on, okt 18, 2017 06:05 CET
Apohem blir namnet på det nätapotek som startas av Axfood, Novax och e-handelsentreprenörerna bakom LensOn. Därmed byter bolaget bakom satsningen bolagsnamn från Hubia AB till Apohem AB.
Affärsidén med nätapoteket är att erbjuda ett brett och attraktivt sortiment apoteksvaror på nätet, till låga priser, med snabba trygga leveranser och innovativa kringtjänster som gör kundupplevelsen unik.
Parallellt med att välja namn har arbetet med att ta fram logotyp och grafisk profil pågått i samarbete med digitala byrån Most Studios.
–
Det känns inspirerande att vi nu har ett slagkraftigt namn som gör att vi kan bygga ett starkt varumärke, och med vår grafiska profil kommer Apohem sticka ut i mängden bland etablerade apotek, säger Johan Bergenheim, marknadschef på Apohem.
Förberedelser pågår för fullt inför lanseringen, som ännu inte är fastställd. Organisationen byggs upp och rekryteringar görs inom bland annat rådgivning, teknik, ekonomi och marknadsföring.
I samband med namnbytet till Apohem och att organisationen nu börjar ta form, passar grundarna Kim Persson, Johan Bergenheim och Henrik Patzer på att ändra om i ledningen. Henrik Patzer tillträder som vd, och Kim Persson, som varit vd under bildandet av bolaget, kommer att fokusera på affärsutveckling och strategiska partnerskap.
Läs mer om Apohem och lediga tjänster på
www.apohem.se
.
För ytterligare information kontakta
Henrik Patzer, vd Apohem, telefon 070-673 50 03
Axfoods presstjänst, telefon 070-289 89 83
Apohem AB
(tidigare Hubia AB) är ett nystartat e-handelsbolag som planerar att lansera ett modernt nätapotek som kommer att heta Apohem. Visionen är att bli Sveriges ledande nätapotek. Affärsidén är att erbjuda ett brett och attraktivt sortiment apoteksvaror på nätet, till låga priser, med snabba, trygga leveranser och innovativa kringtjänster som gör kundupplevelsen unik. Apohem AB ägs av Axfood, Novax och e-handelsentreprenörerna Kim Persson, Johan Bergenheim och Henrik Patzer. Verksamheten är belägen i Stockholm.
Taggar: