Tanalys

Husqvarna Group publicerar sin årsredovisning för 2022

Husqvarna Group publicerar idag sin årsredovisning för 2022 på www.husqvarnagroup.com.

Under 2022 fortsatte Husqvarna Groups transformationsresa, trots betydande utmaningar i leveranskedjan samt geopolitiska och makroekonomiska problem. Koncernen lanserade ett accelerationsprogram för att öka sitt utbud av produkter med lägre koldioxidutsläpp och ökar investeringarna i robotgräsklippare, batteri, professionella lösningar och smart bevattning.

Vi tar tillvara på möjligheterna i en värld som elektrifieras i allt högre takt när användningen av autonoma, uppkopplade och smarta produkter och lösningar snabbt ökar. Vi fortsätter att förnya oss, identifiera och ta tillvara på marknadsmöjligheter för att framtidssäkra företaget, säger Pavel Hajman, tillförordnad vd för Husqvarna Group.

Läs Pavel Hajmans vd-ord och om Husqvarna Groups strategiska prioriteringar och resultat i Årsredovisningen 2022. Årsredovisningen för 2022 är bifogad i detta pressmeddelande och kan laddas ner på www.husqvarnagroup.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Investerare
Johan Andersson, Vice President Investor Relations
+46 702 100 451
ir@husqvarnagroup.com
 

Media
Henrik Sjöström, Head of External Communications
+46 727 15 77 85
press@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group
Husqvarna Group grundades 1689 och är idag en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat robotgräsklippare, motorsågar, trimrar, åkgräsklippare och trädgårdsbevattning. Husqvarna Group är även ledande inom utrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under de globala varumärkena Husqvarna och Gardena via direktförsäljning, fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Försäljningen under 2022 uppgick till 54 miljarder SEK och koncernen har cirka 14 400 medarbetare i 40 länder.

Exit mobile version