Jobmatch Sweden tecknar nu partneravtal med portugisiska rekryteringsföretaget Get The Job. Jobmatch ser stor marknadspotential i Portugal där behovet av ett pålitligt och träffsäkert testverktyg för rekrytering är stort.
– Get The Job är ett välkänt och etablerat varumärke i Portugal. Deras kombination av driv, erfarenhet och kundserviceanda är en perfekt match för Jobmatch, säger Fredrik Nordén, Globalization Manager på Jobmatch Sweden.
Fredrik Nordén, Globalization Manager på Jobmatch Sweden och Rui Guedes de Quinhones, CEO på Get The Job.
Utöver lösningar för rekrytering i stor skala är Get The Job i Portugal specialiserat på rekrytering och urval för tekniska och specialiserade roller inom bland annat ingenjörsvetenskap, personalfrågor och ekonomi. Get The Job kommer nu integrera Jobmatch Talent i samtliga rekryterings- och urvalsprocesser för att kvalitetssäkra de jobbsökandes färdigheter, förmågor och kompetenser.
– Jobmatch erbjuder innovativa och tillförlitliga lösningar för talangbedömning som överensstämmer med vårt mål att leverera högkvalitativa rekryteringstjänster. Verktygen som vi får tillgång till är datadrivna, vetenskapligt validerade och användarvänliga, vilket ger ett stort mervärde till våra kunder, säger Rui Guedes de Quinhones, CEO på Get The Job.
Avtalet med Jobmatch innebär att Get The Job får exklusiva rättigheter att erbjuda Jobmatch testverktyg på den portugisiska marknaden.
– Det finns stor potential för psykometriska tester i Portugal och marknaden växer. Psykometriska bedömningar blir alltmer populära, särskilt inom rekrytering, talanghantering och organisationsutveckling.
Med partneravtalet är målsättningen för Get The Job att växa både med sitt befintliga erbjudande och inom nya segment.
– Samtidigt som vi nu stärker vårt grunderbjudande inom rekrytering ser vi stora möjligheter att växa på marknaden, där vi med kommer attrahera nya kunder med hjälp av Jobmatch unika testlösning, säger Rui Guedes de Quinhones.
Avtalet med Get The Job är nästa steg i Jobmatch internationella expansion, bolaget finns nu representerat i tio länder runt om i världen – Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland, Malta, Mexiko, Luxemburg, Österrike och nu även Portugal.
– Dessa partneravtal är strategiskt viktiga för vår fortsatta expansion och vi letar hela tiden efter nya möjligheter att växa till fler länder, säger Fredrik Nordén, Globalization Manager på Jobmatch Sweden.
Jobmatch Sweden är i Sverige en ledande aktör inom utveckling av avancerad rekryteringsteknologi och erbjuder lösningar som är utformade för att optimera rekryteringsprocessen. Med fokus på prediktiv validitet och en användarvänlig plattform förser Jobmatch företag med verktyg som gör det möjligt att fatta välinformerade och effektiva anställningsbeslut.
Om Jobmatch Talent
Jobmatch Talent (JMT) är ett djupgående precisionstest för rekrytering och utveckling, såväl för enskilda medarbetare och chefer som för grupper. JMT är certifierat av det världsledande certifieringsorganet DNV, med en prediktiv validitet på 0,63, vilket är högre än något annat test på den svenska marknaden. Läs mer här: jobmatchtalent.com/testverktyg
Om Get The Job
Get The Job erbjuder rekryterings- och HR-lösningar till stora och små företag på den portugisiska marknaden. Bolaget grundades 2017 och ingår i en företagsgrupp som även erbjuder internationell chefsrekrytering och interimslösningar. Läs mer här: getthejob.pt
För mer information:
Klaus Olsen, vd Jobmatch Sweden, 46 (0)70-190 20 40, klaus.olsen@jobmatchtalent.com
Magnus Sjöbäck, presskontakt Jobmatch Sweden, 46 (0)70-445 15 99, magnus.sjoback@greatness.se
Jobmatch Sweden hjälper företag att lära känna sina medarbetare med hjälp av det arbetspsykologiska testsystemet Jobmatch Talent. Testet lanserades år 2000, är certifierat av DNV enligt EFPAs senaste riktlinjer och används i såväl rekrytering som vid chefs- och medarbetarutveckling. Årligen genomförs mer än 40 000 tester. Jobmatch Talent ägs och marknadsförs av Jobmatch Sweden AB, huvudkontoret ligger i Göteborg. www.jobmatchtalent.com/sv
Taggar: