Tanalys

JM fortsatt ledande i kundnöjdhet – topp tre i branschmätning

Idag tillkännagavs resultatet i Prognoscentrets årliga branschmätning gällande kundnöjdhet för Sveriges bostadsutvecklare. JM säkrar en tredjeplats i inflyttningsmätningen samt en förstaplats i garantiuppföljning och befäster därmed en stark position även i årets ranking.  

Enligt undersökningen får JM Sverige ett NKI (Nöjd Kund Index) på 76 av 100 möjliga poäng (Branschindex, 73).

Bostadsprojektet Bunkhagen Norra i Täby Park, ett av JMs kvarter med ägarlägenheter, fick ett NKI-värde på 86 och placerade sig på en fjärdeplats i årets topp-10 lista.     

Utöver resultatet i inflyttningsmätningen har JM Sverige också uppnått branschens högsta NKI-värde (72) inom garantifasen och tar därmed hem förstaplatsen i NKI 2.

– Våra kunder har sedan lång tid tillbaka högt ställda förväntningar på JM. Därför är det väldigt roligt att vi fortsätter få ett positivt kvitto på det värde som alla engagerade och kundfokuserade JM-medarbetare bidrar med varje dag, säger Mikael Åslund, vd och koncernchef på JM.  

Om undersökningen 
Branschmätningen genomförs av Prognoscentret, ett oberoende marknadsanalysföretag specialiserat på bygg- och fastighetssektorn i Norden. 40  bostadsutvecklare av nyproducerade bostadsrätter och äganderätter i Sverige deltar i undersökningen. 

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 13 miljarder kronor och har cirka 2 000 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.

Exit mobile version