Tanalys

Comviq på första plats i SKI Hållbarhetsindex 2022

Comviq kammar hem första plats hos Svenskt Kvalitetsindex hållbarhetsmätning 2022 inom telekombranschen för privatkunder. Ett schysst betyg för Comviq som nischad mobiloperatör mot privatkunder och som även prioriterar en stark digital närvaro för kunderna.

En viktig del av Comviqs hållbarhetsarbete är återvinningsprogrammet Återwin-win! där kunder byter in sin gamla mobil mot en ny. Den gamla mobilen repareras och uppgraderas så att den kan användas på nytt. Comviq dubbelkollar alltid skicket på mobilerna och om mobilen inte skulle gå att återanvändas så återvinns materialet. Kunderna kan enkelt värdera sin mobil online för att sedan ge sin gamla mobil ett nytt liv. Kampanjen Återwin-win! är mycket populär och har sedan starten år 2021 återvunnit över 11 000 mobiler.

– Comviqs hållbarhetsarbete med cirkulär ekonomi bidrar till vår vision att vara ledande inom hållbarhet för telekombranschen. Comviq prioriterar hållbarhetsarbete med klimat och cirkulär ekonomi för att ta ansvar för och göra sin del i det viktiga klimatarbete som branschen står inför. Det är glädjande att hållbarhet blir allt viktigare för våra kunder, och därför en viktig del för att få en framgångsrik affär. Vi är glada över att Comviqs arbete lyfts genom SKI hållbarhetsindex, säger Erik Wottrich, hållbarhetschef, Tele2

Comviqs arbete med hållbarhet är viktigt för kunderna och i synnerhet är yngre privatkunder mer intresserade av hållbarhet och prioriterar det i valet av operatör. Comviq presterar 64,6 av 100 i SKI Hållbarhetsindex och mäter sig mot branschens genomsnittliga 55,1 poäng.

– De aktörer som kommer bäst ut i vårt hållbarhetsindex, dvs Comviq, Halebop och Telia, får också bra betyg i våra kundnöjdhetsmätningar. Det här sambandet har stärkts sedan vi började mäta samhällsansvar som en del av kundupplevelsen i mitten på 2000-talet, säger Johan Parmler, vd Svenskt Kvalitetsindex

Idag är Comviq en av Sveriges största och snabbast växande operatörer. Med ledorden billigt, enkelt och schysst har Comviq vuxit snabbt – mycket tack vare en ständigt ökande kundnöjdhet.

Information till redaktionen:
Läs mer om Comviqs återvinningsprogram Återwin-win! här: https://www.comviq.se/mobiler/byt-in

Presskontakt
Fredrik Hallstan, Head of PR, Tele2
+46 761 15 38 30 // fredrik.hallstan@tele2.com

Vi tror på att kommunikation och tillgång till information leder till ökad förståelse, bättre gemenskap och en öppnare värld. Därför har Comviq sedan starten 1981 haft en pådrivande roll i att ge de svenska mobilkunderna billigare, enklare och schysstare telekomtjänster. Framgången ligger i en kombination av prisvärda abonnemang, Sveriges mest sålda kontantkort och att utmana gamla sanningar. Det lovar vi att göra även framöver så att vi kan fortsätta erbjuda våra kunder de mest prisvärda telefoni- och bredbandslösningarna på marknaden. www.comviq.se

Exit mobile version