Connect with us

Marknadsnyheter

Fler verksamheter öppnar i Scandinavian XPO

Published

on

Inför Regeringskansliets hyresperiod av mötes- och evenemangsarenan Scandinavian XPO i Explore Arlandastad har fastigheten genomgått ett omfattande modernisering och inkluderar ett attraktivt utbud av service och verksamheter för besökarna och området i stort. Nytt på plats från den 17 januari är en libanesisk bistro, co-working, ett träningscenter för golf samt en boulebana.

Med start från 17 januari kommer Scandinavian XPO:s besökare kunna ta del av de nya verksamheterna som är Co-working By Stockholm Hotel Apartments, Angelos Bistro & Café och Impa Golf. Här kan du äta frukost, lunch och middag i en nyöppnad restaurang, arbeta i de nya kontorsrummen eller hyra ett mindre eller större konferensrum skräddarsytt utifrån dig och ditt företags behov.

– Nu gör vi mer för att locka ännu fler till en plats som redan idag attraherar människor! Förutom befintliga alternativ för konferenser och event i olika storlekar blir det en attraktiv plats för människor att mötas, äta, umgås, uppleva, övernatta och arbeta. Den dynamiska miljön kommer locka besökare olika tider på dygnet. Läget är dessutom bästa tänkbara mitt emellan Stockholm och Uppsala, nära Stockholm Arlanda Airport och med goda parkeringsmöjligheter, säger Catharina Sjömark affärsutvecklare för Explore Arlandastad som ägs av Arlandastad Group.

Den södra delen av Scandinavian XPO har ett stort ljusinsläpp med omfattande takhöjd och utrymme för bland annat pop-up lösningar, sittplatser och andra aktiveringsytor. Den södra delen i Scandinavian XPO har fått namnet Plaza XPO och har plats för verksamheter som bland annat vill visa upp sig under Sveriges ordförandeskap och ge området ett bredare utbud inom såväl restaurang, boende och träning. Lokalernas färg- och materialval inspirerats av den nordiska skogen och jordnära färgsättningar. De offentliga ytorna som binder ihop de olika lokalerna kommer göra det möjligt för etableringar och rörelse.

Övernattningsmöjligheter finns också i form av ett lägenhetshotell med 130 rum med eget kök och tillgång till tvättrum som drivs av Stockholm Hotel Apartments. Passar dig som vill bo längre eller kortare period i området med närhet till det nya utbudet, Stockholm Arlanda Airport med mera.

Libanesisk restaurang öppnar i Scandinavian XPO – Angelos Bistro
Från och med den 17 januari kan du njuta av en härlig frukost, lunch eller middag i de nyrenoverade ljusa lokalerna. Eller varför inte boka in dig och ditt sällskap på en à la carte-middag? Angelos Bistro serverar klassisk frukost med smörgåsar och dryck, men också klassiska favoriter från det libanesiska köket. Här kan du ta en paus under din arbetsdag eller titta förbi om du är i krokarna. Oavsett om du är på väg till eller från Stockholm Arlanda Airport, arbetar eller bor i området eller är på ett event i Scandinavian XPO eller annan lokal i Explore Arlandastad.

Restaurangen har öppet vardagar mellan 8-15:00, medan á la carte-middagar bokas i förväg per mejl angelosbistro.arlandastad@hotmail.com eller telefon 070-453 67 87 till Angelos Bistro. 

Co-working By Stockholm Hotel Apartments

Mellan 17 januari – 15 juni kan du arbeta i vår nya konferens och co-working-yta i samma byggnad som Scandinavian XPO. I en ombonad och väldesignad miljö kan du både arbeta enskilt, ha mindre och större möten med upp till 100 sittplatser. I direktanslutning till Angelos Bistro finns allt som kan tänkas för en bekväm arbetsplats med många tillgängliga parkeringsplatser precis utanför dörren. Du kan välja att boka med eller utan mat, heldag eller halvdag eller kanske bara någon enstaka timme. Co-working By Stockholm Hotel Apartments erbjuder tillgång till 14 bokningsbara moderna tysta mötesrum för alltifrån sex personer och uppemot 100 personer i lokalens stora aula. Du kan även boka en plats för dagen, flera dagar eller ett rum en längre tid för dig och ditt företag. Du bokar direkt via Stockholm Hotel Apartment antingen via mejl arlandaxpo@stockholmhotelapartments.se och telefon 073 957 4827.

Stockholm Hotel Apartments Arlanda XPO

I Scandinavian XPO finns Stockholm Hotel Apartment Arlanda XPO. Ett lägenhetshotell med 130 rum perfekt för att bo bekvämt med eget kök och tillgång till tvättrum. Oavsett om din vistelse är någon natt, några veckor eller flera månader. I priserna ingår veckostäd, sänglinne, handdukar och flyttstäd. Bo en natt, några veckor, eller flera månader. När du bor hos dem kan du parkera din bil på Flygets Långtidsparkering som ligger precis intill. Då ingår det shuttlebuss till och från Stockholm Arlanda Airport. De hjälper gärna dig för att skräddarsy boende efter dina önskemål och tankar.

För mer information och för att boka gå in på deras hemsida, stockholmhotelapartments.se/ARLANDA-XPO. Gällande vistelser längre än sju dagar är ett tips att kontakta Stockholm Hotel Apartment Arlanda XPO per telefon +46 (0)8 128 888 80 eller mejl arlandaxpo@stockholmhotelapartments.se för fördelaktiga priser.

Träna och spela golf hos nystartade IMPA Golf – Improve & Perform Academy

I en rymlig lokal i Scandinavian XPO Plaza öppnar IMPA Golf deras första träningscenter, IMPA Golf XPO. Här kan du utveckla ditt spel med hjälp av världsledande teknologi från Foresight Sports. På plats finns fyra svingstudios som du kan boka för egenträning och spel. Du kan också boka lektion med tränare Carl Fredrik Järrel, en av grundarna till IMPA Golf. Satsningen fortsätter under sommaren 2023 då man inleder ett samarbete med Arlandastad Golf för att erbjuda sina tjänster året om. För mer information och bokning, besök impagolf.com

Sveriges ordförandeskap i Europeiska Kommissionen

Den 1 januari – 30 juni 2023 är Sverige ordförande i EU:s ministerråd. Ordförandeskapet innebär att Sverige under sex månader planerar och leder arbetet i ministerrådet samt att Sverige företräder rådet i förbindelserna med övriga EU-institutioner. På Sveriges ordförandeskaps hemsida, sweden2023.eu, hittar du mer information och ordförandeskapsperiodens inplanerade konferenser, möten och workshops. 

Scandinavian XPO – Nordens närmaste mötesplats

Scandinavian XPO är en mötes- och evenemangsarena i Explore Arlandastad. Här finns flexibla ytor anpassade för alla typer av möten mellan människor; Stora evenemangs- och mässhallar. Konferenslokaler, hotell och restauranger. Service och aktiviteter för hälsosamma, omväxlande möten. Allt fem minuter från Stockholm Arlanda Flygplats. Scandinavian XPO är Nordens närmaste mötesplats. I Scandinavian XPO:s södra del, Plaza XPO, finns det möjlighet att skräddarsydda lokaler för olika verksamheter. Stora som små. Läs mer och boka ditt nästa evenemang på scandinavianxpo.com

Nyfiken på att etablera dig i området, eller vill du veta mer om utvecklingen av Scandinavian XPO och Explore Arlandastad?
Kontakta Explore Arlandastads Affärsutvecklare, Catharina Sjömark.

catarina.sjomark@arlandastad.se
0706-69 10 10

För pressfrågor kontaktar du
Sara Johansson
Kommunikationschef, Arlandastad Group

Press@arlandastad.se

Explore Arlandastad är ett unikt, 2,9 miljoner kvm stort område i hjärtat av expansiva
Mälardalen. Området ägs och förvaltas av Arlandastad Group, specialister på att identifiera strategiska markområden och utveckla fastigheter till dess fulla potential. Med 20 minuter till Uppsala, 25 minuter till Stockholm och 5 minuter till Arlanda flygplats är Explore Arlandastad nära både Sverige och världen. En accelerator för idéer och verksamheter som behöver utrymme att tänka stort.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

God säkerhet och förbättrad erektionsförmåga rapporteras från Dicots fas 1-studie

Published

on

By

Pressmeddelande: Uppsala, 23 april 2024.  Dicots avslutade kliniska fas 1-studie visar att bolagets läkemedelskandidat LIB-01 har en mycket god säkerhetsprofil vilket var studiens primära syfte. Utöver detta kan bolaget utläsa en effektsignal från studien där deltagare rapporterat en förbättrad erektionsförmåga som i vissa fall kvarstod 28 dagar efter första dos.

Det primära syftet med Dicots fas 1-studie har varit att studera erektionsläkemedelskandidaten LIB-01s säkerhetsprofil i människa. I januari meddelande Dicot om goda resultat från den första delen där deltagarna fått singeldosering (en s.k. SAD-studie). Dicot har nu låst databasen för studiens avslutande del där deltagarna givits upprepad dosering (en s.k. MAD-studie).

Utifrån dagens utläsning av data kan bolaget nu meddela att LIB-01 sammantaget uppvisade en mycket god säkerhetsprofil. Inga allvarliga biverkningar förekom och ingen deltagare avbröt studien p.g.a. biverkningar. Endast enstaka och milda biverkningar sågs hos de deltagare som fått LIB-01.

Dicot kan också utläsa en effektsignal från MAD-delen, där 24 stycken i övrigt friska män med erektionssvikt deltog och blev doserade under tre dagar. En förbättrad erektionsförmåga har rapporterats, vilket fångats upp genom självskattningsformulär och stöds av objektiva mätningar med hjälp av en RigiScan®-enhet. Deltagare har också uppgett att den förbättrade erektionsförmågan varit långvarig. I vissa fall kvarstod effekten vid studiens slut, d.v.s. 28 dagar efter första dosering.

Senare under andra kvartalet kommer Dicot att kunna ge en fördjupad resultatsammanfattning där ovanstående resultat presenteras mer i detalj.

De explorativa effektmätningarna kommer ge betydelsefullt underlag inför utformningen av bolagets planerade fas 2a-studie. Den effektsignal Dicot noterat behöver verifieras i en klinisk fas 2a-studie där en större grupp deltar, för att ge statistiskt säkerställda resultat. Studien är planerad att starta under andra halvan av 2024.

Jag är mycket imponerad av Dicots fas 1-resultat. Säkerhetsdata för LIB-01 ser mycket bra ut, vilket är avgörande för ett läkemedel mot erektil dysfunktion (ED). Och det faktum att effekten i vissa fall kvarstod i minst fyra veckor efter en 3-dagars behandling är unikt och har aldrig rapporterats för ett ED-läkemedel”, kommenterar Professor François Giuliano, urolog och specialist inom manlig sexuell hälsa samt tidigare ordförande för European Society of Sexual Medicine.

Det har gått 26 år sedan en ny klass av orala läkemedel mot erektil dysfunktion godkändes. LIB-01 tycks ha potential att positionera sig som ett nytt förstahandsval vid behandling av erektionssvikt. Resultaten visar på utmärkt säkerhet och ger tidiga indikationer på lång verkningstid och återställd erektil funktion”, kommenterar Harin Padma-Nathan, MD, tidigare professor i urologi, University of Southern California, ansvarig studieläkare för Viagra och Cialis.

Vårt mål har hela tiden varit att utveckla en helt ny generation långtidsverkande erektionsläkemedel som inte ger några störande biverkningar. Dessa resultat demonstrerar tydligt och klart att vi är på väg mot det målet vilket skulle göra stor skillnad för drabbade män och par. Det här är en mycket stor dag för Dicot”, kommenterar Dicots vd Elin Trampe.

Denna information är sådan som Dicot AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-04-23 18:10 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Elin Trampe, vd
Telefon: +46 72 502 10 10
E-post: elin.trampe@dicot.se

Om Dicot AB

Dicot utvecklar läkemedelskandidaten LIB-01 vilket förväntas bli ett potensläkemedel för att bättre behandla erektionssvikt och tidig utlösning. Ambitionen är att skapa ett läkemedel med betydligt längre verkningstid och långt färre biverkningar, jämfört med de läkemedel som nu finns på marknaden. Idag lider över 500 miljoner män av dessa sexuella dysfunktioner och marknaden är värderad till cirka 80 miljarder SEK. Dicots huvudstrategi är att utveckla LIB-01 i egen regi till och med klinisk fas 2a-studie och därefter i partnerskap med större etablerade läkemedelsföretag finansiera och utveckla LIB-01 vidare till ett registrerat läkemedel för världsmarknaden.

Dicot är listat på Spotlight Stock Market och har cirka 5 500 aktieägare. För mer information se www.dicot.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Legres AB (publ) publicerar årsredovisning för 2023

Published

on

By

Legres årsredovisning, som även innehåller en hållbarhetsredovisning, finns nu tillgänglig på sergel.com.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Legres AB (publ) ska offentliggöra
enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande den 23 april kl. 18.00.

Fakta om Legres AB (publ)
Legres AB (publ) är moderbolag för Sergelbolagen i Norden. Koncernen har 281 medarbetare och består av Sergel Kredittjänster AB i Sverige, Sergel Oy i Finland, Sergel Norge AS och Sergel A/S i Danmark. Sergel erbjuder kredit-, inkasso- och reskontratjänster samt betal- och meddelandetjänster.

För ytterligare information kontakta:
Klaus Reimer vd, +45 40 99 55 25, klaus.reimer@sergel.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

KALLELSE TILL ÅRSSTÄMMA I MYSAFETY GROUP AB

Published

on

By

Aktieägarna i mySafety Group AB, org.nr 556313-5309 (”Bolaget”), kallas härmed till årsstämma den 23 maj 2024 klockan 11.00 hos Advokatfirman Schjødt, Hamngatan 27 i Stockholm. Inregistrering till stämman börjar klockan 10.30.

Rätt att delta och anmälan

Rätt att delta i årsstämman har den som

dels                är införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken den 15 maj 2024,

dels                anmält sig till Bolaget senast den 17 maj 2024 under adress mySafety Group AB, ”Årsstämma”, Rådmansgatan 40, 113 57 Stockholm, eller per telefon 08 – 446 55 00 eller via e‑post info@empirgroup.se. I anmälan ska uppges namn eller firma, personnummer eller organisationsnummer, adress, telefonnummer, aktieinnehav och eventuella biträden (högst två).

Förvaltarregistrerade aktier

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att få delta i stämman och utöva sin rösträtt, tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn i aktieboken hos Euroclear (s.k. rösträttsregistrering). Framställningen av bolagsstämmoaktieboken per avstämningsdagen den 15 maj 2024 kommer att beakta rösträttsregistreringar som har gjorts senast den 17 maj 2024. Det innebär att aktieägaren i god tid före denna dag måste begära att förvaltaren genomför sådan rösträttsregistrering.

Ombud m.m.

Aktieägare som företräds av ombud ska utfärda fullmakt för sådant ombud. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska bestyrkt kopia av registreringsbevis för den juridiska personen, som utvisar behörighet att utfärda fullmakten, bifogas. Fullmakten i original samt eventuellt registreringsbevis bör i god tid före stämman insändas till mySafety Group AB, Rådmansgatan 40, 113 57 Stockholm. Fullmakt får inte vara äldre än ett år om det inte anges längre giltighetstid i fullmakten (högst fem år). Fullmaktsformulär finns tillgängligt på Bolagets webbplats, investor.mysafety.se.

Förslag till dagordning

  1. Stämmans öppnande
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd
  4. Godkännande av dagordning
  5. Val av en eller två justeringsmän
  6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse. I anslutning därtill:
  1. Verkställande direktörens anförande
  2. Revisorns redogörelse för revisionsarbetet
  1. Beslut om:
  1. fastställande av resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning
  2. resultatdisposition enligt den fastställda balansräkningen
  3. ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktören
  1. Valberedningens redogörelse för sitt arbete och förslag
  2. Fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter, samt revisorer och revisorssuppleanter
  3. Fastställande av arvoden till styrelse och revisorer
  4. Val av styrelseordförande, övriga styrelseledamöter och styrelsesuppleanter, samt revisorer
  5. Beslut om godkännande av instruktion för valberedningen
  6. Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare
  7. Beslut om godkännande av ersättningsrapport
  8. Beslut om ändring av bolagsordningen
  9. Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission
  10. Beslut om bemyndigande för styrelsen att beslut om förvärv och överlåtelse av egna aktier
  11. Stämmans avslutande

Valberedningens förslag

Punkterna 2 och 10, 11, 12, 13 – Ordförande vid årsstämman, antalet styrelseledamöter och revisorer, styrelse- och revisorsarvode, styrelseordförande och övriga styrelseledamöter samt revisorer samt instruktion för valberedning

Valberedningen, bestående av Joakim Lindén (valberedningens ordförande), Thomas Krishan, Robert Carlén och Fredrik Crafoord (styrelsens ordförande) (”Valberedningen”), har lämnat följande förslag.

Punkt 2        Advokat Emil Hedberg väljs som ordförande för årsstämman.

Punkt 10      Val av sex ordinarie styrelseledamöter utan styrelsesuppleanter. Val av ett registrerat revisionsbolag.

Punkt 11      Arvode till styrelsen utgår med sammanlagt 1 050 000 kr (750 000 kr) att fördelas med 300 000 kr (300 000 kr) till ordföranden och 150 000 kr (150 000 kr) vardera till övriga styrelseledamöter. Ingen särskild ersättning ska utgå för eventuellt utskottsarbete.

Arvode till revisorn utgår enligt löpande och godkänd räkning.

Punkt 12      Omval av Fredrik Crafoord, Marcus Pettersson, Henrik Stenström, Samir Taha och Thor Åhlgren, nyval av Dennis Nygren som styrelseledamöter samt omval av Fredrik Crafoord som ordförande, samtliga för tiden intill slutet av årsstämman 2025. Daniel Vargö har avböjt omval.

En beskrivning av Dennis Nygren som föreslås för nyval återfinns nedan.

Dennis Nygren
Född: 1969
Utbildning: Dennis Nygren har bland annat studerat ledarskap på Handelshögskolan i Stockholm, insurance regulation på IFU-institute samt bokföring och företagsekonomi på SUC-Söderhamn.
Övriga uppdrag/befattningar: Head of Private Banking ERSEL Gestion Internationale S.A och styrelseledamot i Nordic Benefits AS, MedicSolution Nordic AB, Bumbee Labs AB och Dcap Select Luxembourg (RAIF Fund).
Tidigare uppdrag/befattningar: Head of Private Banking VP Bank S.A, Global Head of Wealth Management Catella Bank S.A. och Managing Director Swedbank Asset Management S.A..
Eget och närståendes innehav av finansiella instrument i Bolaget: 250 000 aktier i Bolaget.
Oberoendeförhållanden: Oberoende i förhållande till Bolaget och bolagsledningen samt i förhållande till Bolagets större aktieägare.

                   Nyval av det registrerade revisionsbolaget Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB som Bolagets revisor för tiden intill slutet av årsstämman 2025. Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB har meddelat att, under förutsättning att valberedningens förslag antas av årsstämman, auktoriserade revisorn Johan Olof Palmgren kommer att utses som huvudansvarig revisor.

Punkt 13      Valberedningen ska inför årsstämman 2025 utgöras av representanter för de tre röstmässigt största ägarregistrerade aktieägarna i Bolaget i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken den 30 september 2024 samt styrelsens ordförande, som även ska sammankalla valberedningen till dess första sammanträde. Om någon av de tre röstmässigt största ägarregistrerade aktieägarna i Bolaget inte utövar rätten att utse en ledamot övergår rätten att utse sådan ledamot till den till röstetalet närmast följande största ägarregistrerade aktieägare som inte redan har rätt att utse en ledamot av valberedningen. Valberedningens ordförande ska vara den ledamot som representerar den till röstetalet största aktieägaren, om inte ledamöterna enas om annat.

Namnen på valberedningens ledamöter ska offentliggöras på Bolagets webbplats så snart valberedningen utsetts, dock normalt sett senast sex månader före kommande årsstämma. Valberedningen utses för en mandattid från den tidpunkt då dess sammansättning offentliggörs fram till dess att en ny valberedning utsetts.

Om förändring sker i Bolagets ägarstruktur efter den 30 september 2024 men före det datum som infaller tre månader före kommande årsstämma, och om aktieägare som efter denna förändring kommit att utgöra en av de tre röstmässigt största ägarregistrerade aktieägarna i Bolaget framställer önskemål till valberedningens ordförande om att ingå i valberedningen ska denna aktieägare ha rätt att, enligt valberedningens bestämmande, antingen utse en ytterligare ledamot av valberedningen eller en ledamot som ska ersätta den ledamot som utsetts av den efter ägarförändringen till röstetalet mindre aktieägaren.

För det fall ledamot lämnar valberedningen innan dess arbete är slutfört eller om ledamot är förhindrad att fullfölja sitt uppdrag och valberedningen finner det önskvärt att ersättare utses ska valberedningen uppmana den aktieägare som utsett ledamoten att inom skälig tid utse ny ledamot, eller om denne inte längre tillhör de röstmässigt största aktieägarna uppmana den aktieägare som storleksmässigt står näst i tur, som inte redan utsett eller avstått från att utse ledamot av valberedningen, att utse ny ledamot. Förändringar i valberedningens sammansättning ska offentliggöras så snart sådana skett.

Valberedningen ska utföra sitt uppdrag i enlighet med denna instruktion och tillämpliga regler. Denna instruktion föreslås gälla till dess en senare kommande stämma beslutar om ändring av denna instruktion. I uppdraget ingår bland annat att lämna förslag till:

  • ordförande vid årsstämma,
  • antal bolagsstämmovalda ledamöter i styrelsen,
  • ordförande och övriga bolagsstämmovalda ledamöter i styrelsen,
  • arvode till styrelsen, med uppdelning mellan ordförande och övriga ledamöter i styrelsen samt eventuell ersättning för utskottsarbete,
  • i förekommande fall, val av revisor,
  • arvode till revisor, och
  • eventuella förändringar i instruktioner för valberedningen.

Vid annan bolagsstämma än årsstämma ska valberedningens förslag omfatta det eller de val som ska förekomma vid stämman, i relevanta fall.

Inget arvode ska utgå till valberedningens ledamöter. Bolaget ska dock svara för skäliga kostnader rimligen förenade med valberedningens uppdrag.

Styrelsens förslag

Punkt 8b – Resultatdisposition

Styrelsen föreslår årsstämman att utdelning lämnas med 1,00 kr per aktie samt att avstämningsdag ska vara den 27 maj 2024. Beslutar årsstämman i enlighet med förslaget beräknas utdelningen sändas ut genom Euroclear Sweden AB:s försorg den 30 maj 2024.

Punkt 14 – Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare

Styrelsen föreslår att årsstämman antar följande riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare i mySafety Group AB, att som längst gälla fram till årsstämman 2028. Dessa riktlinjer avser anställningsvillkoren för verkställande direktören, vice verkställande direktör och övriga ledande befattningshavare. Riktlinjerna ska tillämpas på ersättningar som avtalas efter det att riktlinjerna antagits av årsstämman. Riktlinjerna omfattar inte ersättningar som beslutas av bolagsstämman.

Allmänt

Ersättning till verkställande direktören och ledande befattningshavare ska fastställas till marknadsmässiga nivåer och ska bestå av fast lön, eventuell rörlig lön, pension samt eventuella övriga förmåner. Bolaget ska ha de ersättningsnivåer och anställningsvillkor som erfordras för att säkerställa Bolagets tillgång till befattningshavare med erforderlig kompetens och kapacitet för att nå uppställda mål till för Bolaget anpassade kostnader samt med beaktande av den enskilde befattningshavarens kompetens. Den sammanlagda möjliga ersättningen till ledande befattningshavare i Bolaget ska huvudsakligen fördelas enligt följande:

  • Fast lön: 60-80 %
  • Rörlig ersättning: 5-30 %
  • Pension: 20-35 %
  • Övriga förmåner: 5-25 %

Riktlinjernas främjande av Bolagets affärsstrategi, långsiktiga intressen och hållbarhet

mySafety Group är verksamma inom försäkringsbranschen. Bolaget erbjuder idag ett brett utbud av bedrägeri- och ID-skyddsförsäkringar samt mer traditionella försäkringar såsom inkomst-, olycksfalls- och hemförsäkringar. En framgångsrik implementering av Bolagets affärsstrategi, långsiktiga intressen och hållbarhet förutsätter att bolaget kan attrahera rätt medarbetare. Denna riktlinje avser att ge mySafety Group förutsättningar att rekrytera och behålla kvalificerade medarbetare.

Fast lön

Ersättningen i form av fast lön ska stå i proportion till befattningshavarens erfarenhet, ansvar och befogenhet.

Rörlig ersättning

Den rörliga ersättningen ska vara maximerad till en årslön och huvudsakligen baseras på tydliga målrelaterade prestationer.

Pension

De ledande befattningshavarnas pensionsvillkor ska vara marknadsmässiga i förhållande till vad som generellt gäller för motsvarande befattningshavare på marknaden. Pensionen ska baseras på avgiftsbestämda pensionslösningar alternativt omfattas av den allmänna pensionsplanen, antingen via ITP-planen eller genom individuella tjänstepensionsförsäkringar inom ramen för ITP.

Uppsägningslön och avgångsvederlag

Uppsägningslön och avgångsvederlag ska sammantaget inte överstiga 24 månadslöner för respektive befattningshavare.

Övriga förmåner

Övriga förmåner utgörs för Bolaget av sedvanliga förmåner enligt lokal praxis.

Lön och anställningsvillkor för medarbetare

Vid beredningen av styrelsens förslag till dessa ersättningsriktlinjer har lön och anställningsvillkor för Bolagets anställda beaktats. Uppgifter om medarbetarnas totalersättning, ersättningskomponenter samt ersättningens ökning och ökningstakt över tid har utgjort en del av styrelsens beslutsunderlag vid utvärderingen av skäligheten av riktlinjerna och de begränsningar som följer av dessa.

Beslutsprocesser

Frågan om ersättning till ledande befattningshavare behandlas av verkställande direktören. Ersättning till verkställande direktören behandlas av styrelsen. Styrelsen ska enligt 8 kap 51 § aktiebolagslagen upprätta förslag till nya riktlinjer åtminstone vart fjärde år och lägga fram förslaget för beslut vid årsstämman. Vid styrelsens behandling av och beslut i ersättningsrelaterade frågor närvarar inte verkställande direktören eller andra personer i bolagsledningen, i den mån de berörs av frågorna.

Frångående av riktlinjerna

Styrelsen får besluta att tillfälligt frångå riktlinjerna helt eller delvis, om det i ett enskilt fall finns särskilda skäl för det och ett avsteg är nödvändigt för att tillgodose Bolagets långsiktiga intressen, inklusive dess hållbarhet, eller för att säkerställa Bolagets ekonomiska bärkraft.

Punkt 15 – Beslut om godkännande av ersättningsrapport

Styrelsen föreslår att årsstämman beslutar om godkännande av styrelsens ersättningsrapport enligt 8 kap. 53 a § aktiebolagslagen.

Punkt 16 – Beslut om ändring av bolagsordningen

Styrelsen föreslår att årsstämman beslutar att ändra gränserna för aktiekapitalet och antalet aktier i bolagsordningen enligt följande.

§ 4 i bolagsordningen föreslås erhålla följande lydelse.

Föreslagen lydelse

Bolagets aktiekapital ska utgöra lägst 18 363 533 kronor och högst 73 454 132 kronor.

§ 5 i bolagsordningen föreslås erhålla följande lydelse.

Föreslagen lydelse

Bolaget ska kunna utge lägst 18 363 533 aktier och högst 73 454 132 aktier.

Styrelsen, den verkställande direktören, eller den som styrelsen eller verkställande direktören utser, bemyndigas vidare att vidta de smärre ändringar i beslutet som kan visa sig erforderliga i samband med registreringen av beslutet vid Bolagsverket eller på grund av andra formella krav.

För giltigt beslut erfordras biträde av aktieägare som representerar minst två tredjedelar av såväl de avgivna rösterna som de vid årsstämman företrädda aktierna.

Punkt 17 – Bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission

Styrelsen föreslår att årsstämman beslutar att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, mot kontant betalning, apportegendom eller kvittning, besluta om nyemission av aktier av serie B, konvertibler och/eller teckningsoptioner.

Syftet med bemyndigandet är att ge styrelsen flexibilitet i arbetet med att säkerställa att Bolaget på ett ändamålsenligt sätt kan tillföras kapital och förvärva bolag, verksamheter och andra tillgångar.

Styrelsen eller verkställande direktören ska ha rätt att vidta de smärre justeringar i detta beslut som kan visa sig erforderliga i samband med registrering hos Bolagsverket.

För giltigt beslut erfordras biträde av aktieägare som representerar minst två tredjedelar av såväl de avgivna rösterna som de vid årsstämman företrädda aktierna.

Punkt 18 – Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om förvärv och överlåtelse av egna aktier

Styrelsen föreslår att årsstämman bemyndigar styrelsen att, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om återköp av egna aktier av serie B enligt följande.

  1. Återköp får ske av högst så många aktier av serie B att Bolaget efter varje återköp innehar högst 10 procent av det totala antalet aktier i Bolaget.
  2. Aktierna av serie B får återköpas på Nasdaq Stockholm till ett pris per aktie inom det vid var tid registrerade kursintervallet, varmed avses intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs.
  3. Betalning för aktierna ska erläggas kontant.

Styrelsen föreslår vidare att årsstämman bemyndigar styrelsen att, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om överlåtelse av egna aktier enligt följande.

  1. Styrelsen ska äga rätt att fatta beslut om överlåtelse av egna aktier av serie B på Nasdaq Stockholm till ett pris per aktie inom det vid var tid registrerade kursintervallet, varmed avses intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs. Överlåtelse får ske av högst det antal egna aktier av serie B som Bolaget innehar vid tiden för överlåtelsen.
  2. Styrelsen ska vidare äga rätt att – med eller utan företrädesrätt för aktieägarna – fatta beslut om överlåtelse av egna aktier av serie B på annat sätt än enligt punkt 1 ovan. Överlåtelse får då ske mot kontant betalning, mot vederlag i annan egendom än kontanter eller genom kvittning av skuld. Styrelsens beslut om överlåtelse ska verkställas inom den tid styrelsen bestämmer. Överlåtelse får ske av högst det antal egna aktier av serie B som Bolaget innehar vid tiden för överlåtelsen.

Syftet med de föreslagna bemyndigandena är att ge styrelsen ökat handlingsutrymme i arbetet med Bolagets kapitalstruktur samt att möjliggöra för Bolaget att helt eller delvis finansiera företagsförvärv med egna aktier.

För giltigt beslut erfordras biträde av aktieägare som representerar minst två tredjedelar av såväl de avgivna rösterna som de vid årsstämman företrädda aktierna.

Övrigt

Handlingar

Redovisningshandlingar och revisionsberättelse, styrelsens förslag till beslut samt därtill hörande handlingar, information om föreslagna styrelseledamöter och revisor, valberedningens fullständiga förslag och motiverat yttrande, styrelsens ersättningsrapport, revisorsyttrande avseende ersättningsrapporten samt styrelsens yttranden enligt 19 kap 22 § aktiebolagslagen hålls tillgängliga hos Bolaget på Rådmansgatan 40, 113 57 Stockholm och på Bolagets webbplats, investor.mysafety.se, senast tre veckor före stämman och sänds kostnadsfritt till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress.

Aktieägarnas frågerätt

Aktieägarna erinras om rätten att vid stämman begära upplysningar från styrelsen och verkställande direktören i enlighet med 7 kap 32 § aktiebolagslagen.

Antal aktier och röster

Det totala antalet aktier i Bolaget uppgår per dagen för denna kallelse till 18 363 533, varav 81 480 aktier är av serie A och 18 282 053 aktier är av serie B. Varje aktie av serie A medför en röst och varje aktie av serie B medför en tiondels röst. Det totala antalet röster i Bolaget uppgår per dagen för denna kallelse till 1 909 685,3. Bolaget äger inga egna aktier.

Behandling av personuppgifter

För information om hur dina personuppgifter behandlas hänvisas till den integritetspolicy som finns tillgänglig på Euroclear Swedens webbplats, https://www.euroclear.com/dam/ESw/Legal/Intigitetspolicy-bolagsstammorsvenska.pdf.

______________

Stockholm i april 2024

mySafety Group AB

Styrelsen

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.