Fredrik Kullberg, idag Marknads- och kommunikationschef på Apotek Hjärtat, blir ICA Sveriges nya marknadschef. Han tillträder sitt nya jobb den 1 mars.
Fredrik Kullberg har varit på Apotek Hjärtat sedan starten 2010 och har sedan dess byggt upp och lett marknadsavdelningen och suttit i ledningsgruppen. Han har gedigen kunskap och erfarenhet inom marknadskommunikation och har mycket framgångsrikt utvecklat Apotek Hjärtat till att bli ett av Sveriges starkaste varumärken.
−Jag är väldigt glad över att Fredrik tackat ja till att leda vår marknadsorganisation. Fredrik kommer in med en bra blandning av ICA-erfarenhet genom sin roll på Apotek Hjärtat och samtidigt nya ögon och perspektiv. I Fredrik får vi en mycket kompetent och trygg ledare med stor erfarenhet och jag välkomnar honom varmt till oss på ICA Sverige, säger Magnus Stadig tf försäljnings- och marknadsdirektör, ICA Sverige.
−Det är med stolthet och ödmjukhet som jag tackat ja till rollen som marknadschef på ICA Sverige. Det känns väldigt roligt att vara kvar i koncernen och fortsätta arbeta för detta fantastiska varumärke. ICAs marknadsorganisation är i sitt eget slag och jag ser fram emot att få lära känna verksamheten och arbeta tillsammans, säger Fredrik Kullberg, tillträdande marknadschef, ICA Sverige.
Fredrik Kullberg efterträder Josefin Lundmark och tillträder tjänsten från och med den 1 mars.
För mer information
ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
ica.se, icagruppen.se
ICA Sverige är den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Med fokus på mat och måltider vill ICA Sverige göra varje dag lite enklare. De cirka 1300 fristående ICA-handlarna äger och driver butikerna själva. ICA Sverige har avtal med handlarna om bland annat gemensamma inköp, logistik, marknadskommunikation och butiksutveckling. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och ICA.se