on, nov 01, 2017 10:30 CET
Det är en stor stressfaktor att ta det första steget och påbörja en digitaliseringsresa, inte minst för många mindre företag. Därför lanserar Canon sin nya B2B-kampanj med att starta en digitaliseringsresebyrå för sina kunder. Allt detta för att bistå med planering och guidning på den digitala resan.
Små- och medelstora bolag, som är en målgrupp för kampanjen, upplever stor osäkerhet och känner dåligt till vilka processer som kan digitaliseras inom det egna företaget. Det här vill Canon råda bot på med sin B2B-kampanj som lanseras idag den 1 november.
Med kampanjen identifierar Canon företagets behov av digitalisering och illustrerar att den digitala transformationen är en resa som ställer vissa krav på att planeringen för en lyckad färd är a och o.
– Digitalisering är ordet på mångas läppar men det finns samtidigt en stor digital ångest hos många. Med den här kampanjen vill vi nå just de som känner osäkerhet och som inte vet i vilken ände de ska börja med sitt företags digitalisering. Vi vill skapa en bättre medvetenhet om att vi är en bra partner inom området, säger Susanne Holmgren, Field Marketing Manager B2B på Canon.
70 procent av svenska små- och medelstora bolag vet att de behöver göra något kring digitalisering, men bara 17 procent vet vad de ska göra, detta enligt en rapport från Sverige Digitaliserar! 2016.
– Alla resor är processer. För många är startsträckan lång innan man vet vart och hur resan ska ske. Vi har gemensamt med våra kunder gjort många digitaliseringsresor, både korta och långa, och det vi har med oss från detta är att det är början på resan som är viktigast. Börjar man rätt blir resten av resan så mycket lättare, säger Susanne Holmgren.
Kampanjen, som har Canon Business Center som avsändare, går bland annat ut via online-marknadsföring och en
kampanjsida
samt ett DM-utskick i form av ett resekit. I resekitet ingår bland annat en karta som illustrerar målen för resan och vägen dit, en reskassa som illustrerar budget, samt en packlista över de saker som ska digitaliseras.
Kampanjen har tagits fram i samarbete med Hilanders och pågår under november.
För information, kontakta:
Helen Iwefors Häggblom
Kommunikationschef
Canon Svenska AB
0739-788 530
Helen.iwefors-haggblom@canon.se
Företaget Canon
Canon Svenska AB marknadsför och säljer Canons branschledande produkter och lösningar på den svenska marknaden. Försäljningen av företagsprodukter och tjänster sker både genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående återförsäljare. Företaget marknadsför och säljer också konsumentprodukter inom bildhantering genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska har 380 anställda och omsätter ca 1,7 miljarder kronor. Canon Svenska är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc som omsätter ca 280 miljarder och har 190 000 anställda – varav 19 000 i Europa. Canon är ett av världens mest forskningsintensiva företag och under 2016 lämnades 3 665 patent in, vilket är flest bland alla japanska företag. Canons filosofi, Kyosei, är att arbeta tillsammans för allas bästa. Där ingår Canons miljöarbete som syftar både till att minska den egna miljöpåverkan och att hjälpa kunderna minska sin miljöpåverkan genom rätt val av produkter. Mer information om Canon finns på
www.canon.se
.
Taggar:
kamera
, foto
, digitalisering
, resebyrå
, Canon
, bild
, Canon Sverige
, Helen Iwefors Häggblom
, Canon Svenska
, Helen IweforsHäggblom
, digitaliseringsresebyrå