Tanalys

Inleder samarbete med Brands For Fans och producerar glögg och akvavit tillsammans med Plura

ti, okt 17, 2017 08:52 CET

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med Brands For Fans, det ledande företaget inom försäljning och marknadsföring av alkoholdrycker producerade tillsammans med band och artister. I det första gemensamma projektet har Umidas bolag Götene Vin Spritfabrik, Brands For Fans och Plura Jonsson utvecklat de två nya produkterna Plura Torpets Glögg och Plura Torpets Akvavit. Båda produkterna produceras av Götene Vin Spritfabrik och lanseras på Systembolaget den 1 november.

Umida Group AB (publ) och Brands For Fans har inlett ett samarbete avseende utveckling och produktion av alkoholdrycker med varumärken kopplade till välkända och i många fall globalt framstående band och artister.

”Jag är mycket glad och stolt över vårt nya samarbete med Brands For Fans. Vi har imponerats över hur de utvecklat och lanserat högkvalitativa produkter och det skall bli väldigt spännande att samarbeta i kommande projekt. Vi delar samma syn på hur starka varumärken och hög kvalitet blir allt viktigare inom dryckesbranschen och hur unika erbjudanden och produkter leder till lojala konsumenter och hög lönsamhet.” säger Katarina Nielsen, VD för Umida Group AB (publ)

Brands For Fans har sedan starten 2012 vuxit snabbt utifrån affärsidén att via livsstilsprodukter stärka bandet mellan band och artister och deras fans. Brands For Fans har ett nära samarbete med band och artister som Ghost, Hammerfall, In Flames, Jonas Åkerlund, Motörhead, Mustasch, Plura, Rammstein, Slayer, Status Quo samt Skandinaviens största hårdrocksfestival Sweden Rock Festival.

Det första gemensamma projektet för parterna är lanseringen av artisten Pluras egna juldrycker, Torpets glögg och Torpets akvavit. Utöver sin musikkarriär från 1970-talet och framåt har Plura gett ut fem kokböcker och blivit folkkär genom tv-program som ”Pluras kök” och ”Pluras jul”. De två nya produkterna är utvecklade av Plura tillsammans med Götene Vin Spritfabriks chief blender Daniel Henriksson med ambitionen att skapa två traditionella men ändå särpräglade produkter för ett stämningsfullt julfirande.

Båda produkterna lanseras av Brands For Fans via Systembolagets beställningssortiment den 1 november.
 

För ytterligare information, kontakta:

Katarina Nielsen, VD, Umida Group AB (publ) – Telefon: +46 (0)70-759 08 90

Sari H Wilholm, Brands For Fans – Telefon: +46 (0)70-727 16 28

Yvonne Werner, Brands For Fans – Telefon: +46 (0)72-727 11 28

Denna information är sådan information som Umida Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 oktober 2017.

Exit mobile version