Tanalys

Återköp av aktier i H&M i vecka 48, 2024. Aktieåterköpsprogrammet är nu genomfört och avslutat.

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) (Lei-kod 529900O5RR7R39FRDM42) har mellan den 25 november 2024 och 26 november 2024 återköpt sammanlagt 303 692 egna B-aktier (ISIN: SE0000106270) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen beslutat om. Därmed har aktier till ett sammanlagt värde om cirka SEK 1 miljard återköpts vilket innebär att programmet avslutas.

Återköpen under vecka 48 är en del av det återköpsprogram om SEK 1 miljard som H&M tillkännagav den 26 september 2024. Återköpsprogrammet som har löpt under perioden 26 september 2024 till 26 november 2024, är i och med de sista köpen den 26 november därmed avslutat. Programmet har genomförts i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (MAR) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (den så kallade Safe harbour-förordningen).

H&M B-aktier har återköpts enligt följande:

Datum:

Aggregerad daglig volym (antal aktier):

Viktat genomsnittspris per dag (SEK):

Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK):

25 november 2024

147 843

154,8717

22 896 696,74

26 november 2024

155 849

152,5730

23 778 349,57

Total ackumulerat under vecka 48/2024

303 692

153,6921

46 675 046,22

Total ackumulerat under återköpsprogrammet

6 050 850

165,2658

999 998 819,71

 

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av SEB för H&M:s räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår H&M:s innehav av egna aktier per den 26 november 2024 till 6 050 850 B-aktier. Det totala antalet aktier i H&M, inklusive egna aktier, är 1 610 542 225 och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, är 1 604 491 375.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna biläggs detta pressmeddelande.

Kontakt:

Joseph Ahlberg, chef Investor Relations
Telefon: 073-465 93 92
E-mail: joseph.ahlberg@hm.com

För mer information från H&M-gruppen samt pressbilder besök hmgroup.com/media.

 

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET samt Sellpy. Ytterligare information finns på hmgroup.com.

 

 

Exit mobile version