Tanalys

K-beauty, Cirkus second hand och Konstborgen i samarbete med Folkhemmet är nyaste tillskotten i Westfield Mall of Scandinavia

GLOWStation med K-beauty öppnar sin första egna pop-up butik i Sverige efter en lyckad provperiod inne hos Depart.a.mental i Westfield Mall of Scandinavia. Ytterligare nyheter under våren är Cirkus second hand och Konstborgen i samarbete med Folkhemmet som för första gången öppnar upp i köpcentrummiljö.

Våren 2024 introducerar nya och spännande aktörer som testar sina koncept i Westfield Mall of Scandinavia.

“Vi arbetar ständigt för att erbjuda ett aktuellt sortiment som speglar det våra besökare önskar och vi vill även tillhandahålla mer hållbara koncept. Det ska bli väldigt roligt att få följa de här nya koncepten när de provar på den fysiska handeln genom egna butiker”, säger Louise Bergqvist, Director of Leasing URW Northern Europe

Varumärket GLOWStation öppnar sin första egna K-beauty pop-up butik i Sverige efter att under en tid provat på fysisk handel hos Depart.a.mental, i Westfield Mall of Scandinavia. Konsumenten kommer i butiken att kunna förkovra sig i ”10 stegs K-beauty rutinen”, testa sig fram till sina nya favoriter eller lekfullt plocka ihop ett kit av nya ansiktsmasker i Mask-baren. Butiksupplevelsen skapas tillsammans med experter inom retail genom kundupplevelsebyrån WorkShop. Öppning är planerad till början av maj på plan 0, bredvid LYKO.

K-Beauty-trenden med sin 10-stegs-hudvårdsrutin, snigelslem och fokus på återfuktning & glow,  är starkare är någonsin tidigare. Med det nya konceptet som vi öppnar i Westfield Mall of Scandinavia vill vi skapa en härlig & lekfull upptäcktsfärd inom Korean beauty. Den skall vara inkluderande, inspirerande, utbildande och självklart erbjuda ett fantastiskt sortiment. Detta är GLOWStations första K-beauty butik i Sverige och planen är att öppna hela 100 butiker inom två år ”, säger Linn Weilar, Grundare & VD GLOWStation

Second hand konceptet Cirkus har nyligen öppnat en pop-up butik på plan 1 mitt emot Lego. De säljer utvalda kläder för barn, tonåring och dam samt leksaker och en del inredning. För att öppningen ska vara så hållbar som möjligt så har butiksinredning från lokalens tidigare hyresgäster återanvänts, till exempel kassadisk, bord, klädstänger och galgar. Även golv och belysning från tidigare hyresgäster har behållits.

”Cirkus second hand är en butik för den miljömedvetna och här kan du som kund både köpa och sälja. Vårt mål är att det ska vara lätt och roligt att välja second hand i första hand. För framtiden, miljön och plånbokens skull”, säger Isabel Samolov, Grundare och ägare Cirkus

I april öppnar även Konstborgen tillsammans med Folkhemmet en pop-up butik på plan 1, i Lifestyle avenue. Här kommer besökare mötas av en spännande blandning av konst, möbler och inredning. Konstborgen är även återförsäljare av produkter från Stockholms glasbruk och kommer genom dem att erbjuda lampor, vaser och smycken. Inför öppningen har en stor del av tidigare inredning använts för att åstadkomma ett så hållbart arbete som möjligt i anpassningen av lokalen. Till exempel så har både undertak och klinkerplattor återanvänts.

”Det är första gången som vi gör den här typen av samarbete och det kommer vara en unik kombination av konst och inredning. Hos Konstborgen som nu startar fysisk handel, erbjuds inga köpta motiv utan enbart motiv som är skapade av våra egna konstnärer – med utbildning inom bland annat foto, abstrakt och graffitikonst. Det ska bli väldigt spännande att se hur det här konceptet tas emot och vi ser fram emot öppningen”, säger Stefan Andersson, Ägare och VD Konstborgen

Mer information om nyheterna kommer att inom kort publiceras på Westfield Mall of Scandinavias hemsida samt i sociala medier.  

För mer information, vänligen kontakta:  
Isabelle Holgård
Communications Manager, Nordic
+46 76 525 58 54
isabelle.holgard@urw.com

Om Unibail-Rodamco-Westfield

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 72 köpcentrum i 12 länder, varav 38 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besök årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 2.5 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 50 miljarder euro till 86% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 31 december 2023).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, besök www.urw.com

Exit mobile version