Den störning som drabbade Tele2 under eftermiddag och kväll igår är tillbaka. Med anledning av detta kan privat- och företagskunder uppleva problem med att ringa, speciellt till andra operatörer. Våra tekniker arbetar med att lösa problemet så snabbt som möjligt.
Uppdaterat 10:35
Tele2 har sedan cirka 09:00 idag har vi åter samma störning på våra telefonitjänster som igår, för både privat- och företagskunder. Med anledning av detta kan man uppleva problem med att ringa, speciellt mot andra operatörer.
Tele2 ser allvarligt på detta och arbetar intensivt för att åtgärda felet så snart som möjligt.
Vi kommer att hålla vår hemsida www.tele2.se uppdaterad med ny information kring hur åtgärdsarbetet går. Även det här pressmeddelandet kommer att uppdateras med mer information löpande.
En generell rekommendation för kontakt med SOS Alarm vid mobilnätstörningar
Om man har problem att komma i kontakt med SOS Alarm vid mobilnätstörningar, oavsett operatör, bör man ta ur sitt SIM-kort och ringa 112 utan SIM-kortet i mobiltelefonen.
Tele2s presstjänst för media och journalister
+46 8 121 47 400