Tanalys

agood company lanserar agood workshop – rabatter ska minska konsumenternas klimatavtryck

agood company lanserar agood workshop: en särskild sektion där konsumenter kan köpa nästan perfekta produkter till reducerat pris. Produkterna, som har små kosmetiska defekter, är fullt funktionella och erbjuder ett smart alternativ till nyproduktion – perfekt för den medvetna konsumenten som vill spara både pengar och miljö.

–  Människor kommer inte att sluta konsumera, snarare tvärtom – därför vill vi inspirera till att konsumera smartare. Genom agood workshop innebär varje köp att man minskar behovet av nya resurser. En enkel men viktig handling för den som vill minska sitt klimatavtryck, säger Henrik Jonsson, vd på agood company.

Först ut i agood workshop är de populära plånboksskalen, tillverkade av bland annat rester från olivträdsavfall, och sortimentet kommer att utökas framöver.

Produkterna i agood workshop är, precis som bolagets andra produkter, en del av agood companys system agood loop™. Skulle en produkt från agood workshop inte säljas, återanvänds materialet för att skapa nya produkter. På så sätt säkerställs att inget går till spillo.

För att läsa mer om agood workshop, besök agood.com.

För mer information, vänligen kontakta:  
Daphna Zacharias, presskontakt Adersten&Norlin
daphna@aderstennorlin.com
tel +46 (0) 76 005 49 61

Om agood company:
Svenska agood company tar strid mot vardagsprodukter som skadar vår planet genom att ersätta plast med växter och återanvända material som annars skulle riskera att gå till spillo. Bolagets vision är att vara transparenta i allt de gör – från material till försäljning. För varje produkt som agood company tar fram redovisar de miljöpåverkan och uppmuntrar kunderna att förstå tillverkningsprocessen från början till slut. Läs mer om agood company på agood.com

Taggar:

Exit mobile version