Connect with us

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nacka kommun får stöd för fortsatt klimatarbete inom Viable Cities

Published

on

By

Energimyndigheten har beviljat stöd för fortsatt arbete med Klimatneutrala Nacka 2030 inom ramarna för Viable Cities tredje programomgång. Detta möjliggör att Nacka kommun, i samarbete med Daily Innovation, Linköpings Universitet och WWF, kan växla upp det viktiga klimat- och miljöarbetet framåt. Projektet pågår från december 2024 till oktober 2027 och möjliggör nya initiativ och samverkan för en hållbar framtid.

Stödet innebär att Nacka kommun kan fortsätta fokusera på innovativa lösningar och strategiska satsningar inom ramen för Viable Cities. Nu kan klimat- och miljöarbetet i kommunen ta nya kliv och aktivera hela samhället.

Trappar upp klimat- och miljöarbetet

– Vi kommer att fokusera på att hitta de bästa och mest effektfulla aktiviteterna för att nå högt ställda klimat- och miljömål. Alla kommer att behöva vara med och bidra. Tillsammans ska vi se till att Nacka minskar klimatpåverkan, ökar den biologiska mångfalden och anpassas till ett förändrat klimat. Under 2025 höjer vi ambitionerna och det ser vi verkligen fram emot, säger Charlotte Persson, klimat- och miljödirektör i Nacka kommun.

Nacka kommun arbetar för att skapa en hållbar och trivsam miljö för sina invånare. Genom samverkan och innovationskraft strävar kommunen efter att vara en föregångare inom naturvård och klimatneutral stadsutveckling.

För mer information, kontakta:

Sophie Giers Arekrans
processledare för Viable Cities i Nacka kommun
070-431 96 24

sophie.giersarekrans@nacka.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Flaggningsmeddelande – VD ökar sitt innehav i Alteco Medical AB

Published

on

By

Bolaget har erhållit information om att bolagets VD och huvudägare Anders Althin har ökat sitt innehav i Alteco Medical AB till över 90% genom köp av aktier. Före köpet ägde Anders 11 772 602 aktier privat och via bolag 84 567 475 aktier, totalt 96 340 077 aktier. Detta motsvarar 89,88 % av kapital och röster. Efter köpet äger Anders 11 939 268 aktier privat och via bolag 84 567 475 aktier, totalt 96 506 473 aktier. Detta motsvarar 90,04 % av kapital och röster.

Anders Althin har för avsikt att genomföra en tvångsinlösen av resterande aktier.

För mer information, vänligen kontakta

VD Anders Althin 

Tel: 0709-37 02 53

E-post: anders@flamingon.se

Alteco Medical AB från Lund, Sverige är ett ISO 13485-certifierat medicintekniskt företag som grundades 2002. Vår produkt Alteco LPS Adsorber tar bort endotoxin (lipopolysackarid, LPS) från patientens blodomlopp. Alteco LPS Adsorber bygger på en unik blodreningsteknik och används som en tilläggsterapi vid sepsis för att behandla endotoxemi (höga nivåer av endotoxin). Detta kan bidra till att stabilisera patienten i den akuta situationen när traditionell medicinsk behandling är otillräcklig. Sepsis är kroppens överväldigande och livshotande inflammatoriska svar på infektion som kan leda till vävnadsskador, organsvikt, amputationer och död. Det är en av de vanligaste dödsorsakerna inom modern intensivvård, och med nästan 49 miljoner fall av sepsis och 11 miljoner dödsfall per år – eller 1 av 5 – tror man nu att sepsis dödar fler människor än cancer. Endotoxin är den toxiska delen av gramnegativa bakterier, men endotoxemi förekommer ofta hos sepsispatienter oavsett typ av infektion. Alteco LPS Adsorber, tillgänglig på marknaden sedan 2007, bryter kedjan av immunsystems överreaktioner genom att ta bort endotoxin från patientens blodomlopp under extrakorporeal behandling. Produkten är en medicinteknisk produkt (klass IIa) som använder en syntetisk peptid för att på ett säkert sätt adsorbera cirkulerande endotoxin och hjälpa till att stabilisera patientens hemodynamiska parametrar.

Alteco Medical – removing the threat

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coops EVM fortsätter att gå rent

Published

on

By

För tredje gången under senaste halvåret lyfts en produkt från Coops rengöringssortiment under egna varumärkena fram i ett konsumenttest. Coop fläckborttagning utses till bäst i test.

Det är ansedda konsumenttidningen Råd & Rön som den här gången testat, via labbexpertis, hur väl fläckborttagningsmedel på marknaden verkar på fläckar från bläck, rödvin, kaffe, mjölkchoklad, balsamvinäger och currysås. Coop fläckborttagnin vinner testet med ett par poängs marginal till tvåan Grumme, och en bra bit ner till husmorsknep som bikarbonat och citron.

Tidningen anser att Coop fläckborttagning dessutom är tydligast av undersökta varumärken med information på förpackningen. Coop fläckborttagning är såväl Svanen-märkt samt har en UFI-kod. Coop fläckborttagning får toppbetyg (9/9) för sin effekt mot fläckar av tomatsås, currysås, för sin läsbarhet på förpackningen, ingredienslistan samt avsaknaden av oönskade ämnen.

Allrengöring, köksrengöring och nu fläckborttagning. Om man vill göra rent hemmet till vinterns tillställningar, familjehögtider och efter julbak så känns ett besök i närmaste Coop-butik som ett val att rekommendera. Produkterna finns klassade i de flesta av våra butiker och hittas även på coop.se, säger Minna Björklund, chef sortiment EVM på Coop Sverige.

I testet användes fläckborttagarna på tygremsor med flera olika typer av fläckar. Tre tidsramar testades: efter två timmar, efter tre dagar och med helt intorkade fläckar. Därefter tvättades remsorna i maskin. Resultatet mättes sedan i en spektrofotometer för att räkna ut hur mycket av fläcken som försvunnit.

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.