Tanalys

Hemligt telefonnummer ger gäster en gyllene chans att vinna guldkort på McDonald´s

Nu ger McDonald´s sina gäster chansen att tävla om ett guldkort laddat med 10 000kr att handla för på restaurangerna. För att delta i tävlingen krävs det att man identifierar ett hemligt telefonnummer via ledtrådar som bland annat sprids i sociala medier och på restaurangerna och sedan ringer numret.

Det har i många år ryktats om att ett fåtal väldigt kända personer fått ett guldkort på McDonald´s. Sen den 27 december pågår en tävling där alla gäster och McDonald´s-älskare har en gyllene chans att vinna ett eget guldkort laddat med 10 000kr. I den hemlighetsfulla tävlingen gäller det för gästerna att lista ut ett hemligt telefonnummer med hjälp av ledtrådar som bland annat går att hitta på McDonald´s sociala medier och i restaurangerna.

Vi ville ge våra gäster en gyllene chans att få en gyllene start på året genom att kittla deras geniknölar lite när många kanske är lediga och inte har så mycket att göra efter jul och nyår. För den musikaliske kan jag hinta om att det kan vara bra att ha koll på vår jingel när man klurar ut vad numret kan vara, säger Staffan Ekstam, marknadsdirektör på McDonald´s.

Det hemliga numret är tio siffror långt och tävlingen pågår till och med den 14 januari 2022. En ensam vinnare utses och meddelas den 14 januari. 

Fullständiga tävlingsvillkor finns här

För mer information, kontakta:

Presstjänsten på McDonald’s Sverige, 08-740 85 05, media@se.mcd.com

Om McDonald’s i Sverige

Med 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja, en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare och Sveriges största flexitariska restaurang. Merparten av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.McDonald’s.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.

Exit mobile version