Elon har tilldelats utmärkelsen ImBox Customer Service Awards 2022, ett pris som delas ut av ImBox och som fokuserar på att lyfta fram landets bästa kundtjänster. I motiveringen lyfts bland Elons innovativa kundservice.
Elon har under lång tid utmärkt sig på marknaden med stark lokal närvaro och butiker runt om i landet. Närvaron innebär att företagets medarbetare alltid finns nära människor i vardagen. Men företaget satsar också mycket på att vara tillgänglig i andra kanaler, från telefon och mail till chatt. Det är dessa insatser som nu prisas av ImBox.
”Det är våra medarbetare som bygger företaget och kundupplevelsen”, säger Stefan Lebrot, VD på Elon. ”Utmärkelsen är ett kvitto på det fantastiska arbete våra medarbetare gör för att vägleda kunder till bästa möjliga köpupplevelse,”
Motiveringen till priset lyder:
“Genom sitt föredömliga användande av ImBox tjänster, har Elonärats med utmärkelsen ImBox Customer Service Awards 2022.Mottagarna av utmärkelsen, som verkar inom en bredd av branscher, visar på ett utmärkande och innovativt sätt vad kundservice, kundfokus och kundupplevelse är – på riktigt och ger alltså kundservice i världsklass! Att erbjuda snabb, personlig och tydlig service gentemot sina kunder, är något de alla har som gemensam nämnare. Oavsett kanal hjälper pristagarna framgångsrikt sina kunder, där kundbemötandet kan ges i uttryck av såväl ett snabbt hej i chatten som ett dynamiskt och användarvänligt formulär.
Vidare uppvisar mottagarna av ImBox Customer Service Awards en hisnande statistik. De ger kunderna det lilla extra genom att kreativt använda ImBox tjänster på samma gång som de inte ruckar på tydligheten och användarvänligheten. Summa summarum nyttjar vinnarna ImBox tjänster på ett exemplariskt vis, där de ska ses som förebilder i att alltid hjälpa och bemöta sina kunder på bästa tänkbara sätt i det digitala mötet.”
Förutom Elon, har varumärken som Apohem, Skincity, Gina Tricot och Lensway mottagit årets utmärkelse.
För mer information kontakta
Camilla Waldmark PR & kommunikationsansvarig Elon Group
Växel: +46 (0)10 220 40 00
Mobil: +46 (0)70 570 11 94
camilla.waldmark@elongroup.se