Tanalys

Fastighetsbyrån tar nya digitala steg med app och Visningshjälpen

Fastighetsbyrån, Sveriges största mäklarföretag, fortsätter sin digitala utvecklingsresa med två nyheter. Företaget lanserar nu sin egen app där alla kundernas digitala tjänster samlas. I appen finns också nyheten Visningshjälpen som ska förenkla och förbättra för spekulanter som går på visningar.

Sedan 2018 har Fastighetsbyrån gjort en tydlig satsning på utveckling av digitala tjänster för att underlätta processen före, under och efter ett bostadsbyte. Bland annat har tjänster som Säljcoachen, Köpcoachen, Min hemsida, digital live-visning och mötesbokning på hemsidan lanserats. Nu samlas alla kundernas digitala tjänster i appen ”Fastighetsbyrån” där användarna även hittar nyheten Visningshjälpen.

Från visningsstress till visningskoll 
För att underlätta bostadsletandet lanseras nu Visningshjälpen där spekulanterna bland annat ser sin visningskalender och kan favoritmarkera, utvärdera och jämföra bostäder.

Fastighetsbyråns app ”Fastighetsbyrån” finns tillgänglig i Appstore och Googleplay. I appen samlas tjänster för spekulanter, säljare och köpare:

I appen finns Visningshjälpen där användaren kan:

För mer information kontakta gärna:
Lovisa Hellström, Chief Product Officer (CPO) Digitala kundplattformar, Fastighetsbyrån
Tel: 070-585 00 87
E-post:
lovisa.hellstrom@fastighetsbyran.se

Johan Vesterberg, PR & kommunikationschef, Fastighetsbyrån
Tel: 0708-20 44 34

E-post: johan.vesterberg@fastighetsbyran.se

Mäklarföretaget Fastighetsbyrån ingår i Swedbank-koncernen och har cirka 1 600 medarbetare på 260 franchiseägda kontor runt om i Sverige. Under 2022 gjorde företaget cirka 41 000 bostadsaffärer och är därmed marknadsledare på den svenska bostadsmarknaden. Företaget har även verksamhet utomlands med cirka 100 medarbetare i Spanien och Portugal.

Exit mobile version