Tanalys

Arenan på Älmhults handelsplats erbjuder digital julmarknad

Den 5 december direktsänder arenan på Älmhults handelsplats sin första digitala julmarknad via Instagram. Målet är att minska julstress och trängsel, samt erbjuda sina kunder ett tryggt sätt ta del av årets julmarknad och firande.

Den digitala julmarknaden kommer bestå av flera olika lokala hantverkare som ställer ut allt
från kläder, ostkakor och smycken till drycker, stickat och keramik. Julmarknaden blir därför också ett bra sätt för handlare att marknadsföra sina verksamheter ytterligare med förhoppningen att de klarar sig igenom de tuffa tiderna pandemin medför.

Hur utställarna kommer att gå tillväga för att genomföra köp och leveranser skiljer sig lite åt. Närmare information kommer att finnas både i presentationen av utställaren och under direktsändningen. Eftersom den digitala julmarknaden till stor del fokuserar på lokala hantverkare kommer flera utställare hålla nere på leverans- och transportsträckorna genom att erbjuda en gemensam utlämning den 20 december.

Inför den digitala julmarknaden kommer alla utställare presenteras tillsammans med sin utställningstid på Älmhults Handelsplats Instagram och Facebooksida. För att ytterligare sprida den digitala julmarknaden kommer hashtaggen #älmhultshandelsplatsdigitalajulmarknad att användas. Under hashtaggen kan utställarna redan innan julmarknaden publicera sitt innehåll och på så sätt ge kunderna en förhandsvisning.

Vid frågor eller för mer information kontakta:
Johan Wirell, Event Coordinator, Ingka Centres 
Mail: johan.wirell@ingka.com 
Tel. +46 (0) 723528321

Taggar:

Exit mobile version