Tanalys

Fastighetsbyrån väljer Åkestam Holst NoA

Efter en omfattande byråpitch väljer Fastighetsbyrån, Sveriges största mäklarföretag, Åkestam Holst NoA som ny kommunikationsbyrå. Det första uppdraget blir att ta fram ett nytt, långsiktigt kommunikationskoncept som tydligt visar vad som särskiljer Fastighetsbyrån från andra mäklarföretag.

Efter en omfattande pitch under våren har nu Fastighetsbyrån valt ny leadbyrå – Åkestam Holst NoA. Tillsammans med den nya byrån vill Fastighetsbyrån bli tydligare och mer långsiktiga i sin marknadsföring och kommunikation. Det första uppdraget för byrån blir att ta fram ett särskiljande koncept för att hålla ihop både reklam och kommunikation i alla kanaler.

Tidigare i år valde även Swedbank, Fastighetsbyråns ägare, att byta byrå till Åkestam Holst NoA.

Arbetsgrupp Åkestam Holst:

Lisa Voltaire, Client Director
Camilla Ryttare, Account Manager
Harald Larsson, Planner
Caroline Andersson, Art Director
Stephanie Moradi, Copywriter
Rosanna Hagald, Social Media Specialist

Team på Fastighetsbyrån:

Ulrika Lorentzi, Chef Marknad & Kommunikation
Annika Andersson, Reklamchef
Johanna Lidefelt, Ansvarig analys och kundinsikter
Johan Vesterberg, PR & kommunikationschef

För mer information kontakta gärna:
Ulrika Lorentzi, Chef Marknad & Kommunikation på Fastighetsbyrån.
Tel: 070-891 92 01
E-post: ulrika.lorentzi@fastighetsbyran.se

Johan Östlund, CEO, Åkestam Holst NoA
Tel: 070-112 14 41
E-post: johan.ostlund@akestamholst.se

Johan Vesterberg, PR & kommunikationschef, Fastighetsbyrån
Tel: 08-54 54 55 28, 0708-20 44 34
E-post: johan.vesterberg@fastighetsbyran.se

Mäklarföretaget Fastighetsbyrån ingår i Swedbank-koncernen och har cirka 1 600 medarbetare på 260 franchiseägda kontor runt om i Sverige. Under 2021 gjorde företaget cirka 49 000 bostadsaffärer och är därmed marknadsledare på den svenska bostadsmarknaden. Företaget har även verksamhet utomlands med cirka 100 medarbetare i Spanien och Portugal.

Exit mobile version