Tanalys

Dippa mera! Fontana rör om med nytt koncept.

Med konceptet ”Dippa mera! Dippa flera” vill familjeföretaget Fontana sprida matglädje och ett enklare sätt att ha trevligt tillsammans. Nu lanseras fem goda röror som alla har sitt ursprung kring Medelhavet. Välbekanta hummus och tzatziki kombineras med tahini, hummus jalapeño och oströran tyrokafteri. Det är dags att börja dippa, klicka, toppa och piffa igång vardagen.

Det svenska familjeföretaget Fontana har länge spridit matglädje enligt devisen ”det ska vara enkelt att dela det goda”. Sällan har det varit så enkelt som just den här våren, när företaget med grekcypriotiska rötter lanserar en hel serie härliga röror med ursprung från Medelhavet.

Fem olika röror i sex burkar

Sedan tidigare har Fontana storsäljaren tzatziki som är helt fri från tillsatser, laktosfri tzatziki och en hummus med hela 70 % kikärtor. Nu kommer även sesamröran tahini, hummus jalapeño och den heta grekiska oströran tyrokafteri med god smak av fetaost.

-Det är så roligt att äntligen få ut de här goda rörorna i butik, säger Corina Papadopoulou, vice vd och marknadsansvarig på Fontana Food. Med inspiration från det grekiska köket och området kring Medelhavet hoppas vi att fler ska hitta mer matglädje i vardagen. Ta ett bröd, häll upp något gott i glaset och ställ fram ett par, tre röror. Svårare än så behöver det inte vara att ha trevligt.

På väg mot enklare, snabbare snacking

Till en början kommer rörorna enbart att finnas hos ICA. Men i en tid när trenderna går mot hälsosam snacking och enklare, snabbare sätt att äta, ser utsikterna för de goda rörorna bra ut. De är också som gjorda för ett lite roligare liv. Som man säger i köket på Fontana: två röror är ett mingel, tre kan vara början på en hel fest.

63 % mindre plast i glada burkar

Konceptet ”Dippa mera! Dippa flera” och de färgglada förpackningarna med spontana serveringtips är framtagna av Fontanas egen inhousebyrå.

Jag är så stolt över vårt inhouseteam som har tagit fram det här lekfulla konceptet med pratiga och färgglada burkar till våra goda röror, säger Corina Papadopoulou. Att vi dessutom har lyckats minska plasten i förpackningarna med hela 63 % känns naturligtvis extra bra. Nu är det bara att dippa mera!

Fakta om Fontana Röror

Fontana Hummus 200 g. Rekommenderat pris 27.90 SEK.

Fontana Hummus Jalapeño 200 g. Rekommenderat pris 27.90 SEK.

Fontana Tahini 200 g. Rekommenderat pris 27.90 SEK.

Fontana Oströra Tyrokafteri 200 g. Rekommenderat pris 37.90 SEK.

Fontana Äkta Grekisk Tzatziki 200 g. Rekommenderat pris 27.90 SEK.

Fontana Tzatziki Laktosfri 200 g. Rekommenderat pris 32.90 SEK.

Produkterna finns på ICA från vecka 11.

För mer information kontakta gärna: Corina Papadopoulou  corina@fontanafood.se

Fontana Food AB är ett svenskt familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland, Cypern och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen som VD och dottern Corina Papadopoulou som vVD.

Taggar:

Exit mobile version