Connect with us

Marknadsnyheter

QIIWI GAMES OCH ALL3MEDIA INTERNATIONAL MJUKLANSERAR NYA MOBILSPELET KITCHEN NIGHTMARES: MATCH & RENOVATE, BASERAT PÅ DEN GLOBALA HIT SERIEN

Published

on

Mobilspelsutvecklaren och publicisten Qiiwi Games och den ledande oberoende distributören All3Media International tillkännager idag starten av mjuklanseringen av det nya mobilspelet Kitchen Nightmares: Match & Renovate, baserat på den ikoniska amerikanska realityseriens format. Spelet kommer inledningsvis att lanseras i Australien, Nya Zealand, Cypern och Sverige och vara tillgängligt på Android och iOS-enheter med en planerad utvidgad lansering senare i år.

Om Kitchen Nightmares:

Kitchen Nightmares är en amerikansk realityserie där en kock är inbjuden av ägarna till en restaurang med målsättningen att förvandla den från att vara en katastrof till en lönsam och fungerande verksamhet.

Ursprungsserien sändes i sex säsonger på Channel 4 i Storbritannien och har sålts till USA, Japan, Australien, Brasilien samt till merparten av länderna i Europa varav några är Nederländerna, Polen, Spanien, Tyskland och Portugal. Den amerikanska versionen sändes i sju säsonger på FOX och har sålts till bland annat Spanien, Sydkorea, Mexiko, Kanada och Frankrike. Formatet har producerats i hela 25 landsversioner och totalt 1 500 avsnitt fördelat över mer än 100 säsonger.

Om spelet: Kitchen Nightmares: Match & Renovate

(Beskrivning om spelet på engelska)

Designed for mobile platforms including Android and iOS, match-3-based game Kitchen Nightmares: Match & Renovate is the second collaboration between All3Media International and mobile game developer Qiiwi Games. Players join Chef Tony Regoli to save misguided chefs and their crumbling restaurants from the brink of failure. With great expertise and fine taste, Chef Tony Regoli steps up to restore the most shocking venues in town. It’s up to the player and him to set things right!

These restaurant owners are in dire need of a wake up call from their Kitchen Nightmares! Only one chef can lift these flawed and stubborn individuals, and help turn their failing restaurants into successful businesses!

Based on the hit TV Series, Kitchen Nightmares is an exciting and dynamic puzzle game with colorful characters from all walks of life. Each chef that you encounter has a unique personality and represents different cuisines. 

View their facilities, taste their cooking and assess the dining experience they offer. One room after another, address all the issues that the chefs fail to acknowledge. Play through inventive Match-3 levels and give these restaurants and their cooks a fresh makeover. 

A new chef is in town and he’s here to set things straight. Eccentric chef whisperer Tony Regoli steps up for failing chefs everywhere, lifting them to success with his unique insight. Inspire and impress them with beautiful decorations and equipment that will raise them from rock bottom.

Qiiwi Games grundades 2012 och har studior i Alingsås och Nicosia, Cypern. Qiiwi Games fokuserar på att utveckla mobilspel som riktar sig mot ”Casual Gamers” inom genrerna Match-3, Word/Puzzle och Trivia. Bolaget har lång erfarenhet av att utveckla framgångsrika tv-serier till spel efter att redan ha samarbetat med varumärken som Hell’s Kitchen och Coronation Street.

Spelet kommer att finnas tillgängligt i Apple App Store och Google Play Store i de nämnda länderna så snart respektive butiks godkännandeprocess är klar.

Mer info om spelet kan hittas på: https://www.qiiwi.com/kitchen-nightmares/

Erik Dale Rundberg, CEO at Qiiwi Games, comments: ”Vi är väldigt glada och exalterade över att nu kunna starta mjuklanseringen för vårt nya match-3-spel Kitchen Nightmares: Match & Renovate. Sedan vi startade arbetet med att skapa spelet förra sommaren har vi arbetat tätt tillsammans med ALL3MI vid skapandet av spelet. Vi har en stor tro på att spelet kommer vara innovativt och underhållande både av Kitchen Nightmaes fans men även av ”Casual Gamers” generellt.

Under mjuklanseringen som inleds i länderna Australien, Nya Zealand, Sverige och Cypern kommer vi fokusera på att fortsätta optimera speltiteln och lägga till mer innehåll. Vi hoppas att vi kommer kunna starta en utvudgad lansering för speltiteln inom de kommande månaderna.”

Ashleigh Hawkes, Digital Content Executive at All3Media International, comments: “Bringing the format of Kitchen Nightmares to life in a way that players can really get involved has been an exciting process. Viewers around the world have been entertained by the various versions of Kitchen Nightmares featuring leading chefs in each market – we’re thrilled to bring the brand to the casual gaming arena with the team at Qiiwi Games”

För ytterligare information:
Erik Dale Rundberg, VD, Qiiwi Games AB
Telefon: +46709260697
E-mail: 
erik@qiiwi.com

Certified Adviser:
Aktieinvest FK AB
Telefon: +46 8 506 517 03
ca@aktieinvest.se

Om Qiiwi Games AB
Qiiwi Games är en utvecklare av spel för mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har studior i Alingsås och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel som riktar sig till ”Casual Gamers” inom genrerna Match-3, Word/Puzzle och Trivia. Företagets slogan är ”Adventures for Everyone”.

Om All3Media International
All3Media International distributes popular, award-winning TV programmes to over 1,000 broadcasters and media platforms around the world.The company has been celebrated for producing, marketing and distributing quality, ground-breaking and pioneering shows to a global audience – consistently topping the Broadcast and Televisual annual Indies Surveys and we have been awarded the Queen’s Award for Enterprise in recognition of our growth – twice. Our catalogue contains over 15,000 hours of content across all genres.

As well as Britain’s top-selling drama series MIDSOMER MURDERS, our quality scripted content includes FLEABAGTHE MISSINGSKINSMYSTERY ROADNATIONAL TREASURELIAR and VAN DER VALK. Non-scripted and format highlights include GOGGLEBOXUNDERCOVER BOSSGORDON RAMSAY’S 24 HOURS TO HELL AND BACKFLIRTY DANCINGTHE DOG HOUSE and RACE ACROSS THE WORLD. As part of the UK’s leading multi-label studio we partner with industry-leading UK and international producers – including our own studios – in developing, financing and delivering content and formats.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen föreslår lättnader i byggkraven för studentbostäder

Published

on

By

Regeringen har beslutat om en lagrådsremiss med förslag till lättnader i byggkraven för studentbostäder. Syftet är att öka möjligheterna till flexibilitet vid byggandet.

– På många studieorter är det svårt för studenter att hitta boende. Därför behöver byggregelverket förenklas. Syftet är att möjliggöra för fler studentbostäder genom sänkta byggkostnader och ökad flexibilitet, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson.

Förslaget innebär att det blir möjligt att göra undantag från kraven på tillgänglighet och användbarhet i en byggnad som innehåller studentbostäder. Undantagen ska kunna tillämpas vid både nyproduktion och vid ändring av en byggnad.

Det ska vara möjligt att göra undantag för högst 80 procent av studentbostäderna i ett byggprojekt. Minst 20 procent av studentbostäderna ska fortfarande uppfylla gällande krav på tillgänglighet och användbarhet för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Lagändringen ger större flexibilitet vid byggande av studentbostäder och skapar fler tänkbara sätt att utforma planlösningar. Till exempel kan bostadsytan minskas och fler bostäder rymmas inom en given yta.  

De föreslagna undantagen ska inte hindra personer med funktionsnedsättning att vara delaktiga i sociala sammanhang. En studentbostad som omfattas av undantagen ska kunna besökas av en person med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Regeringen breddar också definitionen av studentbostäder till att inkludera all vuxenutbildning för att göra det möjligt för fler kommuner att erbjuda studentbostäder.

Förslagen föreslås träda i kraft den 1 juli 2025.

Lagrådsremissen: Lättnader i byggkraven för studentbostäder – Regeringen.se

Presskontakt
Ebba Gustavsson
Pressekreterare hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson
Telefon (växel) 08-405 10 00
Mobil 076-12 70 488
ebba.gustavsson@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

“Vi behöver tillsammans enas om vettiga avtal, som sätter standard för branschen”

Published

on

By

Sveriges Radios Kulturnytt gör just nu en mycket välkommen granskning av villkoren i musikbranschen. Igår lyftes artisten Siw Malmkvists situation med ett avtal som inte förnyats på över 60 år. Hennes situation är tyvärr långt ifrån unik. Musikerförbundet har länge uppmärksammat att majorbolagen fortsätter att betala extremt låga royaltynivåer till artister vars kontrakt skrevs på 1960-talet – en tid då digital streaming inte existerade. 

– Jag kan intyga att artisterna som talar ut i P1 är långt ifrån ensamma om sin situation och vi uppmanar deras artistkollegor att gå ut med sitt tydliga stöd till de som vågar bryta tystnaden om oskäliga ersättningar, säger Musikerförbundets ordförande Karin Inde. 

Musiker och artister skapar det värde som skivbolagen tjänar pengar på, men ändå ser vi gång på gång hur bolagen behåller stora delar av intäkterna. Att en av Sveriges mest folkkära artister, med en karriär som sträcker sig över decennier, fortfarande har en oskälig royalty är ett tydligt bevis på branschens obalans. 

– Tystnadskulturen kring prissättning är enbart bra för bolagen. Både artister och musiker skulle verkligen tjäna på att dela med sig till varandra om hur betalningar och dealar verkligen ser ut. Förstås i trygga, egna rum. Det är bara bolagen som tjänar på att vi inte pratar med varandra om pengar, säger Karin Inde. 

Stort tack till de modiga artister som ser till att lyfta problematiken! För att vi ska få till en i grunden mer rättvis musikbransch behöver de stora parterna i sammanhanget – skivbolagen, musikerna och artisterna – göra som de flesta andra svenska branscher lyckas med:  

– Vi behöver tillsammans enas om vettiga och balanserade avtal, som sätter standard för branschen. Musikerförbundet är redo att göra vår del i arbetet för bättre villkor i musikbranschen, frågan är om skivbolagen är redo, säger Karin Inde.  

Karin Inde
Förbundsordförande
karin.inde@musikerforbundet.se
+46 (0)704447228

Musikerförbundet är fackförbundet för professionella musiker och artister. Vi arbetar för förbättrade upphovsrättsliga och arbetsrättsliga villkor och för att våra medlemmar ska få en rättvis del av de värden de skapar i samhället.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bönor från egen kaffeskog, sump till jord – Viking Lines nya kaffe gör gott på många olika sätt

Published

on

By

Viking Lines resenärer dricker varje år 8,5 miljoner koppar kaffe. Nu satsar rederiet på ett helt nytt kaffe som ger minskade klimatutsläpp och bättre levnadsvillkor för odlarna. Kaffet från Slow Forest odlas på rederiets egen odling i Laos utan kemiska gödningsmedel, handplockas och rostas därefter i Danmark.

Allt kaffe som serveras på Viking Lines fartyg är nu hållbart producerat Slow Forest-kaffe, odlat på rederiets 75 hektar stora odling på högplatåerna i Laos och rostat i Danmark. Kaffeplantorna odlas bland träd på återbeskogad mark, i stället för på traditionellt skövlade plantager. Viking Lines odling ligger i en kolsänka där målsättningen är att plantera 30 000 träd, vilket innebär nästan 400 träd per hektar. Kaffeskogen förbättrar också den lokala biologiska mångfalden i området.

Odlingen, bearbetningen och rostningen av kaffet hanteras av Slow Forest Coffee. För företaget är det viktigt att produktionskedjan är rättvis och transparent. Utöver miljöfördelarna erbjuder Slow Forest bättre lönevillkor och sjukersättning för byns odlare.

”Den traditionella kaffetillverkningens koldioxidavtryck är stort och merparten av intäkterna går till Europa i stället för produktionsländerna. Vi ville göra annorlunda. Våra kunder vill göra hållbara val, och nu kan de njuta av sitt kaffe med bättre samvete än någonsin tidigare,” berättar Viking Lines restaurangchef Janne Lindholm.

Bönorna till Slow Forest-kaffet får sakta mogna i skuggan av träden, utan kemiska gödningsmedel. De plockas också för hand, vilket avsevärt förbättrar kaffets kvalitet och smak. Viking Lines nya kaffe består till 100 procent av Arabica-bönor, med en balanserad syrlighet samt smak av nötter och choklad. Rostningsprofilen har skapats av den världsberömda danska rostningsmästaren Michael de Renouard.

”Vi valde en mörkrost till fartygets kaffe, vilket passar både finländarnas och svenskarnas nuvarande smakpreferenser gällande rostning. Finländarnas smak gällande kaffe har under de senaste åren utvecklats mot en mörkare rostning. Innan vi gjorde vårt slutgiltiga val testades det nya kaffet i Viking Cinderellas bufférestaurang och personalmässen – och båda testgrupperna gav toppbetyg. Då 8,5 miljoner koppar kaffe bryggs varje år kan inget lämnas åt slumpen!” säger Janne Lindholm.

Viking Lines hållbarhetsmål stannar inte vid produktionskedjan. Kaffesump från fartygen återvinns nämligen som råmaterial för trädgårdsjord. Detta minskar avsevärt användningen av jungfrulig torv vid tillverkningen av mylla.

”Vi har som mål att allt som tagits ombord på fartygen som är möjligt att återvinna ska återanvändas eller återvinnas. Det gäller inte bara kaffet utan även matavfall och till exempel textilier som tas ur bruk. Ett bra exempel på vårt livscykeltänkande är att frityrolja från fartygets restauranger blir till biobränsle för den finska sjöfartsindustrin,” säger Viking Lines hållbarhetschef Dani Lindberg.

Slow Forest Coffee – 5 fakta:

  1. Slow Forest Coffee är ett kaffeföretag som verkar i Laos, Vietnam och Indonesien i samarbete med över 500 lokala kaffeodlare.
  2. Företaget grundades år 2019 av Pinja Puustjärvi, driven av en vilja att skydda skogarna i Laos och stötta lokala odlare. Puustjärvi bodde som barn i Laos på grund av sin fars arbete.
  3. Kaffet odlas i restaurerade kaffeskogar, som binder stora mängder kol och ökar den biologiska mångfalden.
  4. Det är viktigt för företaget att produktionskedjan är ansvarsfull och transparent, samt att verksamheten gynnar både miljön och de lokala samhällena.
  5. Slow Forest Coffee betalar odlarna bättre ersättning än genomsnittet i Laos och erbjuder förmåner som underlättar deras liv: förskottsbetalningar, utbildning och möjligheten att låna pengar från en krisfond.

Mera infomation om Slow Forest Coffee här

Tilläggsinformation:

Janne Lindholm, restaurangchef

janne.lindholm@vikingline.com, tel. +358 400 744 806

Dani Lindberg, hållbarhetschef

dani.lindberg@vikingline.com, tel. +358 18 27 000

Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör

johanna.boijer@vikingline.com, tel. +358 18 270 00

Christa Grönlund, informationschef

christa.gronlund@vikingline.com, tel. +358 9 123 51

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.