Connect with us

Marknadsnyheter

Jabra lanserar Evolve2 30, det lätta, bekväma, portabla och kostnadseffektiva headsetet som hjälper dig att arbeta produktivt

Published

on

  • Headset för flexibelt arbete som gör det möjligt att vara produktiv, under tusenlappen
  • Två inbyggda mikrofoner för bra samtalskvalité, de 28 mm stora högtalarna ger bra ljud
  • UC och Microsoft Teams certifierade för förbättrat samarbete
  • Integrerad busylight och ljudisolerande design så att du kan koncentrera dig oavsett vart du jobbar
  • Avancerat chipset som gör det möjligt för framtida uppgraderingar
  • Väger 27 procent mindre än Evolve 30 för bekväm användning hela dagen  

 

Stockholm, Sverige, 2 mars 2021 – Jabra lanserar idag Jabra Evolve2 30, den senaste produkten i Evolve2-serien, nästa generations Evolve-serie. Serien omfattar Jabras bästsäljande och marknadens ledande UC-headsets för förbättrad produktivitet oavsett om du arbetar på kontoret eller hemifrån. Headsetet är skapat med den moderna kontorsarbetaren i åtanke, utformad för samarbete, koncentration och bekvämlighet så att du kan vara produktiv hela dagen. Allt detta till det överkomliga priset på endast 920 kr (ex moms).

Produktiviteten brister under det nya normala

Det nya normala har skapat behovet av ett mer flexibelt förhållningssätt till arbete och arbetsplats, där flexibiliteten mellan distansarbete och arbete på kontoret är en prioritet. Virtuellt samarbete har växt från 14 procent 2019 till 77 procent under 2020*. Samtidigt som produktivitet fortfarande är en stor utmaning för olika företag, så ökar komplext arbete exceptionellt, medan den genomsnittliga produktiviteten minskar varje dag**. Headsets spelar en viktig roll i flexibilitetsrevolutionen på arbetsplatsen och Jabras Evolve2 30 uppfyller dessa krav till ett överkomligt pris samtidigt som du får ett headset av premiumkvalité.

Sömlöst samarbete och omedelbar koncentration

Jabra Evolve2 30 är perfekt anpassad för den moderna och flexibla kontorsarbetaren, användare som spenderar merparten av sin dag vid skrivbordet i ett högljutt kontor eller hemma. Samarbete och koncentration fortsätter att vara det centrala för effektivt kontorsarbete, oavsett vart det kan vara.

Tvåmikrofonteknologin tar upp din röst klart och tydligt så du kan delta i samtal och möten online var som helst samtidigt som den uppfyller Open Offce-kraven. Med de 28 mm stora högtalarna och ett avancerat digitalt chipset, kan du också njuta av bra ljud för både samtal och musik. Evolve2 30 finns även tillgänglig som en Microsoft Teams certifierad variant, vilken har en dedikerad Microsoft Teams-knapp så du kan gå in och ut ur möten med endast en knapptryckning, medan mikrofonarmen låter dig stänga av och sätta på mikrofonljudet med en gång.  

Jabra Evolve2 30 uppfyller Microsoft Open Office-kraven, som är ett strikt test på hur effektivt headsetets mikrofon dämpar oljud i omgivningen, vilket säkerställer att produkten är lämplig för alla miljöer. Den enkla plug-and-play-funktionen gör att användare kan ansluta sömlöst till alla anslutna enheter med USB-A eller USB-C, för maximalt samarbete.

När det gäller till koncentration så kommer Evolve2 30 inte att göra dig besviken. Evolve2 30 är särskilt designat för att du ska kunna jobba koncentrerat vart som helst. De ovala öronkuddarna på headsetet och den vinklade designen på öronkåporna är skapade för att blockera ut oljud och andra störningar i din omgivning. Jabras så kallade busylight signalerar att du är upptagen och sätts automatiskt på när du är upptagen i ett samtal. Det kan också sättas på manuellt om du vill berätta för andra att du inte vill bli störd, så du kan koncentrera dig.

Pålitlig komfort hela dagen

Ett obekvämt och långvarigt användande av headset kan vara ett stort hinder för produktiviteten. Jabra Evolve2 30 har en ergonomisk design så att headsetet kan användas under längre tid samt har ett jämnt fördelat tryck. Det är byggt med ett mjukt memory foam i premiumkvalité som formar sig efter dina örons naturliga konturer och lättar vikten av headsetet på användarnas huvuden vilket gör att det är bekvämt att använda hela dagen.

Det lätta headsetet Evolve2 30 är byggt för att vara lika slittåligt som bekvämt. Både huvudbågen och glidskenan på Evolve2 30 är ihopsatta med rostfritt stål, med en mycket högre nivå av hållbarhet och flexibilitet jämfört med föregångaren Evolve 30. Hundratals falltester av headsetet och tålighetstest av mikrofonarmen har genomförts för att säkerställa att headsetet håller under lång tid även om det används under längre perioder.

Att höja produktivitetsnivån är en kontinuerlig utmaning för alla organisationer, säger Holger Reisinger, SVP for Business Solutions på Jabra. Vi är glada över att lansera vår senaste produkt som är skapad för att tackla distraktioner som påverkar produktivitet för de som arbetar på kontor, men också för distansarbetare. Vi skapade Jabra Evolve2 30 för att vara prisvärda så alla användare kan njuta av fördelarna med samarbete, koncentration och komfort när de arbetar. Jabra Evolve2 30 förkroppsligar verkligen mottot att arbete inte längre är en plats du går till, utan något du gör.  

Nyckelfunktioner och specifikationer:

  • Förbättrad komfort med den låga vikten på 125 gram
  • Tvåmikrofonteknologi för bra samtal och 58 mm stora högtalare som uppfyller Open Office-kraven  
  • Certifierat för UC och Microsoft Teams
  • Avancerat chipset möjliggör uppgraderingar av fast programvara  
  • Integrerad busylight
  • Förbättrad ljudisolerande design 
  • Förstärkt huvudbåge och glidskena för ökad hållbarhet
  • En dedikerad Microsoft Teams-knapp på MS-varianten
  • Jabra Direct, Xpress
  • Hållbar paketering tillverkad av återvunnet material  

Tillgänglighet

Jabra Evolve2 30 kommer att finnas tillgänglig från mars 2021 hos utvalda återförsäljare. Evolve2 30 kommer att finnas tillgänglig i svart.

Evolve2 30 STEREO till det rekommenderade priset 920 SEK (inklusive moms 1150 SEK)  

Evolve2 30 MONO till det rekommenderade priset 816 SEK (Inklusive moms 1020 SEK)

Ta reda på mer om Jabra här: www.jabra.se/evolve

* Gensler US Workplace Study

** Källa: Boston Consulting Group

Information för journalister

För mer information, var vänlig kontakta:

Matilda Klinga
Inmema kommunikation
Telefon: 073 660 81 76
E-post:
matilda.klinga@inmema.com

Om Jabra

Jabra är ett världsledande varumärke inom ljud, video och samarbetslösningar, designade för att stärka konsumenter och företag. Som en stolt del av GN-gruppen, hänger de sig åt att låta folk höra mer, göra mer och vara något mer än de någonsin trodde var möjligt. Jabras tekniska expertis banar väg framåt och bygger på 150 års banbrytande arbete inom GN-gruppen. Det här tillåter dem att skapa integrerade verktyg för kontaktcenter, kontor och samarbete som hjälper användarna att bli mer produktiva var helst de vill. True wireless hörlurar och öronsnäckor ger konsumenter bättre samtal och uppspelning av musik och media. GN-gruppen som grundades 1869 finns i 100 länder och levererar innovation, tillförlitlighet och användarvänliga lösningar. GN har 6500 anställda och rapporterade en årlig omsättning på 13,4 miljarder DKK under 2020. Varumärket Jabra står för cirka 8,7 miljarder DKK och har 1900 anställda. GN får livet att låta bättre och är noterat på Nasdaq Köpenhamn. www.jabra.se

© 2021 GN Audio A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Audio A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners (design and specifications are subject to change without notice).

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny bok betonar internkommunikationens betydelse för att bli en bättre ledare

Published

on

By

God kommunikativ förmåga är något som utmärker bra ledare. En chef som ska leda människor framgångsrikt behöver prioritera att kommunicera och stärka sin förmåga att kommunicera. Det menar författaren Eva Cohen med många års erfarenhet som kommunikationschef och projektledare från näringslivet. Dagens chefer måste förstå kommunikationsuppdragets strategiska dimension för att nå framgång och få medarbetarna med sig. I sin nya bok Kommunikation för ledare, utgiven av Liber, tydliggör Cohen varför internkommunikation är viktig och visar hur man tar steget från att vara chef till att bli en motiverande och involverande ledare.

– Under en betydande del av mitt yrkesliv har jag ägnat mig åt kommunikation, både som chef och som en del av ledningsgrupper där jag arbetat med andra chefer och projektledare. Min erfarenhet och övertygelse är att just kommunikationsförmågan, inte minst när det gäller internkommunikation, är en avgörande faktor som skiljer en chef från en ledare. Min förhoppning, och skälet till att jag skrivit boken, är att den för chefer som precis som deras medarbetare vill göra ett bra jobb, ska kunna göra skillnad, hur liten eller stor den än må vara, säger Eva Cohen.

Kommunikation för ledare är praktiskt inriktad och bygger främst på författarens erfarenheter och reflektioner. Den fokuserar på hur man kan förbättra sin kommunikation och sin ledarroll genom att förstå hur människor, reagerar på förändringar. Intentionen är att möjliggöra för ambitiösa, nyfikna chefer att i bästa fall bli riktigt bra ledare.

Boken riktar sig till chefer och ledare inom organisationer av olika storlekar och erbjuder insikter, kunskap och konkreta råd som kan göra verklig skillnad. Kommunikation för ledare inkluderar flera fallstudier och intervjuer med chefer med erfarenhet från såväl mindre verksamheter som stora börsbolag.

Människor vill bli involverade och vill få återkoppling på tankar, idéer och förslag. Alla reagerar olika på förändringar, den som i början kan verka vara mest emot en förändring kan i slutänden vara dess främsta ambassadör. Engagemanget hos människor som känner sig delaktiga och motiverade kan utgöra den stora positiva skillnaden och de kan komma med tankar och inspel som spelar avgörande roll när du jobbar med förändringar. – från boken

Eva Cohen är ekonom med mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor i olika roller. Hon arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel. Aktuell med boken Kommunikation för ledare, utgiven av Liber.

För mer information och förfrågningar, kontakta: liber@fourpr.se

Att alla ska lyckas med sina studier är vår ledstjärna. På Liber har vi över 140 års erfarenhet av att skapa läromedel och kompetensutveckling, vars kunskap gör skillnad för elever, studenter, ledare och medarbetare för resten av livet. Därför finns Liber – för att stötta så att alla lyckas.
Lyckas med Liber.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny bok betonar internkommunikationens betydelse för att bli en bättre ledare

Published

on

By

God kommunikativ förmåga är något som utmärker bra ledare. En chef som ska leda människor framgångsrikt behöver prioritera att kommunicera och stärka sin förmåga att kommunicera. Det menar författaren Eva Cohen med många års erfarenhet som kommunikationschef och projektledare från näringslivet. Dagens chefer måste förstå kommunikationsuppdragets strategiska dimension för att nå framgång och få medarbetarna med sig. I sin nya bok Kommunikation för ledare, utgiven av Liber, tydliggör Cohen varför internkommunikation är viktig och visar hur man tar steget från att vara chef till att bli en motiverande och involverande ledare.

– Under en betydande del av mitt yrkesliv har jag ägnat mig åt kommunikation, både som chef och som en del av ledningsgrupper där jag arbetat med andra chefer och projektledare. Min erfarenhet och övertygelse är att just kommunikationsförmågan, inte minst när det gäller internkommunikation, är en avgörande faktor som skiljer en chef från en ledare. Min förhoppning, och skälet till att jag skrivit boken, är att den för chefer som precis som deras medarbetare vill göra ett bra jobb, ska kunna göra skillnad, hur liten eller stor den än må vara, säger Eva Cohen.

Kommunikation för ledare är praktiskt inriktad och bygger främst på författarens erfarenheter och reflektioner. Den fokuserar på hur man kan förbättra sin kommunikation och sin ledarroll genom att förstå hur människor, reagerar på förändringar. Intentionen är att möjliggöra för ambitiösa, nyfikna chefer att i bästa fall bli riktigt bra ledare.

Boken riktar sig till chefer och ledare inom organisationer av olika storlekar och erbjuder insikter, kunskap och konkreta råd som kan göra verklig skillnad. Kommunikation för ledare inkluderar flera fallstudier och intervjuer med chefer med erfarenhet från såväl mindre verksamheter som stora börsbolag.

Människor vill bli involverade och vill få återkoppling på tankar, idéer och förslag. Alla reagerar olika på förändringar, den som i början kan verka vara mest emot en förändring kan i slutänden vara dess främsta ambassadör. Engagemanget hos människor som känner sig delaktiga och motiverade kan utgöra den stora positiva skillnaden och de kan komma med tankar och inspel som spelar avgörande roll när du jobbar med förändringar. – från boken

Eva Cohen är ekonom med mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor i olika roller. Hon arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel. Aktuell med boken Kommunikation för ledare, utgiven av Liber.

För mer information och förfrågningar, kontakta: liber@fourpr.se

Att alla ska lyckas med sina studier är vår ledstjärna. På Liber har vi över 140 års erfarenhet av att skapa läromedel och kompetensutveckling, vars kunskap gör skillnad för elever, studenter, ledare och medarbetare för resten av livet. Därför finns Liber – för att stötta så att alla lyckas.
Lyckas med Liber.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Tillväxtbolaget och Agronod i nytt samarbete – ska stärka grön finansiering på gårdsnivå

Published

on

By

Tillväxtbolaget, som arbetar med utlåning till hållbara investeringar på gårdsnivå, har ingått ett samarbetsavtal med Agronod om deras klimatberäkningsverktyg Agrosfär.

Med Agrosfär har svensk lantbrukssektor ett verktyg som ger ett klimatresultat baserat på faktiska gårdsdata. Det är ett viktigt underlag utifrån ett kredit- och finansieringsperspektiv, och det kommer sannolikt att bli allt viktigare i takt med att behoven av en grön omställning ökar.

– Vi är glada att välkomna Tillväxtbolaget som kund till vårt klimatberäkningsverktyg Agrosfär. Att en aktör som så tydligt och långsiktigt arbetar med investeringsstöd i svenskt lantbruk väljer Agrosfär är positivt för branschens gröna omställning, säger Emilia Liljeström, vd för Agronod.

Behoven ökar
Genom samarbetet får fler lantbrukare möjligheten att enkelt beräkna och rapportera sin gårds klimatpåverkan.

– Vi ser att behoven av tillförlitliga klimatberäkningar ökar. Därför ser vi mycket positivt på samarbetet med Agronod och nyttorna med verktyget Agrosfär. Data som visar på förbättrad klimatprestanda på gårdsnivå gör det enklare att utvärdera och följa upp de investeringar vi gör, säger Helena Silvander, vd för Tillväxtbolaget. Hon fortsätter:

– Lantbrukssektorn är helt avgörande för Sveriges livsmedelsförsörjning, samtidigt som behovet av en grön omställning ökar. Här har vi ett viktigt uppdrag i att bistå lantbrukare i deras beslut vid investeringar, för att öka förståelsen av klimatdata och de val de kan göra, säger Helena Silvander.

Fakta om Agrosfär

  • Agrosfär är ett verktyg som möjliggör detaljerade och automatiserade klimatberäkningar för svenskt lantbruk.
  • Idag används Agrosfär av ledande aktörer inom livsmedelsförädling och banksektorn.
  • Data hämtas från gårdens uppkopplade system och minskar manuell administration.
  • Beräkningar kan göras för hela gården samt för olika produktionsgrenar: växtodling, mjölkproduktion och nötköttsproduktion. Arbetet med att inkludera grisproduktion pågår.
  • Beräkningsmodellen har utvecklats av ledande experter och forskare inom livsmedel, lantbruk och klimatberäkningar. Modellen är verifierad av tredje part.
  • Utvecklingen har EIP-stöd.

Mer information

För mer information, kontakta gärna: 

Helena Silvander, vd, Tillväxtbolaget
E-post: helena.silvander@lantmannen.com

Emilia Liljeström, vd, Agronod
E-post: emilia@agronod.com

Lantmännens presstjänst
Tel: 010 556 88 00
E-post:
press@lantmannen.com

Om Tillväxtbolaget
Tillväxtbolaget möjliggör satsningar på modern svensk livsmedelsproduktion genom utlåning till hållbara investeringar på gårdsnivå. På så sätt är Tillväxtbolaget med och bidrar till hållbarhet och kvalitetsförbättringar i hela livsmedelskedjan. Kunderna finns över hela landet och representerar de flesta inriktningar inom primärproduktion av livsmedel. Tillväxtbolaget ägs gemensamt av Lantmännen, LRF, Svensk Mjölk, Scan Sverige och Växa.

Om Agronod
Agronod står bakom den nationella dataplattformen för delning av jordbruksdata. Här kan svenska lantbrukare och branschen välja att samla och dela data – på lantbrukarens villkor. Lantbrukaren väljer själv vilken data som ska delas, till vem och i vilket syfte. Med plattformen som grund blir det enklare att skapa lösningar som stärker svenskt lantbruk. Ett sådant exempel är klimatberäkningsverktyget Agrosfär, som hämtar data från Agronod-plattformen. Bolaget Agronod ägs gemensamt av Lantmännen, Växa, LRF, Hushållningssällskapet, Arla Sverige och Scan Sverige.

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.