Tanalys

ELLE Norge inspirerar läsare med liveshopping från Streamify

Världens största modemagasin ELLE har inspirerat läsare i pappersformat i decennier. Den klassiska tidningen har sedan lång tid tillbaka även ett starkt digitalt fokus genom sin inspirerande modeplattform. Nu tar de steget att testa formatet liveshopping, där läsare blir till tittare och bjuds in i magasinets värld, live. I sin digitala tillväxtresa väljer nu ELLE i Norge Streamify som leverantör av liveshopping-plattform.

​​​

– ”Detta är en ny möjlighet för oss att engagera läsaren på ett interaktivt sätt. Det ger oss en ny kanal där vi kan kommunicera och bjuda in våra läsare till ELLEs värld på ett personligt sätt och hitta nya vägar att inspirera till mode, skönhet och livsstil på”, säger Petra Middelthon, chefredaktör på ELLE Norge.

ELLE ser att konceptet med liveshopping kan addera ytterligare dimensioner och bidra till att stärka varumärkets närvaro och relevans gentemot sin målgrupp. Tillsammans med influencers eller andra personer med stark påverkan kan de dessutom erbjuda sina annonsörer en helt ny form av digital närvaro som erbjuder en kanal in till nya potentiella kunder och inte minst en möjlighet att positionera sig bland läsarna hos ELLE. Med sitt starka varumärke och med sin solida produkt i grunden hoppas nu ELLE att liveshopping som kanal kan bidra till ytterligare en del i utbudet.

– ”Väldigt roligt att få göra detta ihop med Streamify som vi haft ögonen på en del tidigare. På mindre än 14 dagar kunde vi gå från att etablera kontakt till att ha ett färdigt event och processen var lugn och trygg för både oss och annonsören. Vi har gjort en del liveshopping generellt genom United Influencers i Sverige och det är oerhört roligt att komma igång med att få stå värd för detta på ELLE Norges sajt. Särskilt kul att få komma så nära konsumenten och faktiskt få se konverterande effekter i realtid”, tillägger Jakob Wigselius, VD på United Influencers Scandinavia som har ELLE Norge i sitt utbud.

Influencers & liveshopping skapar relevans för målgruppen

Lifeshopping-eventet sändes på elle.no i samarbete med ett välkänt modeföretag och leddes av ELLE-redaktionen tillsammans med moderedaktören Caroline Skjelbred och modeprofilen Janka Polliani. Under sändningen visades produkter upp tillsammans med möjligheten för tittarna att handla direkt i sändningen. Tittarna gavs också tillfälle att ställa frågor till programledarna live via chatten.

– “Vi är otroligt glada över att tillsammans med UI Publishing AS och ELLE Norge inspirera läsaren och målgruppen på ett helt nytt sätt. Liveshopping som koncept för att levandegöra innehållet i ett magasin, och på sajt, känns som helt rätt väg att gå”, säger Rickard Lönn, Head of Sales @ Streamify

Avtalet kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Taggar:

Exit mobile version