Tanalys

Efter rekordtryck på biljetter – Gröna Lund och Heineken adderar tre kvällar till NIGHT RIDER

Gröna Lund och Heineken lanserade det nya nattklubbskonceptet NIGHT RIDER för en vecka sedan – en unik möjlighet att uppleva nöjesparken nattetid som man aldrig tidigare sett tivolit. Initialt släpptes biljetter till sex kvällar i augusti och september, som sålde slut på endast några timmar. Efter ett stort tryck i sociala medier och från nöjesparkens gäster, släpps idag ytterligare 3000 biljetter fördelat på tre lördagar, 21/8, 28/8 och 4/9.

– Vi är så glada över det engagemang och det bemötande som NIGHT RIDER fått! Efter att biljetterna sålde slut på nolltid blev vi överrösta med önskemål om att öppna upp under fler kvällar, från gäster som inte hann få tag i en biljett. Därför känns det väldigt kul att nu kunna erbjuda denna oförglömliga upplevelse till ännu fler, när vi erbjuder NIGHT RIDER under ytterligare tre kvällar, säger Magnus Widell, VD på Gröna Lund.

Biljetter
Biljetterna till de nya NIGHT RIDER-kvällarna släpps idag, den 23 juli, och det finns endast 1000 platser per kväll (åldersgräns 23 år).
Lördag 21 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Lördag 28 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Lördag 04 september – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)

Här kan du läsa mer om nattklubbskonceptet NIGHT RIDER på Gröna Lund med Heineken som exklusiv dryckespartner. Boka dina biljetter här.
 

För mer information kontakta:
Annika Troselius, Informationschef, Gröna Lund
Telefon: 070-858 00 50
E-mail: annika.troselius@gronalund.com

Johanna Pihl, Brand Manager, Spendrups
Telefon: 073-360 81 67
E-mail: johanna.pihl@spendrups.se
 

Om Heineken
Heineken som skapades 1873 är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken i så gott som alla länder och ses som världen mest värdefulla internationella premiumölvarumärke. Överallt i världen bryggs Heineken med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid korn, humle, vatten och den hemliga A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande Heinekensmak var de än går. Heineken är ett globalt varumärke som finns i över 179 länder med en global marknadsandel på över 20%. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken av Spendrups.

 

Om Gröna Lund
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 30 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. 2019 hade tivolit ca 1600 anställda under säsongen och över 1,6 miljoner besökare, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.

Exit mobile version