Gröna Lund och Heineken lanserade det nya nattklubbskonceptet NIGHT RIDER för en vecka sedan – en unik möjlighet att uppleva nöjesparken nattetid som man aldrig tidigare sett tivolit. Initialt släpptes biljetter till sex kvällar i augusti och september, som sålde slut på endast några timmar. Efter ett stort tryck i sociala medier och från nöjesparkens gäster, släpps idag ytterligare 3000 biljetter fördelat på tre lördagar, 21/8, 28/8 och 4/9.
Biljetter
Biljetterna till de nya NIGHT RIDER-kvällarna släpps idag, den 23 juli, och det finns endast 1000 platser per kväll (åldersgräns 23 år).
Lördag 21 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Lördag 28 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Lördag 04 september – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Här kan du läsa mer om nattklubbskonceptet NIGHT RIDER på Gröna Lund med Heineken som exklusiv dryckespartner. Boka dina biljetter här.
För mer information kontakta:
Annika Troselius, Informationschef, Gröna Lund
Telefon: 070-858 00 50
E-mail: annika.troselius@gronalund.com
Johanna Pihl, Brand Manager, Spendrups
Telefon: 073-360 81 67
E-mail: johanna.pihl@spendrups.se
Om Heineken
Heineken som skapades 1873 är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken i så gott som alla länder och ses som världen mest värdefulla internationella premiumölvarumärke. Överallt i världen bryggs Heineken med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid korn, humle, vatten och den hemliga A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande Heinekensmak var de än går. Heineken är ett globalt varumärke som finns i över 179 länder med en global marknadsandel på över 20%. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken av Spendrups.
Om Gröna Lund
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 30 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. 2019 hade tivolit ca 1600 anställda under säsongen och över 1,6 miljoner besökare, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.