Tanalys

Driftstörning påverkar Tele2s kunder i utlandet

lö, aug 04, 2018 11:51 CET

Sedan fredag 3 augusti pågår en driftstörning som gör att Tele2s kunder kan uppleva problem med att ringa, skicka sms eller surfa från sin mobiltelefon när de befinner sig utanför Sverige.

Störningen konstaterades på dagen 3 augusti och grundar sig i att en av våra internationella underleverantörer genomförde en teknisk uppdatering som påverkade oss, och andra globala operatörer, negativt. Vi lider dessvärre fortsatt av komplikationer som följd av detta och vi jobbar intensivt tillsammans med underleverantören för att se till så alla kunder ska återfå full funktionalitet.

Vi ser väldigt allvarligt på detta och beklagar de olägenheter det skapar. Till dess att felet är avhjälpt uppmanar vi våra kunder att uppsöka wifi.

Detta pressmeddelande kommer kompletteras allteftersom ny information finns att delge.

Tele2s presstjänst för media och journalister
+46 8 121 47 400         
                                        

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV. 
Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i åtta länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2017 omsatte bolaget 25 miljarder kronor och presenterade en EBITDA på 6,4 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2017. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna.

Taggar:

Exit mobile version