Tanalys

BAUHAUS fortsatt huvudpartner till BP

Bauhaus och BP har förlängt samarbetet ytterligare två år, Bauhaus har under de senaste tio åren varit huvudpartner till föreningen. Tillsammans ska Bauhaus och BP arbeta aktivt för att motverka psykisk ohälsa och att öka kunskapen och förståelsen bland barn och ungdomar.

– Primärt är Bauhaus partner till BP för en social ungdomssatsning då föreningen har en gedigen och professionell verksamhet som engagerar både ungdomar och föräldrar, vilket gör att vi har möjlighet att förbättra förutsättningarna för många idrottare. Vi är glada över det arbete vi tillsammans med BP gör kring social hållbarhet, säger Johan Saxne, Marknadsdirektör Bauhaus Sverige

Sedan tidigare har BP med Bauhaus bland annat lanserat jämställd sponsring, tagit fram en metodhandbok för jämställd resursfördelning och inte minst sett till att alla tjejer i föreningen får gratis mensskydd.

­– Bauhaus som är en stor sponsor inom svensk idrott är också en trygg och trovärdig parter för vår förening och vi är otroligt stolta att få fortsätta arbeta tillsammans med dem. Vi har tydlighet i vad vi tillsammans vill åstadkomma inom jämställd resursfördelning och hur vi ska arbeta med social hållbarhet, säger Stina Jansson Marknadschef BP

Johan SaxneMarknadsdirektör08-58022080jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 19 länder. BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 21 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.

Exit mobile version