Tanalys

Jenny Greve ny nordisk marknadschef för Optimizely

Optimizely, tidigare Episerver, har fått en ny marknadschef i Norden. Jenny Greve har en bakgrund från bland annat it- och konsultbranschen och kommer leda arbetet för att presentera nya lösningar inom e-handel och datadriven marknadsföring.

E-handeln förändras i snabb takt och företagen behöver hela tiden utveckla sina plattformar för att nå morgondagens kunder. Norden ligger i framkant på området och det är även hemmamarknaden för Optimizely. Jenny Greve beskriver sin uppgift som att hjälpa företagen.

Vi har sett att människors köpbeteende har förändrats och idag är e-handel det normala sättet att shoppa. Därför är det helt avgörande för företagen att kunna erbjuda sina kunder positiva köpupplevelser. Erbjudanden och lösningar behöver både vara individuellt anpassade och smartare än kunden förväntar sig. Optimizely är den ledande aktören och det ska bli så roligt att få vara delaktig i den här utvecklingen, säger Jenny Greve, ny nordisk marknadschef på Optimizely.

Jenny Greve har en lång bakgrund inom marknadsföring och har tidigare bland annat arbetat på Gartner och konsultföretaget CEB. Närmast kommer hon från Vendavo där hon var marknadschef för Europa. Hon tillträdde sin nya roll på Optimizely 1 augusti.

För mer information:

Jenny Greve:jenny.greve@optimizely.com

Om Optimizely

Optimizelys plattform hjälper växande företag att maximera deras digitala potential. Med hjälp av vår Digital Experience Platform™ kan marknadsförare snabbt skapa digitala upplevelser som sätter kunderna i första rummet. Att skapa förstklassiga upplevelser har aldrig varit mer intuitivt. Vår plattform kombinerar innehållshantering och e-handel med AI-driven personalisering. Med hjälp av + 900 partners gör vi det möjligt för över 9000 varumärken som KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att skapa högre Customer Lifetime Value, ökad varumärkeslojalitet och större intäkter.

Exit mobile version