FUZED ingår ett nytt spännande partnerskap med CHERRY XTRFY. Genom samarbetet kommer CHERRY XTRFY bland annat att erbjuda sina högkvalitativa produkter som priser i FUZEDs app, vilket skapar både bättre gamingupplevelser och inspirerar till en mer aktiv och hälsosam livsstil för barn och unga.
CHERRY XTRFY, tidigare svenska företaget Xtrfy som specialiserar sig på att designa gamingutrustning som tangentbord, mus och headset, vill genom sina produkter optimera spelupplevelsen. Nu går de ihop med FUZED för att inte bara stötta ungas passion för gaming, utan också främja ökad fysisk aktivitet och engagemang. Partnerskapet kommer att ta form i FUZEDs app, där användare får chansen att vinna CHERRY XTRFYs premiumprodukter i olika tävlingar och utmaningar.
– Det här partnerskapet är helt i linje med vår vision. Vi brinner för att förbättra gamingupplevelsen och ser verkligen fram emot att, tillsammans med FUZED, nå ut till den unga generationen gamers. Det är spännande att kunna kombinera vårt engagemang för gaming och samtidigt bidra till en aktiv och hälsosam livsstil, säger Johan Wältare, Strategic Partnership & Campaign Manager på Cherry XTRFY.
Samarbetet syftar till att skapa ett mervärde för båda företagen, där båda parter ser fram emot att hitta fler synergier framöver.
– CHERRY XTRFYs produkter är väldigt uppskattade bland våra användare, så detta samarbete är verkligen en perfekt match för oss. Det känns fantastiskt att kunna förbättra spelupplevelsen med attraktiva priser, men också att deras gamingutrustning får en större betydelse i att faktiskt bidra till fysisk aktivitet bland barn och unga, säger Jimmy Sandberg, Head of Brand & Partnerships på FUZED.
Om FUZED
FUZED arbetar med att koppla ihop barn och ungas gamingintresse till en hälsosammare livsstil. I nära samarbete med kommuner, näringsliv och organisationer etablerar de fysiska anläggningar där sport möter gaming under samma tak.
Läs mer på: www.fuzed.com
Karl SegelVDkarl@fuzed.com