Tanalys

Hoi Publishing skriver avtal med kända författarduon Karlin-Schwarz på ny högaktuell thriller

Hoi Publishing har signat författarna Lena Karlin och Åsa Schwarz för utgivning av deras nästa thriller, uppföljaren till Dockfabriken. Boken har fått arbetsnamnet Ransom Time – där riskerna med det digitala samhället ställs på sin spets på det mest dramatiska sätt.  

Hoi Publishing fördjupar samarbetet med Åsa Schwarz, vars bästsäljare De sju nycklarna tidigare getts ut hos förlaget, och knyter samtidigt hennes medförfattare Lena Karlin till sig genom avtal på författarduons nya thriller med arbetsnamnet Ransom Time, en uppföljare till Dockfabriken som gavs ut av Norstedts. Ransom Time är en högaktuell thriller där riskerna med vårt beroende av digitala system för att samhället ska fungera sätter ramen för en pulshöjande spänningsroman.

”Lena Karlin och Åsa Schwarz är väletablerade författare som skriver spänning utifrån mycket aktuella samhällsfrågor i teknologins framkant. Vi ser mycket fram emot att arbeta med dem på vägen mot nästa boksuccé”, säger Lars Rambe, VD för Hoi Publishing.

Om Åsa Schwarz: Åsa har ett flertal skönlitterära verk bakom sig. Hon jobbar även på Knowit, ett av Sveriges största konsultbolag inom cybersäkerhet och hon blev 2017 utsedd till Sveriges säkerhetsprofil. Hon förekommer ofta som expert i media inom säkerhet och artificiell intelligens. Vid sidan om det har hon styrelseuppdrag på Enea och Precise Biometrics. 

Om Lena Karlin: Lena har, förutom att ha skrivit Dockfabriken tillsammans med Åsa Schwarz, också tidigare gett ut tre barnböcker. Hon har översatt ett hundratal titlar, bland annat Dan Brown, Ken Follett och Jojo Moyes liksom varit styrelseledamot i Författarförbundets översättarsektion. Serien om Alex Lindhage och Clara Sjöberg är hennes comeback som författare.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA

Lars Rambe, VD Hoi Publishing

+46 709 369080

Hoi Publishing är Sveriges ledande hybridförlag med en starkt digitaliserad verksamhet. I nära samarbete med författarna ger Hoi årligen ut omkring 200 titlar i olika genrer genom en hybridmodell (den unika och väletablerade Hoi-modellen) där förlag och författare delar risker och möjligheter. Hoi eftersträvar en bred och växande katalog av rättigheter med god lönsamhet för både förlag och författare. Med varumärken i form av imprints såsom Kunskapshuset Förlag, Lusthuset Förlag, Lilla Hoi, Tallbergs Förlag och Hoi Audio är förlaget väletablerat på den svenska marknaden och i ett par segment även marknadsledande. Förlaget har även ett dotterbolag i Danmark med växande utgivning i flera genrer. Bolagets vision är att utveckla förlagsbranschen i Norden och på sikt i andra länder på författarvänliga villkor som ger många fler chansen att bli författare och att därigenom sprida god litteratur för ett starkt och demokratiskt samhälle.

Taggar:

Exit mobile version