Tanalys

Artificial Solutions utökar sin Conversational AI-plattform till 84 språk – som 3 miljarder människor har som modersmål

Artificial Solutions tillkännager idag stöd för ytterligare 48 språk i tillägg till de 36 språk som stöds sedan tidigare. Systemet är nu marknadens mest omfattande lösning för konversationell AI. Företagets uppskattning är att det inbyggda språkstödet i plattformen nu täcker nära 40% av världens befolkning. Plattformen stöder 84 officiella språk.

”Vi arbetar med att göra våra kunder produktiva i ett globalt sammanhang. Tekniskt sett är vår strategi enkel, kunder bygger en global toppnivå-lösning och lokaliserar den effektivt till fler språk och regioner”, säger Andreas Wieweg, CTO på Artificial Solutions.

”Genom att eliminera behovet av att helt bygga om en chatbot varje gång när ett företag vill utöka sin räckvidd, gör våra system det lättare att expandera med fler språk när man behöver. Med vår plattform tränar du, bygger och distribuerar på alla våra språk som stöds.”

De 84 språken inkluderar – afrikanska, amhariska, armeniska, azerbajdzjanska, baskiska, vitryska, bengalska, bosniska, bulgariska, katalanska, kinesiska (mandarin), kroatiska, tjeckiska, danska, nederländska, engelska, esperanto, estniska, tack, färöiska, finska, Franska, galiciska, tyska, grekiska georgiska, gujarati, hindi, ungerska, isländska, indonesiska, italienska, Igbo, irländska, japanska, lettiska, kazakiska, kinyarwanda, kirundi, kirgiziska, litauiska, luxemburgska, makedonska, malaysiska, malagassiska, maltesiska, marathiska , Mongoliska, nepalesiska, norska, Odia, Oromo, papiamento, polska, portugisiska, quechuan, romanska, rumänska, ryska, samiska, sango, skotska gaeliska, shona, sinhala, somaliska, swahili, swati, serbiska, slovakiska, slovenska, spanska, Svenska, turkiska, tigrinya, tsonga, tswana, turkmen, ukrainska, uzbekiska, vietnamesiska, walesiska, västfrisiska, joruba och zulu.

Dessutom stöder plattformen också regionala skillnader och olika skrivkonventioner. Exempel på detta inkluderar de olika stavningsvariationerna mellan brittisk och amerikansk engelska, skillnaderna i ordförråd och grammatik för brasiliansk och europeisk portugisiska samt de olika japanska skrivsystemen.

För mer information vänligen kontakta:
Daniel Ericsson, Chief Innovation och Customer Success Officer, Artificial Solutions
Telefonnummer: +46708517810
E-mail: daniel.eriksson@artificial-solutions.com

Om Artificial Solutions International AB(publ)

Artificial Solutions® (SSME:ASAI) är det ledande bolaget inom konversationsbaserad AI. Vi möjliggör för människor att kommunicera med applikationer, webbplatser och uppkopplade saker i vardagliga, människolika naturliga språk via röst, text, beröring eller gester.

Vår produkt Teneo®, gör det möjligt för organisationer att, tillsammans med utvecklare, skapa sofistikerade och mycket intelligenta konversationsbaserade AI-lösningar på 84 språk och dialekter för flera plattformar och kanaler. Möjligheten att analysera och dra nytta av enorma mängder konversationsdata är helt integrerad i Teneo, vilket ger oöverträffade insikter om kundernas beteende.

Artificial Solutions AI-teknologi gör det enkelt att implementera ett brett spektrum av konversationsbaserade AI-lösningar, såsom virtuella assistenter, konversationsbottar, talbaserade konversationsgränssnitt för smarta uppkopplade saker med mera. Teknologin används dagligen av miljontals människor i hundratals implementeringar inom såväl privat som offentlig sektor över hela världen. 

För mer information, vänligen besök www.artificial-solutions.com.

Taggar:

Exit mobile version