Tanalys

Apotea vinner Svenska SEO-priset

Apotea, Sveriges största nätapotek, tog hem Svenska SEO-priset i kategorin Apotek & Hälsokost 2024. Priset delas ut av en jury till de e-handlare och sajter som visat enastående resultat inom organiskt sök under det gångna året.

Motiveringen löd: Årets vinnare i kategorin Apotek & Hälsokost är en sajt som dominerar sökresultatet inom kategorin med ca 2 miljoner organiska besökare varje månad och ett otroligt starkt varumärke. De lyckas med fortsatt tillväxt i SEO-trafik på en väldigt konkurrensutsatt marknad. 

– SEO har varit ett viktigt fokusområde för Apotea sedan starten och den organiska trafiken är en stor del av Apoteas framgång och position som Sveriges största nätapotek. Därför känns det väldigt roligt att det fantastiska arbete som mina kollegor gör inom SEO uppmärksammas, säger Pär Svärdson, VD Apotea.

Svenska SEO-priset är en ideell organisation som grundades 2019 för att uppmärksamma framstående prestationer inom organiskt sök. Priset delas ut av en jury bestående av ledande experter inom SEO, som efter en nomineringsprocess utvärderar de nominerade utifrån deras organiska synlighet på Google. Med hjälp av verktyg som Ahrefs.com analyseras varje sajts sökordsrankningar och totala synlighet på Google. Juryn bedömer utvecklingen i organisk synlighet under det senaste året, värdet av den ökade trafiken samt sajtens totala synlighet för att identifiera de aktörer som har gjort det mest framgångsrika SEO-arbetet i sin kategori.

För ytterligare information, kontakta:

Pär Svärdson, Vd, par@apotea.se

Exit mobile version