Tanalys

Hemköp samarbetar med Mathias Dahlgren – bjuder på inspirerande vardagsmat utan krav

Den här veckan startar Hemköp ett samarbete med Sveriges mest prisade kock Mathias Dahlgren. Med recept och knep för att förenkla veckans stressigaste måltider vill Hemköp inspirera till lustfylld vardagsmat. Kampanjen syns i alla Hemköps butiker och kanaler under sju veckor. Mathias Dahlgrens mat serveras i två butikers bufféer, ett bra exempel på hur vällagad vardagsmat kan vara enkel.

På temat vardagsmat passar matbutikens buffé bra för att visa hur en stjärnkocks recept inte behöver vara krångliga. Under tre veckor serverar Hemköp City och Torsplan i Stockholm Mathias Dahlgrens mat i sina bufféer, lagat av butikernas kockar.

– I vardagen behöver man släppa prestigen och vara lite bussig mot sig själv. Det är helt okej att ta genvägar för att få till goda måltider. Det gör jag också hemma hos mig! Att tillsammans med Hemköp få inspirera till fler goda dagar i veckan hoppas jag ska bidra till att fler lagar smart och god vardagsmat, säger Mathias Dahlgren.

Mathias Dahlgrens vardagsrecept och kunskap sprids i alla Hemköps kanaler under vecka 33-39. Kampanjen spinner vidare på konceptet ”Från en matälskare till en annan” där tongivande matprofiler bjuder på recept, tips, och matnyttig kunskap. 

– Vi vill försöka förändra synen på vardagsmat, genom att bjuda på handfasta tips, recept och genvägar som kan förändra en vanlig grå onsdag till en riktigt god dag. Med den här kampanjen visar vi helt enkelt att den lustfyllda matlagningen och den goda maten inte enbart är förknippad med helg och lediga dagar, säger Ted Bergström, marknadschef på Hemköp.

Mathias Dahlgren är Sveriges mest prisade kock. Han har under tagit emot Gastronomiska Akademiens guldmedalj och blivit utsedd till Kockarnas kock av sina branschkollegor åtta gånger. Han har dessutom – som enda svensk kock – vunnit den prestigefyllda tävlingen Bocuse d’Or, även kallad Kock-VM.

För mer information och bilder kontakta:
Ted Bergström, marknadschef Hemköp, tel 08-553 998 30

Elin Jarl, pressansvarig Hemköp, tel 08-553 996 80

 

Hemköps uppdrag är att inspirera till hållbar matglädje varje dag. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar till medvetna val ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp har cirka 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 140 butiker. Hemköp ingår i Axfood, noterat på Nasdaq Stockholm.

Exit mobile version