Tanalys

Det strukturella åtgärdsprogrammet ger effekt men kvartalet präglas av en lägre försäljning

Under kvartalet har det varit stort fokus och uppmärksamhet på förnyelsen av MQ genom lanseringen av våra första MarQet-butiker. Kvartalet har präglats av en lägre försäljning som ett resultat av minskad trafik till våra butiker i en utmanande och kampanjintensiv marknad. För MQs del har däremot sortimentet inom de egna varumärkena haft en positiv försäljningsutveckling samt att satsningen inom e-handeln har gett resultat med påtaglig ökning av trafik och konvertering. Vårt strukturella åtgärdsprogram utvecklas enligt plan och påverkar kvartalet positivt med 10 MSEK.

 Första kvartalet (september 2019-november 2019)

Händelser under första kvartalet

Händelser efter rapportperiodens slut

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ingvar Larsson VD och Koncernchef: 031-388 80 70
Ola Wahlström CFO: 031-388 80 80

Denna information är sådan information som MQ Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 december 2019 kl. 07:15 CET.

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de tre affärsområdena MarQet, MQ och Joy. Under 2020 ska samtliga MQs butiker göras om till konceptbutiker under namnet MarQet. MarQet är en konceptbutikskedja som erbjuder dam- och herrmode och nya spännande produktkategorier anpassat för dagens flexibla arbetsliv. MQ är Sveriges största varumärkeskedja som genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. Joy vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker god kvalitet, passform och komfort. De tre affärsområdena omfattar 159 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se

Taggar:

Exit mobile version