Connect with us

Marknadsnyheter

Zordix Publishing inleder samarbete med Sticky Rice Games för lansering av spelet Hayfever i Japan

Published

on

Zordix Publishing (“Zordix” eller “bolaget”) har idag signerat ett avtal med bolaget Sticky Rice Games, gällande lanseringen av Hayfever på den japanska marknaden. Avtalet innebär att Sticky Rice Games får rättigheter att marknadsföra och ge ut spelet i Japan för Zordix räkning. 

Sticky Rice Games är specialiserade på att lansera västerländska spel på den japanska marknaden. De har bland annat arbetat med den tjeckiska studion Warhorse™ och hjälpt dem lansera AAA-titeln Kingdom Come: Deliverance i Japan. Avtalet innebär att Sticky Rice Games kommer att införskaffa de speciella åldersmärkningar som krävs för att ge ut spelet på konsoler i Japan samt lansera en marknadsföringskampanj speciellt inriktad mot det japanska kundsegmentet. I tillägg kommer Sticky Rice Games att hjälpa till att sälja PC versionen i deras nätverk av digitala återförsäljare, där vissa är inriktade mot den kinesiska marknaden. 

Intäktsfördelningen för den japanska marknaden som tillfaller Sticky Rice Games kommer att variera beroende på plattform. På PC tillfaller 20% av intäkterna Sticky Rice Games. På Playstation och Nintendo Switch tillfaller 35% av intäkterna Sticky Rice Games, då de på dessa plattformar själva agerar förläggare och står för alla relaterade kostnader. Hayfever kommer att lanseras på japanska Nintendo Switch och Playstation 4 omkring mitten av mars. 

“Det känns väldigt roligt att Sticky Rice Games precis som oss ser potentialen i Hayfever. Att marknadsföra ett spel i Japan kräver ett helt annorlunda tillvägagångssätt jämfört med västvärlden. Vi bedömer att Sticky Rice är en erfaren aktör som på bästa möjliga sätt kan nå ut på marknaden. I och med samarbetet lägger vi också en grund för framtida titlar. “ – Axel Danielsson, Marknadschef, Zordix. 

“Vi tror att den japanska marknaden verkligen kommer att gilla Hayfever och vi ser mycket fram emot att samarbeta med Zordix för att publicera titeln i Japan” – Steve Fry, VD, Sticky Rice Games. 

Hayfever planeras att lanseras i Japan i mitten av mars. 

 

Kort om Zordix 

Zordix är en svensk spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix huvudteam arbetar under namnet Zordix Racing och utvecklar racingspel på hög nivå till konsol och PC. Ett nystartat affärsområde för bolaget är Zordix Publishing, där Zordix förlägger spel utvecklade av mindre studios och hjälper dem lansera sina titlar globalt. Zordix Racing arbetar för närvarande på spelet Overpass tillsammans med förläggaren Bigben Interactive. Augment Partners AB, e-post: info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Zordix Mentor.

www.zordix.com

 

Kort om Sticky Rice Games

Sticky Rice Games grundades 2016, med syftet att brygga spelbranschen mellan öst och väst. Bolaget är specialiserat på att ta västerländska spel och marknadsföra dem gentemot den japanska marknaden. Bolaget har också tillgång till ett utbrett nätverk av digitala återförsäljare, specialiserade på den asiatiska marknaden. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

BioStock: Xintelas vd – “Vi avancerar affärsutvecklingen”

Published

on

By

Xintela ser en positiv effekttrend i den kliniska studien med stamcellsprodukten XSTEM på patienter med knäartros. Dessutom har den första patienten slutfört studien för behandling av svårläkta bensår.
– Vi ser nu fram emot resultat från våra kliniska studier och att avancera våra affärsutvecklingsaktiviteter mot partnerskap och kommersiella avtal, säger vd Evy Lundgren-Åkerlund i årsredovisningen för 2023.

Läs hela artikeln på biostock.se:

https://www.biostock.se/2024/04/xintelas-vd-vi-avancerar-affarsutvecklingen/

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capitalhttps://www.biostock.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Streamify lanserar gemensamt erbjudande med SHOPLINE

Published

on

By

Streamify AB (härefter “Streamify” eller “Bolaget”) och SHOPLINE lanserar nu ett gemensamt erbjudande till marknaden. Erbjudandet, i form av en app, fungerar som tilläggsfunktion till SHOPLINEs e-handelsplattform. Initialt kommer appen att säljas som en abonnemangstjänst och i ett första steg vara tillgänglig för kunder inom segmentet EMEA.

Streamify kommunicerade i november 2023 att man blir unik liveshopping-partner till SHOPLINE, vilket är Asiens ledande e-handelsplattform. Idag lanserar Bolaget den app som integrerats i SHOPLINEs ekosystem, bestående av olika funktioner och tilläggstjänster. SHOPLINE kommer att marknadsföra Streamifys app via nyhetsbrev, sociala medier samt tillkännagivande på deras plattform.

Appen gör det enkelt för SHOPLINEs e-handelskunder att aktivera liveshopping till sin e-handel, och är den enda i sitt slag i SHOPLINEs utbud. Johan Klitkou, vd på Streamify, förklarar:

Vi bygger in oss som ett naturligt erbjudande till e-handlare. Det är ytterligare ett steg i vår ambition att närma oss målgruppen e-handlare, och att befinna oss där de har sin hemvist.

Appen kommer i ett första skede att göras tillgänglig för SHOPLINEs alla europeiska kunder och kommer säljas som en abonnemangstjänst.

Alexandra Lervy, Technology Partnership Manager på SHOPLINE, tillägger:

Vi är entusiastiska över de oändliga kreativa möjligheter som detta samarbete ger våra återförsäljare. Ett nytt sätt att handla håller på att växa fram, och vi kommer att ligga i framkant.

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:

Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io
Hemsida: www.streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar. Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Korrigering av investeringsmemorandum avseende Streamify:s företrädesemission

Published

on

By

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) korrigerar med detta pressmeddelande, den 23 april 2024, faktafel gällande justering av aktiekapitalets utveckling samt teckningsåtagande i det memorandum avseende företrädesemission(”Företrädesemissionen”) som Bolaget offentliggjorde den 19 april 2024. 

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL, USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, RYSSLAND, BELARUS ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIGT ELLER KRÄVA YTTERLIGARE ÅTGÄRDER ÄN SÅDANA ÅTGÄRDER SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT. SE AVSNITTET ”VIKTIG INFORMATION” I SLUTET AV DETTA PRESSMEDDELANDEINVESTERARE SOM FÖRE OFFENTLIGGÖRANDET AV MEMORANDUMET HAR GJORT EN ANMÄLAN ELLER PÅ ANNAT SÄTT SAMTYCKT TILL TECKNING AV AKTIER I FÖRETRÄDESEMISSIONEN HAR, I ENLIGHET MED SPOTLIGHT STOCK MARKETS REGELVERK, RÄTT ATT ÅTERKALLA SIN ANMÄLAN ELLER SAMTYCKE SENAST 25 APRIL 2024.

Korrigeringarna gäller justering av aktiekapitalets utveckling samt teckningsåtagande. 

Följande information har rättats:

Sid 6: 2,5 MSEK = 2,45 MSEK

Sid 6: 24,6 procent = 24%

Sid 10: 5,15 MSEK = 5,10 MSEK

Sid 10: 50,5 procent = 49,9 procent

Sid 13: 2,5 MSEK, motsvarande cirka 24,6 procent = 2,45 MSEK, motsvarande cirka 24 procent.

Sid 13: 50,5 procent = 49,9 procent

sid 54: ** Förändring av antalet aktier, ökning av aktiekapital och därigenom det totala antalet aktier och aktiekapital från optionsinlösen förutsätter att samtliga teckningsoptioner nyttjas.

sid 54: *** Förändring av antalet aktier, ökning av aktiekapital och därigenom det totala antalet aktier och aktiekapital förutsätter att samtliga personaloptioner nyttjas.
sid 61: 
333,335 = 33,333
66,667 = 6,667
12,533,333 = 12,233,333
2,506,667 = 2,446,667

Sid 61: 2,506,667 SEK, motsvarande cirka 24,6 procent = 2,446,667 SEK, motsvarande cirka 24 procent

sid 61: 50,5 procent=49,9 procent

 

Teckningsperioden inleddes igår, den 22 april 2024, och pågår fram till den 6 maj 2024.

Viktig information

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsoptioner, teckningsrätter, BTA eller andra värdepapper i Streamify AB investerare ska inte teckna eller förvärva några värdepapper annat än på grundval av informationen i det memorandum offentliggörs i samband med teckningsperioden i Företrädesemissionen. Ingen åtgärd har vidtagits och åtgärder kommer inte att vidtas för att tillåta ett erbjudande till allmänheten i några andra jurisdiktioner än Sverige. Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Schweiz, Singapore, Sydafrika, Sydkorea, Ryssland, Belarus eller i någon annan jurisdiktion där distributionen av detta pressmeddelande skulle vara olaglig. Detta pressmeddelande utgör inte heller ett erbjudande om att sälja nya aktier, teckningsoptioner, teckningsrätter, BTA eller andra värdepapper till någon person i en jurisdiktion där det inte skulle vara tillåtet att lämna ett sådant erbjudande till en sådan person eller där sådan åtgärd skulle förutsätta prospekt, ytterligare registrerings- eller andra åtgärder än enligt svensk rätt. Memorandumet, anmälningssedeln och andra till Företrädesemissionen hänförliga handlingar får inte distribueras i eller till något land där sådan distribution eller Företrädesemissionen kräver åtgärder som anges i föregående mening eller där de skulle strida mot regler i sådant land. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning. Inga aktier, teckningsoptioner, teckningsrätter, BTA eller andra värdepapper har registrerats eller kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933 i dess nuvarande lydelse (”Securities Act”) eller värdepapperslagstiftningen i någon delstat eller annan jurisdiktion i USA och får inte erbjudas, tecknas, utnyttjas, pantsättas, säljas, återförsäljas, tilldelas, levereras eller på annat sätt överföras, direkt eller indirekt, i eller till USA, förutom enligt ett tillämpligt undantag från, eller genom en transaktion som inte omfattas av, registreringskraven i Securities Act och i enlighet med värdepapperslagstiftningen i relevant delstat eller annan jurisdiktion i USA. Detta pressmeddelande kan innehålla viss framåtriktad information som återspeglar Bolagets aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operativ utveckling. Ord som ”avser”, ”bedömer”, ”förväntar”, ”kan”, ”planerar”, ”anser”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information. Varken Bolaget eller någon annan åtar sig att se över, uppdatera, bekräfta eller offentligt meddela någon revidering av något framåtriktat uttalande för att återspegla händelser som inträffar eller omständigheter som förekommer avseende innehållet i detta pressmeddelande, såtillvida det inte krävs enligt lag eller Spotlight Stock Markets regelverk.

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io
Hemsida: www.streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.