EDB7420 

Stockholm February 3, 2023 

Spotlight Stock Market 
08-511 68 000   
[email protected]

Continue Reading

Marknadsnyheter

Almi Uppsala har beviljat Miris stöd för digitaliseringscheck om 250 000 kr

Published

on

By

Miris har beviljats stöd från Almi i form av en digitaliseringscheck om 250 000 kr. Stödet skall användas i samband med utveckling av det beräkningsverktyg som utvecklas tillsammans med Trients AB.

Stödet är finansierat av den europeiska regionala utvecklingsfonden och har beviljats av Almi Uppsala. Miris skall utveckla en digital lösning för överföring av data från Miris analysinstrument Miris Human Milk Analyzer™ (Miris HMA™) och ett användargränssnitt för det nya beräkningsverktyget som planeras lanseras innan årsskiftet.

”Denna finansiering är mycket uppskattat och är ett viktigt bidrag till vår utveckling av hållbara produkter. Beräkningsverktyget kommer effektivisera arbetet hos våra kunder och öka säkerheten i användningen av analysresultatet från Miris HMA™. Med ett beräkningsverktyg stärker vi Miris produktportfölj och tar ytterligare ett steg mot att förbättra nutritionsvården av för tidigt födda barn” säger Camilla Sandberg, VD Miris.

Denna information är sådan som Miris Holding är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-02-03 17:10 CET.

För mer information:
Camilla Myhre Sandberg, VD Miris Holding AB. Mobil: +46 18 14 69 07, E-post: 
[email protected]

Om Miris:
Miris är ett globalt MedTech bolag som utvecklar och säljer utrustning och förbrukningsartiklar för analys av humanmjölk. Försäljning sker i första hand till neonatalavdelningar, mjölkbanker och forskningsinstitutioner i hela värden. Miris vision är att alla nyfödda barn skall ha samma tillgång till sjukvård för att säkerställa bästa möjliga start i livet. I december 2018 erhöll bolaget marknadsgodkännande från amerikanska läkemedelsmyndigheten (FDA) för Miris Human Milk Analyzer™ (Miris HMA™). Missionen är att bidra till ökad global neonatal hälsa genom att tillhandahålla individuell nutrition baserad på humanmjölk. Miris Holding AB är noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.