Tanalys

Idéer för livets nya kampanj: ”självkänsla går alltid med vinst”

Skandias stiftelse Idéer för livet lanserar en ny kampanj med utgångspunkt i Idéer för livets investeringsfilosofi: att investeringar i barn och unga i dag, ger avkastning imorgon i form av ökad framtidstro och ett tryggare samhälle.

Den nya kampanjen kommer att synas i print och utomhustavlor såväl som digitalt och i sociala medier med budskap såsom ”gemenskap nu förebygger utanförskap sen”, ”trygghet nu förebygger kriminalitet sen” och ”mod nu ger ännu större mod sen”.

– En tryggare morgondag startar idag. Det är lätt att fasta i tunga siffror om ohälsa, men det vi vill fokusera på är att det går att vända trenden om vi riktar våra investeringar mot barn och unga. Varje krona som spenderas på att få barn och unga att må bättre, känna sig delaktiga och tro på sig själva är en stor vinst för framtiden. Vi vill rikta ett stort och varmt tack till våra byråer Tillsammans och Tre Kronor för det fina samarbetet och deras engagemang, säger Stina Liljekvist, ordförande Idéer för livet.

Kampanjen är ett samarbete mellan Idéer för livet, Tillsammans och Tre kronor

– Vi tycker att Ideér för livet är en fantastisk affärsidé som riktar in sig på det mänskliga kapitalet. De är som en sorts startup-inkubator som stöttar eldsjälar och projekt som gör skillnad för barn och ungas hälsa. Något som vi anser är bland den viktigaste investeringen man kan göra för framtiden. Och vi hoppas att den här kampanjen får fler att både bidra med egna idéer och vilja stötta via att spara i Skandias fond, så att Ideér för livet får möjlighet att bidra ännu mer, säger Lotta Mårlind, CD Tillsammans.

– Jag kommer mycket väl ihåg när Idéer för Livet startade 1987 och tyckte då att det var ett beundransvärt projekt men hade då inga egna barn. När jag nu kom i kontakt med organisationen var det självklart för mig som nu har egna barn i tonåren att erbjuda mig att bidra på det sätt som jag kan. Har inte ångrat en enda sekund under dessa 3 år och vill samtidigt passa på att tacka en av våra större mediapartners Bonnier News för deras engagemang och förståelse kring hur viktigt det är att få barn och unga att må bättre och tro på sig själva, säger Lars Bönnelyche, COO Tre kronor.

För ytterligare information:
Johanna Näsholm, presskontakt, 072 221 14 94
johanna.nasholm@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på Skandia.se

Om Idéer för livet
Skandias stiftelse Idéer för livet strävar efter att skapa ett samhälle med bättre hälsa och ökad trygghet över generationer. Idéer för livet agerar som en katalysator för att skapa fler och effektivare förebyggande insatser mot barn och unga. Det genom att initiera och stödja lokala projekt, metoder och forskning. I över 30 år har stiftelsen stöttat över 4 200 projekt. Läs mer på www.ideerforlivet.se 

Exit mobile version