Connect with us

Marknadsnyheter

Tre e-handelsröster inför D-Congress:

Published

on

Lojalitet när kunderna känner sig sedda

Imorgon 28 april inleds D-Congress, årets event för digital handel. Optimizely deltar och har i en intervjuserie inför eventet frågat tre konsumentvarumärken – Apohem, KICKS och Kjell & Company – om hur de tänker kring utmaningar inom digital handel och hur de arbetar för att kunna anpassa sig till en föränderlig omvärld. Här berättar de tre företagen om hur de jobbar med att skapa lojalitet hos kunderna.

 

Hastighet, både vad gäller att introducera nya produkter i sortiment och att kunna erbjuda nya sätt att betala och leverera varor till kunderna, är några nyckelfaktorer. För att lyckas med anpassning till nya förutsättningar krävs en hel del av både organisationen och de tekniska lösningarna. Samtidigt behöver alla handlare också hitta och upprätthålla sin ”edge”, för att förbli relevanta för sina kunder över tid.

 

          Det blir allt svårare att förtjäna sina kunder och kostsamt att skaffa nya kunder, säger Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely. Handlarna måste hitta sätt att skapa värde för kunderna, exempelvis genom att ingjuta känslan att företaget känner kunden. Inte bara erbjuda rabatter på ”rätt” saker, utan att förstå vem kunden är och ge dem en riktad service. Och här är möjligheten att mäta och samla in rätt data nyckeln.

 

På D-Congress deltar också tre aktörer tillsammans med Optimizely för att ge sin syn på utvecklingen. Optimizely ställde frågan till Apohem, Kjell & Company samt KICKS om hur de ser på och arbetar med att vara ett självklart val för kunder inom sina respektive segment.

 

Hur förtjänar ni kundernas lojalitet och förblir relevanta som handlare?

 

En bild som visar person, person, vägg, inomhus Automatiskt genererad beskrivningGustav Hasselgren, vd på Apohem: För oss är det viktigt att förstå när vi skall använda oss av “best practice” och när Apohem skall differentieras och sticka ut. Vissa kundupplevelser skall bara fungera som förväntat och andra kundupplevelser skall vara överraskande bra.

Vi tycker att vi är riktigt bra på hygienfaktorer som sortiment, pris, teknik och leverans men där vi verkligen sticker ut är inom vår holistiska syn på hälsa: relationer, träning, sex, stress, mat och läkemedel är alla pusselbitar som hänger ihop.

 

 

                                    

 

En bild som visar person, person, inomhus, glasögon Automatiskt genererad beskrivningMartin Knutson, CTO på Kjell & Company: En första fråga att ställa sig är ju vad är en kund egentligen? För oss är det inte bara ett objekt i en affärsplan, utan en riktig person som har olika tekniska behov i olika situationer i vardagslivet.
 

De vi vänder oss till har kanske inte alltid tiden, kunskapen eller intresset att sätta sig in den senaste tekniken själva. Vi vill få fler att upptäcka nyttan med teknik och det gör vi genom att vara tillgängliga via med snabba e-handelsleveranser, chatt och videosamtal samt fysiskt via butiker som har en liten butiksyta med hög personaltäthet samt ett välfyllt bakomliggande lager. Oavsett hur kunden väljer att handla ska de få ett kundbemötande i världsklass.

                  

En bild som visar person, kläder, inomhus Automatiskt genererad beskrivningCarola Lundell, CMO på KICKS: Skönhet engagerar och det finns ett stort behov av inspiration och vägledning. Så vi rekryterar medlemmar snarare än kunder för att kunna skräddarsy innehållet för dem oavsett om det är en digital eller fysisk upplevelse och vi skapar värde genom bland annat tips, rekommendationer, tutorials och erbjudanden baserat på beteende.  Det innebär också att vi satsar mycket på content. Vi har KICKS Live som ett exempel på hur vi lyfter vår expertis och delar det med kunderna på ett interaktivt sätt. Vi har också lanserat ett community för att samla skönhetsintresserade och möjliggöra dialog och erfarenhetsutbyte.

 

 

För mer information:

Mårten Bokedal | 0704-106909 | marten.bokedal@optimizely.com

 

Om Optimizely

Optimizelys plattform hjälper växande företag att maximera deras digitala potential. Med hjälp av vår Digital Experience Platform™ kan marknadsförare snabbt skapa digitala upplevelser som sätter kunderna i första rummet. Att skapa förstklassiga upplevelser har aldrig varit mer intuitivt. Vår plattform kombinerar innehållshantering och e-handel med AI-driven personalisering. Med hjälp av + 900 partners gör vi det möjligt för över 9000 varumärken som KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att skapa högre Customer Lifetime Value, ökad varumärkeslojalitet och större intäkter.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Plantvision ingår partnerskap med Nozomi Networks som sin leverantör av lösningar för OT- och IoT-cybersäkerhet samt anomalidetektering

Published

on

By

STOCKHOLM, april 23, 2024 Plantvision AB och Nozomi Networks Inc., en ledare inom OT- och IoT-säkerhet, meddelar att de har ingått partnerskap för att bredda Plantvisions kapacitet att leverera säkerhetstjänster till kunder inom industriell automation, tillverkning, energi och life science i Sverige. De ökande säkerhetskraven på företag ställer nya utmaningar och gränsen mellan operativteknik (OT) och informationsteknik (IT) minskar gradvis.

Plantvision förstår vikten av cybersäkerhet i industriella miljöer och strävar efter att dra nytta av Nozomi Networks lösningar för att säkerställa säkerheten och integriteten hos sina kunders produktion.

”Med tanke på de ökande säkerhetskraven är det viktigt att adressera risker och använda rätt verktyg för att minska potentiella attacker. Med Nozomi Networks lösningar får företag en bättre förståelse för sina säkerhetsutmaningar och vi ser att deras lösningar passar våra kunder och deras behov väl. Vi kan hjälpa våra kunder att bygga robusta cybersäkerhetsförsvar som omfattar förebyggande åtgärder, förberedelse, hantering och snabb återställning”, förklarar Magnus Rosendahl, cybersäkerhetsexpert på Plantvision.

Nozomi Networks, erkänd som marknadsledare inom OT- och IoT-säkerhet, uppskattas för utmärkt operativ synlighet, avancerad OT- och IoT-hotdetektering. Nozomi Networks lösningar stödjer över 102 miljoner enheter i tusentals installationer inom energi, tillverkning, gruvdrift, transport, verktyg, byggnadsautomation, smarta städer och kritisk infrastruktur. Nozomi Networks produkter är implementerbara på plats och i molnet och omfattar IT, OT och IoT för att automatisera det hårda arbetet med att inventera, visualisera och övervaka industriella styrsystem genom innovativ användning av artificiell intelligens.

Plantvision kombinerar branschkunskap och digitalisering med expertis och projektexcellens för att säkerställa att kunderna kan förbättra sin produktivitet och flexibilitet utan att kompromissa med kvalitet och överensstämmelse.

”Plantvision betjänar några av Sveriges största företag och har omfattande erfarenhet inom tillverkning, life science och energisektorn. Vi tror att Nozomi Networks lösningar sömlöst kompletterar Plantvisions erbjudanden och gör det möjligt för dem att få en omfattande och säker förståelse för sina kunders OT-miljöer”, säger Andreas Nordenadler, regionförsäljningsdirektör för Nozomi Networks, Norden.

Seminarium om cybersäkerhet
Plantvision och Nozomi Networks håller gemensamt ett seminarium om cybersäkerhet den 16 maj i Kista, Stockholm. Utforska ämnen som NIS2- direktivet, cyberutmaningar inom OT/IT och strategier för att effektivt tackla dessa utmaningar. För att lära dig mer och registrera dig, klicka här.

För ytterligare information kontakta:
Magnus Rosendahl, Senior Consultant Cybersecurity, Plantvision
magnus.rosendahl@plantvision.se

Cathrin Wisén, Interim CMO, Plantvision
cathrin.wisen@plantvision.se

Om Plantvision
Plantvision är ett företag sprunget ur en djup specialistkompetens inom teknik, kvalitet och IT inriktat mot tillverkning, labbverksamhet, process och automation. Bolaget har de senaste 25 åren hjälpt många välkända bolag att effektivisera och digitalisera sin verksamhet. Bolaget är även en av Nordens främsta specialister inom regelverk och kvalitet för Life Science-industrin.

Bolaget omsätter ca 300 MSEK och består av 230 medarbetare fördelade på fem städer, från Uppsala i norr till Lund i söder, och med huvudkontor i Kista, Stockholm. Verksamheten bedrivs genom en platt och decentraliserad organisation med starkt affärsfokus och tjänsterna täcker hela kundens värdekedja, från forskning/utveckling och labb, tillverkning, logistik, processoptimering och hela vägen till regelverk, kvalitet och produktlanseringar. Sedan starten 1999 har Plantvision levererat värde i tusentals projekt över hela Skandinavien och runt om i världen. www.plantvision.se

Om Nozomi Networks Inc.
Nozomi Networks skyddar världens kritiska infrastruktur mot cyberhot. Deras plattform kombinerar unikt nätverks- och ändpunktssynlighet, hotdetektering och AI-driven analys för snabbare och mer effektiv incidenthantering. Kunden förlitar sig på dem för att minimera risker och komplexitet samtidigt som operativ resiliens maximeras. www.nozominetworks.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pressinbjudan inför EU-valet: Hur vill partierna påverka viktiga skogsfrågor i EU-parlamentet?

Published

on

By

Hur europeiska skogarna bäst kan bidra till utmaningarna för miljö, klimat och energi har blivit heta EU-frågor. Nu arrangerar Föreningen Skogen och Landshypotek Bank ett seminarium inför valet till EU-parlamentet den 9 juni, där olika partiers EU-politik med påverkan på skogen diskuteras, vilka skogsfrågor de går till val på och vad det innebär för det svenska skogsbruket.

EU har ingen samlad skogspolitik, men mängder av politiska förslag och lagstiftningsprocesser påverkar skogarna och skogsbruket i hela unionen. Skogarna har helt enkelt blivit centrala i EU:s framtidspolitik och heta politiska frågor som rör klimat och miljö, energiproduktion, självförsörjning och konkurrenskraft.

Klimatet anges av svenska väljare som en av de viktigaste frågorna när de ska bestämma vilket parti de ska rösta på i valet till EU-parlamentet. De lagar som stiftats i EU den gångna mandatperioden, bland annat inom klimatområdet, har också påverkat ägande och brukande av svensk skog mer genomgripande än vad de flesta såg framför sig vid förra valet 2019.

Föreningen Skogen arrangerar nu tillsammans med Landshypotek Bank seminarium med fokus på EU, skogen och politiken.

Under seminariet:

  • I en speciellt framtagen och förinspelad utfrågning berättar tre kandidater till EU-parlamentet vad de har gjort och vill göra inom skogspolitiska EU-frågor.
  • Experter på skogsnäring och EU-politik kommenterar.
  • Redovisas en sammanställning av hur partierna röstat EU-parlamentet i viktiga lagstiftningsfrågor som påverkar skogen.

Tid och plats

  • Torsdag 25 april kl. 10.45 – 12.00
  • Clarion Hotell Sign, Östra Järnvägsgatan 35, Stockholm

Medverkande:

Kandidater till EU-parlamentet: Rebecka Le Moine, Miljöpartiet/De gröna. Riksdagsledamot, talesperson för djurpolitik och biologisk mångfald; Jessica Polfjärd, Moderaterna/EPP. Europaparlamentariker sedan 2019. Vice gruppledare i miljöutskottet; Emma Wiesner, Centerpartiet/Renew Europe. Europaparlamentariker sedan 2021. Ledamot i miljöutskottet och fiskeriutskottet.

Panel och övriga deltagare: Emma Berglund, ansvarig för EU och internationella skogsfrågor på Skogsindustrierna; Anders Grahn, generalsekreterare på Sveriges, Jordägareförbund; Simon Westberg, politiskt sakkunnig till Landsbygdsministern; Johan Larsson, generalsekreterare på Föreningen Skogen; Per Lindblad, vd på Landshypotek Bank

Seminariet modereras av Landshypoteks hållbarhetschef Martin Kihlberg.

Arrangemanget hålls i anslutning till Skogsnäringsveckan i Stockholm med aktiviteter som från olika perspektiv belyser forskning, politik och praktik inom skogssektorn.

Presskontakt:
Jenny Spets Wojarski, Föreningen Skogen, 073-399 99 25
Jonas Feinberg, pressansvarig, Landshypotek Bank, 070-349 24 10

Om Föreningen Skogen
Föreningen Skogen är en ideell och oberoende förening för människor som förenas av viljan att utveckla skogens alla värden. Många av föreningens 7 000 medlemmar är skogsägare eller arbetar på andra sätt med skogsbruk eller skogens produkter. Varje år uppmärksammar föreningen personer som gjort värdefulla insatser för skogarna och skogssektorn. I medlemsverksamheten genomförs exkursioner och seminarier. Föreningen har även den oberoende Tidningen Skogen och samordnar Skogen i Skolans verksamhet.

Om Landshypotek Bank
Landshypotek grundades 1836 och är idag till utlåningen en av de tio största bankerna i Sverige. Banken räknas vara av systemvikt för utlåningen till jord- och skogsbruksnäringen. Banken växer snabbt på marknaden för bolån till hus samt sparande, och fortsätter vara ledande bank i finansieringen av jord- och skogsbruksfastigheter. Landshypotek Bank ägs av 34 000 jord- och skogsbrukskunder organiserade i en ekonomisk förening, har drygt 240 medarbetare och verkar över hela landet.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Region Sörmland: ”Saknas insikt spelar det ingen roll att vi utbildar”

Published

on

By

Alla ska kunna känna sig trygga på sin arbetsplats. Hot och våld är ett växande arbetsmiljöproblem på många håll i samhället och regionerna är inget undantag. För att öka medvetenheten runt frågan och i förlängningen också stärka handlingskraften har Region Sörmland tagit fram chefsverktyget Insikter. 

– Grunden i det är att om det saknas insikt på avdelningen om hur det ser ut just i din verksamhet så spelar det ingen roll att vi utbildar, säger Joakim Strand, säkerhetssamordnare vid Region Sörmland. 

Joakim Strand brukar likna en hotfull situation inom vården med ett hjärtstopp.  

– Självklart ska vi larma ambulans eller hjärtteamet, men vi kan ju inte bara stå och titta på tills de är på plats. Vi måste agera medan vi väntar, säger han. 

I en akut situation kan en handlingskraftig kollega göra stor skillnad och ansvaret för att alla medarbetare ska känna sig trygga i en sådan situationen är cheferna.  För att ge dem bättre förutsättningar att öka medvetenheten har Region Sörmland tillsammans med Peritum Säker Vårdmiljö tagit fram chefsverktyget Insikter. Insikter består av en rad filmer kopplade till förebyggande åtgärder och hur man bör agera i en uppkommen situation och följs upp av ett diskussionsunderlag och frågor som gör det möjligt för säkerhetsenheten att ta fram ett skräddarsytt material för varje enskild avdelning. 

– Vi jobbar väldigt mycket ute hos medarbetarna i stället för att sitta på kontoret och skriva styrdokument. Vi har de delarna också men vi tror väldigt mycket på att vara ute i verksamheterna och förstå deras problem, vilket Insikter ger oss rätt förutsättningar för att göra, säger Joakim Strand. 

Det är enkelt att förlita sig till de tekniska lösningarna, i form av exempelvis bråklarm, och därigenom uppleva en falsk trygghet. I stället tror Joakim Strand att det viktigaste för en trygg arbetsmiljö är insikterna om vilka risker som finns och kunskapen om hur man ska agera vid en händelse. 

– Ska vi förmedla ett negativt besked ska man fundera kring hur den som tar emot det kommer att reagera och utifrån det ha lösningar.  

Insikterna för Hot och våld lyfter bland annat ansvarsfrågan, riskerna på arbetsplatsen, hur den anställdes beteende kan påverka situationen och hur man utformar en handlingsplan.  

– I stället för att jag åker ut till den berörda avdelningen och håller en två timmars allmänt hållen föreläsning om hot och våld kan jag åka ut efter att de sett Insikter och då grotta ner oss en timme ordentligt i de frågor som dykt upp. Det blir mer på riktigt och helt verksamhetsanpassat. Det ser jag som en jättevinst och en stor hjälp i arbetet mot hot och våld, säger Joakim Strand. 

KONTAKT REGION SÖRMLAND:
Joakim Strand, Säkerhetssamordnare
joakim.strand@regionsormland.se

KONTAKT PERITUM SÄKER VÅRDMILJÖ:
Patrik Hammar, produktansvarig
patrik.hammar@peritum.se
010-333 38 21

SÄKER VÅRDMILJÖ arbetar för ett säkrare Vårdsverige. Vi samlar kunskap och erfarenheter från svenska regioner och utvecklar tjänster som skapar handlingskraft och trygghet. Tillsammans driver vi utvecklingen framåt och gör skillnad.
En del av Peritum AB.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.