Tanalys

Tvåsiffrig tillväxt för Welcome Software efter förvärvet i december

Tillväxten över 60 procent genom att kunder ser fördelar av en kombinerad lösning

Optimizely, tidigare Episerver, och den ledande leverantören av digital upplevelseplattform (DXP), presenterar idag en stark tillväxt för innehållsplattformen Welcome, (CMP) efter förvärvet i december. Welcome är en plattform som samlar marknadsförare i en gemensam digital miljö för att skapa idéer, samarbeta om innehåll och genomföra kampanjer.

Sedan Optimizely förvärvade Welcome har verksamheten vuxit varje kvartal, vilket har resulterat i en tillväxt på över 60 procent jämfört med föregående år. Hittills har 19 internationella Optimizely-kunder, bland annat svenska AJ Produkter, framgångsrikt använt Welcome CMP och Digital Asset Management (DAM), som integrerades efter förvärvet.

– Den återkoppling vi får från marknadsförare visar att Welcome är en uppskattad helhetslösning för att planera, skapa, leverera och optimera sina kampanjer, säger Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely. Welcomes verktyg för innehållsmarknadsföring och Optimizelys för experimentering och optimering ger marknadsförare verktyg för att kunna leverera kreativt innehåll som skapar bättre kundupplevelser.

Optimizely (Welcome) har erkänts som ledare i Gartners Magic Quadrant för CMP (innehållsmarknadsföringsplattformar) fem år i rad. Gartner utvärderade åtta leverantörer kring ”Critical Capabilities” och Optimizely (Welcome) placerades i topp i samtliga fall. Högst betyg fick plattformen för komplexa, distribuerade innehållsmarknadsföringsteam på grund av styrkan i analys av innehållsprestanda.

Mer om Welcome och hur branschen anammat CMP och andra lösningar presenteras på Optimizelys kommande event Opticon i Stockholm den 8 november

För ytterligare information:

Mårten Bokedal | 070 410 69 09 | Marten.Bokedal@optimizely.com

Om Optimizely

Optimizelys plattform hjälper växande företag att maximera deras digitala potential. Med hjälp av vår Digital Experience Platform™ kan marknadsförare snabbt skapa digitala upplevelser som sätter kunderna i första rummet. Att skapa förstklassiga upplevelser har aldrig varit mer intuitivt. Vår plattform kombinerar innehållshantering och e-handel med AI-driven personalisering. Med hjälp av + 900 partners gör vi det möjligt för över 9000 varumärken som KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att skapa högre Customer Lifetime Value, ökad varumärkeslojalitet och större intäkter.

Exit mobile version