Tanalys

ELKO och Solar i samarbete för Mustaschkampen 2024

I år är det sjunde året i rad som ELKO är med och stödjer Mustaschkampen. ELKO skänker 25 000 kronor och tillsammans med Solar, 20 kronor för varje såld Solar Fastbox under oktober och november. Beloppet går oavkortat till att stödja forskningen mot prostatacancer.

Mustaschkampen firar i år 10-års jubileum i Prostatacancerförbundets regi. Målsättningen med den årligen återkommande kampanjen är att lyfta medvetandet kring prostatacancer och manlig hälsa.

Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom, cirka 10 000 män får diagnosen varje år och av dessa avlider 2 200. Hälften skulle kunna räddas om det blev obligatoriskt med allmän screening av prostatacancer. Detta är därför den viktigaste frågan som vi arbetar för, säger Per-Anders Nygård kampanjledare Mustaschkampen.

Öka allmänhetens kunskap

Prostatacancerförbundet har fokus på opinionsbildning och att öka allmänhetens kunskap, samla in pengar till forskningen och få alla män som fyllt 50 år att testa sig med ett PSA-blodprov. En tidig upptäckt av prostatacancer räddar liv och idag lever 130 000 män i Sverige med diagnosen.

Uppmärksamheten som vi skapar är minst lika viktig som summan pengar vi samlar in. Över 500 företag och en stor mängd privatpersoner är med och bidrar i Mustaschkampen varje år. ELKO är nu med oss för sjunde gången och vi är mycket tacksamma för samarbetet. De har under åren verkligen sett till att uppmärksamma Mustaschkampen på ett fantastiskt sätt, i kampanjer, med speciella produkter samt medverkan på mässor och andra events, säger Per-Anders.

För oss är det viktigt att också ta ett samhällsansvar, ge tillbaka och stödja våra kunder. Prostatacancer är en sjukdom som kan drabba vem som helst och vi vill därför medverka till att så många som möjligt testar sig i tid. Att vi är med i Mustaschkampen har gett mycket bra gensvar bland våra kunder och vi är glada att så många ställer upp varje år och hjälper till att bidra. Vi är också stolta att även i år vara med i kampanjen tillsammans med vår grossist Solar, säger Agata Lipowska, channel marketing ELKO AB.

20 kronor för varje såld Fastbox

I årets kampanj skänker alltså ELKO tillsammans med Solar 20 kronor för varje Fastbox som säljs under oktober och november. Fastbox är Solars transporttjänst, som innebär att om elinstallatören beställer materiel, så blir det utkört till arbetsplatsen, i ett visst område, inom en timme. Pris från 139 kronor.

Fastbox används idag allt mer då installatören spar tid samtidigt som det är en hållbar lösning som minskar CO2-utsläppen. Vi har varit med i Mustaschkampen tillsammans med ELKO under flera år med mycket gott resultat. Tillsammans har vi fått stor uppmärksamhet i flera gemensamma marknadsaktiviteter samt vid kundbesök. Detta har gjort att vi under åren kunnat samla in en stor summa pengar till stöd för Mustaschkampen, kommenterar K-G Brattfors, marknadschef Solar Sverige AB.

”För oss är det viktigt att också ta ett samhällsansvar, ge tillbaka och stödja våra kunder.”

Läs mer om Mustaschkampen.

Exit mobile version